Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1786157
Boomer is met dr hoofd langs het prikkeldraad gegaan en nu zit er een snee. Het bloed niet erg.
Waarmee kan ik dit schoonmaken?! Waterstofperoxide lijkt me eng zo bij de ogen in de buurt. Of niet?!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1786162
Dat zou ik inderdaad ook niet doen. :-\

Ik zou het even schoonmaken met wat gekookt water met eventueel een drup teatree-olie en dan een lekker zalfje erin smeren. :)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1786175
Het staat een beetje open. Ga dan weer twijfelen of ik niet naar de da moet. Kunnen die het plakken oid?! Of krijg ik ab mee en verder niks?!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1786189
Vind moeilijk te zien of het diep is... Ik denk 3mm en het staat 6 mm uitelkaar.
Je ziet laat maar zeggen de haren een strookje rood en weer haren.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1786192
zolang het niet echt diep is zou ik er niet mee naar de DA gaan.
goed schoonmaken en daarna leem op smeren
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1786205
MarijeEnBoomer schreef: Kunnen ze zoiets plakken?!
misschien...ik zou het niet doen, zit er nu vuil in kan dat er nog uit, na het plakken niet meer..
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1786210
Ze is nogal bang voor de da dus ga liever niet als het niet nodig is maar wil ook nog wegblijven als ik wel zou moeten.. Lastig  :-\
Door Antonia
#1786498
MarijeEnBoomer schreef: Ze is nogal bang voor de da dus ga liever niet als het niet nodig is maar wil ook nog wegblijven als ik wel zou moeten.. Lastig  :-\
Als ik jouw omschrijving van het sneetje lees dan lijkt een bezoek aan de dierenarts overbodig. Ik zou, net als mijn voorgangsters adviseren, het wondje even schoonmaken en er dan wat zalf op doen. Groene leem, hongzalf, Calendula zalf is allemaal prima voor zoiets.
Laatst gewijzigd door Antonia op ma 11 okt 2010, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1786501
Heb het inmiddels schoongemaakt met gekookt water en een druppeltje tea tree en daarna een kwat groene leem erop gesmeerd!
Door Lizzy
#1786506
Lijkt me goed zo Marije. Ik zou er ook niet mee naar de DA gaan. Ling heeft dit ook een keer gehad (die rende achter een haas aan) en da's helemaal goed gekomen. Honingzalf/propolis is ook altijd lekker voor zulke gevallen. Knuffel voor je onhandige meis :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door