Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Michelle Vrolijk
#1785407
Als een poezel wel in de bak plast maar niet in de bak poept, heeft iemand dan een idee vwb de oorzaak en de oplossing? Wat al geprobeerd is: extra kattebak, super schone kattebak, kattebak met drolletje erin laten als 'voorbeeld', bak zowel met als zonder deksel, en ook extra grote bakken. De bakken staan binnen in huis en er zijn totaal 2 poezels, bij de één gaat het ok, bij de andere er naast.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1785424
aantal katten +1 = het aantal bakken. dus in jouw geval 3 bakken.
vaker schoonmaken, gewenster grit of juist in de poepbak ander grit doen.

ik heb ook een kat die vindt dat poepen en plassen niet in dezelfde bak hoort en 1 die dat juist allemaal niets uitmaakt en gaat zitten waar het haar uitkomt. ik heb dus 3 verschillende bakken.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1786477
trouwens, als de kat in kwestie wel buiten poept, kan het handig zijn een bakje te vullen met zand uit de tuin. zo heb ik ot weer binnen laten plassen op de juiste plek.
Door Michelle Vrolijk
#1786593
Het gaat om 2 poezels op een flat (van een vriendinnetje van me, de mijne poept gelukkig wel op de bak  :)) dus de tuin-optie gaat niet op. Ik heb jullie tips aan dr doorgegeven in de hoop dat het iets doet.
Door ibbi
#1786850
ik zou ook voor een extra bak gaan, hier willen ze absoluut niet plassen en een hoopje doen op dezelfde bak.
succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door