Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1784979
Zit nu op een ander forum mee te lezen over een klein hondje van 4,5 jaar dat superallergisch voor van alles zou zijn.
Het hondje krijgt brokken van de DA waarop hij het redelijk doet maar zodra hij een broodkruimeltje of iets vindt wordt hij heel ziek (braken en diarree).
De eigenaar zit er redelijk doorheen en wil de hond misschien laten inslapen.
Meerdere mensen hebben al KVV aangeraden maar daar doet de TO naar mijn idee niks mee.
Het hondje heeft al verschillende (bloed)onderzoeken gehad maar daar is niks uitgekomen.
Wel zagen ze schijnbaar een plekje op zijn maag bij een rontgenonderzoek (geen tumor).
Kan een hond zo allergisch zijn van een broodkruimel of zou er meer aan de hand zijn?
Door Lizzy
#1785048
BbvDoerak schreef: Zit nu op een ander forum mee te lezen over een klein hondje van 4,5 jaar dat superallergisch voor van alles zou zijn.
Het hondje krijgt brokken van de DA waarop hij het redelijk doet maar zodra hij een broodkruimeltje of iets vindt wordt hij heel ziek (braken en diarree).
De eigenaar zit er redelijk doorheen en wil de hond misschien laten inslapen.
Meerdere mensen hebben al KVV aangeraden maar daar doet de TO naar mijn idee niks mee.
Het hondje heeft al verschillende (bloed)onderzoeken gehad maar daar is niks uitgekomen.
Wel zagen ze schijnbaar een plekje op zijn maag bij een rontgenonderzoek (geen tumor).
Kan een hond zo allergisch zijn van een broodkruimel of zou er meer aan de hand zijn?
Ja, honden kunnen zo allergisch zijn dat ze van 1 hapje heel ziek kunnen worden. Maar plekjes op de maag? Volgens mij doen ze er goed aan om een scopie-onderzoek te doen en biopten te nemen van deze plekjes. Het zou wel eens een chronische aandoening kunnen zijn (ontstekingen).
Door mcSnurk
#1785054
kan best. De onze reageerd ook superheftig. Iets wat per ongeluk valt kan zo ongeveer de hel door losbreken :-X ::). Je leert er mee leven, voorzichtig zijn, en in turbotempo dingen van de vloer grissen ;)

Plekjes op de maag zou ik wel even laten nakijken.
Hondje om die reden laten inslapen :o. Ik zou ook een andere DA nemen :-\.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1785056
Oh zucht, ik heb er hier ook zo één. Wodka heeft gisteren een klein stukje paardenpoep tijdens de wandeling weten te pikken; ontstoken oren, ontstoken poten en jeuk, bijna direct. Het is ongelooflijk maar waar.
Begreep ze het verband tussen het eten en de daaropvolgende ellende maar.  :( >:(
Door mcSnurk
#1785061
-Saskia- schreef: Oh zucht, ik heb er hier ook zo één. Wodka heeft gisteren een klein stukje paardenpoep tijdens de wandeling weten te pikken; ontstoken oren, ontstoken poten en jeuk, bijna direct. Het is ongelooflijk maar waar.
Begreep ze het verband tussen het eten en de daaropvolgende ellende maar.  :( >:(

pppffff, dat was niet gek. Ik heb het al honderd keer verteld maar niks hé ::). En broodkruimelgrootte is bij ons zelfs al een groot iets wat een reaktie geeft
Door BbvDoerak
#1785084
Oke ik wist dus niet dat honden het zo heftig konden hebben...alhoewel...mijn eigen hond raakt aan de dunne als hij een brokje te pakken krijgt.
Maar hoe gaan jullie er dan mee om zodat je er zo min mogelijk ongemak van hebt (en de hond natuurlijk).
Die mensen hebben ook een klein kind rondlopen dat natuurlijk ook wel eens wat knoeit. Als dat kind een koekje eet zit de hond al in de bench en ze veegt/zuigt heel vaak.
Wat zouden ze verder kunnen doen (weet niet of ze biopten willen laten maken, denk eerkijk gezegd dat ze dat te duur vinden).
Door inni
#1785105
Hier ook eentje van 4jaar, een stukje brood, koek, kip, een brokje en.... ?? en 't is weer van dat. Hij is nadat we kvv zijn gaan geven zijn fel verbeterd. De problemen begonnen toen hij 5 maanden was en sinds een jaar eet hij alleen kvv, daarvoor heeft hij 1.5jaar paardenvlees met in 't begin pasta, daarna kreeg hij ipv pasta rijst en later gepofte rijst bij z'n vlees. Het ging toen al redelijk goed maar regelmatig was er een terugval. Sinds vorig jaar eet hij enkel kvv en ben ik nog 2x met hem naar bij DA geweest (daarvoor ging er geen maand voorbij of we zaten er voor een darmontsteking) nu bleef 't bij pruttteldarmen en die dag 's een keertje wat diarree. Donderdag was hij echter nog 's totaal van de plank, maar meneerke had grote happen witte zand zitten eten. Je ziet hem regelmatig nog wel staan likken en slikken, dus helemaal goed gaat 't nog niet maar we kunnen al zonder medicijnen ('s morgens krijgt hij wel probiotica). Zijn gewicht ging van minder dan 2kg op 1.5jaar naar 2,500kg toen we met 't kvv begonnen  en inmiddels blijft hij tussen 3 en 3,200kg en eet met veel plezier z'n bakje leeg.
In zijn "brokjes van de DA tijd" at hij 7  brokjes op een week.

Hopelijk gaan die mensen snel over op kvv en best dan nog een zonder granen of rijst zodat dat beestje zonder die ongemakken verder kan.
Door sella
#1785185
Ja hoor, diego hoeft maar 1 kruimeltje binnen te krijgen en hij ziet weer rood en jeukt zich naar.
Je mag bij mij dus nooit de kruimels van je kleding vegen en op de grond laten vallen 8)
Door inni
#1785357
sella schreef: Ja hoor, diego hoeft maar 1 kruimeltje binnen te krijgen en hij ziet weer rood en jeukt zich naar.
Je mag bij mij dus nooit de kruimels van je kleding vegen en op de grond laten vallen 8)
Wij hebben dan nog 't geluk dat Berre niet snel iets van de grond eet, maar als 't kleintje van m'n broer een stukje koek laat vallen is hij er wel mee vandoor (volgens mij is hij jaloers op de aandacht die naar dat kleinste van de familie gaat als ze 's een keer hier in huis is).
Door sella
#1785372
Ik had het niet in de gaten, en een pup is razend snel.
Ik heb het nu wel afgeleerd, maar als hij last heeft van zijn pancreas, dan gilt hij van de honger en valt er niets tegen te doen, je pakt de stofzuiger, en hij heeft alles al naar binnen geschoven.
Vandaar dat ik streng blijf naar de visite.
Door inni
#1785538
sella schreef: Ik had het niet in de gaten, en een pup is razend snel.
Ik heb het nu wel afgeleerd, maar als hij last heeft van zijn pancreas, dan gilt hij van de honger en valt er niets tegen te doen, je pakt de stofzuiger, en hij heeft alles al naar binnen geschoven.
Vandaar dat ik streng blijf naar de visite.
'tja en leg ze maar 's uit dat 't niet goed is voor hen, en al zeker als ze honger hebben.  :-\
Door **Jolanda**
#1785816
Hmm sneu voor het hondje, maar als het baasje niet wilt luisteren naar het advies om vers te gaan geven :-\

De hond 'nee' leren zal al wat ellende kunnen besparen. Ik heb het de honden hier ook geleerd en als ik 'nee' zeg blijven ze van datgene af wat ze eigenlijk van de grond wilde pakken. Dan kan ik in alle rust datgene oppakken of mijn kinderen in alle rust rond laten lopen met een koekje (inmiddels weten de honden wel dat ze de kinderen met rust moeten laten als zij aan het eten zijn ;) )
Het is heel simpel maar oooo zo prettig als je hond dat commando kent. :)
Door BbvDoerak
#1785975
Vers geven wil ze niet want er zit te veel eiwit in KVV en BARF zegt ze en daar kan het hondje niet tegen.
Verder kan hij niet tegen kip.
Zucht....
Ze zegt dat ze hem wel opgevoed heeft en veel cursussen heeft gedaan maar ze kan hem niet afleren iets van de grond te eten. Om die reden gaan ze ook nooit meer met het hondje naar het bos enzo...(wij gaven al als tip om een muilkorfje om te doen zodat hij dan iig. niets van de grond snaait).
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1786435
Een van mijn honden kan totaal geen brok en ook geen kruimeltje brood of ander graan verdragen. Gekookte kip geeft bij hem ook problemen. Het is zaak om zelf enige moeite te nemen dat het hondje niets maar ook niets van hetgeen binnenkrijgt waar hij allergisch voor is. Jammer dat ze niet wil barfen met het diertje. Dat zou een wereld van verschil kunnen betekenen.Als het hondje naar voedsel blijft struinen is een klein muilkorfje toch echt de enige oplossing als ze niet verder wil trainen met het beestje. Door jarenlang brok te voeren kan het beestje extreem overgevoelig zijn geworden voor elk beetje graan. Ik zou juist zeggen zet dat dier op vers. Er is niets beters dan een dier het voedsel te geven waar het voor geschapen is. Dus rauw vlees met bot. of anders minstens kvv zonder granen.

Maar goed als die baas van dat dier dit niet wil .. tja dan kun je praten als brugman maar aankomen zal dat dan toch niet. Zeer spijtig voor het diertje :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door