Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1785057
Sinds 3 kwart jaar zitten mijn honden nu op BARFF.... voorheen brokken gevoerd en nooit problemen ghad met wat dan ook

Ben zeer tevreden over BARFF en de hondjes ook hoor  ;D :biggrin2: ze glimmen als een spiegel en zijn in topconditie

Alleen sinds ik vlees geef en dan met name sinds 3-4 maanden geleden hebben 2 van mijn honden ongelooflijk last van jeuk!!!!
bijten/likke poten, buik rug.......... 1 van de 2 heeft zelfs open wonden door het likken/bijten.....

Het is begonnen sinds ik struisvogelvlees heb gekocht, acuut gestopt dit te geven. Jeuk verminderde maar ging niet geheel weg...... na paar weken struisvogel weer geprobeerd en jeuk werd aanzienlijk erger....... wederom gestopt met struisvogel en nooit meeer gegeven, maar de jeuk blijft!!!!

Wat nu?

Is er een bepaald vlees wat jeuk kan veroozaken?

Is heel naar om te zien als ze zo'n jeuk hebben, en dan de gehele dag en nacht door!!

Mijn honden eten het volgende:  

paard/rund/kalkoen/lam/geit-vlees
Pens (lam/Geit en Rund)
parelhoen karkas/konijnkarkas/kippennekken/eendennekken/ af en toe geitenribben
verder orgaan van kip/rund/lam

Bijna vergeten:
sardientjes/ zalm (alleen niet zo vaak, zijn ze niet zo gek op) Wel geef ik capsules met omega 3 forte

daarnaast verse groenten: sperciebonen/worteltjes/peultje/broccoli/bietjes/andijvie/selderij/courgette/paprikaatje/tomaat/kleine mate ui/knoflook.

Yoghurt/biogarde en twee keer per week rauw eitje, noten(hazelnoot/walnoot/pistache/amandel)

iedere dag wat fruit (appel/banaa/kiwi/sinaasappel/mango etc

Graag advies!!!!
Laatst gewijzigd door Enza op zo 10 okt 2010, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1785070
Honden kunnen zeker reageren op een bepaald soort vlees, maar ook op paprika en tomaat!!!!, dat zijn nl nachtschades en staan er om bekent dat ze jeuk kunnen veroorzaken.

Het word dus even puzzelen voor je, een voor 1 diersoorten aanbieden en kijken waar ze op reageren wel frappant trouwens dat ze het beide hebben!!
#1785071
ik kook iedere week groente voor ze in een mix, daar doe ik dat zeker wel  paprika en 4 tomaten in...g adat volgende week even achterwege laten.......

ja 2 van de 5 honden hier hebben daar last van.....dacht eerst aan vlooien, maar die hebben ze niet.........

Dank voor tip :)
#1785076
Ik denk dat ik persoonlijk even helemaal zou stoppen met de groenten en met de noten, dan kan je het snelst zien of er verbetering optreedt.

Niet alleen tomaat en paprika, maar ook ui en courgette kunnen problemen geven, lang niet bij iedereen, maar het kan wel... net als een notenallergie. Dus om snel te zien of dat het probleem is, zou ik het gewoon even geen groente en noten geven.
#1785153
Eos schreef: Sinds 3 kwart jaar zitten mijn honden nu op BARFF.... voorheen brokken gevoerd en nooit problemen ghad met wat dan ook

Ben zeer tevreden over BARFF en de hondjes ook hoor  ;D :biggrin2: ze glimmen als een spiegel en zijn in topconditie

Alleen sinds ik vlees geef en dan met name sinds 3-4 maanden geleden hebben 2 van mijn honden ongelooflijk last van jeuk!!!!
bijten/likke poten, buik rug.......... 1 van de 2 heeft zelfs open wonden door het likken/bijten.....

Het is begonnen sinds ik struisvogelvlees heb gekocht, acuut gestopt dit te geven. Jeuk verminderde maar ging niet geheel weg...... na paar weken struisvogel weer geprobeerd en jeuk werd aanzienlijk erger....... wederom gestopt met struisvogel en nooit meeer gegeven, maar de jeuk blijft!!!!

Wat nu?

Is er een bepaald vlees wat jeuk kan veroozaken?

Is heel naar om te zien als ze zo'n jeuk hebben, en dan de gehele dag en nacht door!!

Mijn honden eten het volgende:  

paard/rund/kalkoen/lam/geit-vlees
Pens (lam/Geit en Rund)
parelhoen karkas/konijnkarkas/kippennekken/eendennekken/ af en toe geitenribben
verder orgaan van kip/rund/lam

Bijna vergeten:
sardientjes/ zalm (alleen niet zo vaak, zijn ze niet zo gek op) Wel geef ik capsules met omega 3 forte

daarnaast verse groenten: sperciebonen/worteltjes/peultje/broccoli/bietjes/andijvie/selderij/courgette/paprikaatje/tomaat/kleine mate ui/knoflook.
Balen he! Oh, jeuk is zooo vervelend. Ze hebben allemaal jeuk? Dat is namelijk wel vreemd.... (dat in ieder geval 2 last hebben). Ik zou zelf in ieder geval beginnen met paprika en tomaat uit je groentenmix te halen. Ik heb 1 hond, die krijgt acute jeuk-aanvallen van deze twee groentes (dat is groenten uit de nachtschade).
Yoghurt/biogarde en twee keer per week rauw eitje, noten(hazelnoot/walnoot/pistache/amandel)

iedere dag wat fruit (appel/banaa/kiwi/sinaasappel/mango etc

Graag advies!!!!
De noten zijn wel rauw?

Wat zit er in omega 3 forte?
#1785227
Lizzy schreef: Balen he! Oh, jeuk is zooo vervelend. Ze hebben allemaal jeuk? Dat is namelijk wel vreemd.... (dat in ieder geval 2 last hebben). Ik zou zelf in ieder geval beginnen met paprika en tomaat uit je groentenmix te halen. Ik heb 1 hond, die krijgt acute jeuk-aanvallen van deze twee groentes (dat is groenten uit de nachtschade).
De noten zijn wel rauw?

Wat zit er in omega 3 forte?
ja noten zijn rauw.........althans dat denk ik....... notenmix van AH.....ongezouten....

Omega 3 Forte Fahrenheit Farma nutritions van de natuurapotheek te pijnacker....

35% EPA eicosapentaeentzuur
25% DHA docosahexaeenzuur
capsule gelatine, glycerol en sorbitol.......


meer staat er niet op de verpakking......

Heel af en toe krijgen ze nog restje gekookte witte rijst of pasta, maar dat is erg weinig......

Als ik groente mix maak, doe ik daar verschillende groenten in, waaronder 1 paprika en ongeveer 4 tomaten. Daar eten mijn 4 beaucerons en mijn kleine kruising teckel 2 weken van.......dacht eigeenlijk dat dat wel kon en niet veel was.....maar blijkbaar toch..... hihihi

Ja die jeuk is erg naar, want die kleine ligt helemaal open en de beauceron heeft een vuur rode buik van likken en bijten, lijkt wel of ze haar tepels er straks afbijt,......
#1785259
Eos schreef: ja noten zijn rauw.........althans dat denk ik....... notenmix van AH.....ongezouten....
Tis altijd vervelend dat honden jeuk hebben, dat is hier voor Darky de reden geweest om over te stappen op vlees. Hij had altijd jeuk op zn kont en beet dit ook helemaal open. Ook kan hij niet tegen granen, dus die zijn ook verbannen.

Maar die notenmix is niet rauw, wel ongezouten, maar ze zijn wel gebrand.
#1786441
ik zou zeker ook nog de amandel schrappen. zit blauwzuur in. er wordt ook niet voor niets gewaarschuwd tegen de pitten van abrikoos en perzik

enne notenmix van de albert heijn is ongezouten, maar niet rauw! Dan moet dat er op staan dat ze ongebrand zijn. Noten worden voor de mens altijd lichtgebrand tenzij anders staat vermeld! Bij de natuurwinkels kun je wel ongebrande noten krijgen ;)

paardenvlees kan bij sommige honden ook jeuk veroorzaken. hoe vaak krijgen ze dat per week?
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 11 okt 2010, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1786443
Aquillo schreef: ik zou zeker ook nog de amandel schrappen. zit blauwzuur in. er wordt ook niet voor niets gewaarschuwd tegen de pitten van abrikoos en perzik
Dit klopt niet hoor, wat je hier schrijft. Er zijn twee soorten amandelen: zoete en bittere. Bittere amandelen zijn korter en breder dan zoete amandelen en bevatten circa 2-3% van het giftige blauwzuurglycoside amygdaline. Zoete amandelen bevatten vrijwel geen amygdaline. Zoete amandelen kun je dus prima eten. En die je in zakjes/bakjes in de winkel koopt om te eten, dat zijn zoete amandelen.
#1786712
Aquillo schreef: ik zou zeker ook nog de amandel schrappen. zit blauwzuur in. er wordt ook niet voor niets gewaarschuwd tegen de pitten van abrikoos en perzik

enne notenmix van de albert heijn is ongezouten, maar niet rauw! Dan moet dat er op staan dat ze ongebrand zijn. Noten worden voor de mens altijd lichtgebrand tenzij anders staat vermeld! Bij de natuurwinkels kun je wel ongebrande noten krijgen ;)

paardenvlees kan bij sommige honden ook jeuk veroorzaken. hoe vaak krijgen ze dat per week?
amandelen geschrapt...... pfoeeee dacht dat ik me toch aardig ingelezen had maar dat valt vies tegen....... :(

thanks voor tip natuurwinkel!!!

paard krijgen ze iedere week....soms zefls 2X
#1786754
Eos schreef: amandelen geschrapt...... pfoeeee dacht dat ik me toch aardig ingelezen had maar dat valt vies tegen....... :(

thanks voor tip natuurwinkel!!!

paard krijgen ze iedere week....soms zefls 2X

Even 1 naar boven scrollen want dat van die amandel klopt niet! Je kunt prima amandel geven!
#1786762
Eos schreef: Wel geef ik capsules met omega 3 forte

daarnaast verse groenten: sperciebonen/worteltjes/peultje/broccoli/bietjes/andijvie/selderij/courgette/paprikaatje/tomaat/kleine mate ui/knoflook.
Ik zou de paprika,tomaten en ui helemaal weglaten en kijken of dat helpt.
Paprika en tomaat kan wel gegeven wanneer de hond geen artrose heeft en er niet allergies voor is... :-\
Ui is vergiftig voor de hond en mag helemaal niet gegeven.
#1786812
ik heb sinds dit weekend maar even de groentenmix en noten van het menu gehaald.

Amandel kan dus wel, zodra ik weer notenmix ga geven voeg ik ze toe, dit maal van de natuurwinkel ::)

heeft iemand hier ervaring mee? Binnen hoeveel tijd ongeveeer ga je verschil zien als het van de groente en of notenmix komt?

Als dit nou geen verschil geeft, wat dan? steeds 1 vleessoort weglaten? of juist maar 1 vleessoort geven voor langere tijd en als goed gaat iets toevoegen?


jeetje wat is dit rot om te zien, ze krabben zich tot bloedens toe open.... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door