Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#1784823
vandaag zijn we terug gekomen van vakantie. sinds thuis komst hoorde ik een kat veelvuldig niezen. volgens mij oppas hebben die niks gemerkt en wat deze kater heeft merk je nu dus wel. hij snottert goed en niest en heeft vieze oogjes. vanavond bij de da geweest en hebben we antibiotica meegekregen voor hem en iets voor de oogjes. ook heeft hij een prik tegen dep ijn/zwelling gehad in zijn keeltje. volgens de da kan het verkoudheid zijn maar ook niesziekte. waar hij het van heeft dan is een raadsel. (kan een kat ziek worden van mensen?) nu is mijn vraag kan ik andere katten iets homeopatsich geven zodat hun niet ziek worden of minder gauw? heb er al 1 die ik nu ook hoor niezen soms maar verder nog niks. kan ik zelf wat veranderen? kan colloidaal zilver helpen of anchina force? natuurlijk verdunt met water? of mag ik zoiets in de waterbak doen van een kat? heeft er iemand tips voor mij?
Laatst gewijzigd door lightning op ma 18 okt 2010, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#1784840
Too schreef: Om de weerstand te verhogen!
ik heb alleen enchinaforce pilvorm in huis. mag colloidaal zilver ook gegeven worden?

hoe kom ik aan die granules? kan je zo iets op zondags ook ergens kopen?
Door Limpy
#1784861
Je zou die pillen ook kunnen vermalen door het eten.... of een pil gewoon als snoepje aanbieden.
Sommige katten denken  :uglystupid2: maar je hebt er ook die het gewoon opeten dan (limpy is verzot op snoepjes-pillen maar verfoeit poedertjes door zn eten)

Verkoudheid kan soms ook door stress komen (de oppas bv) maar dat heb ik hier alleen maar in de hoesten en keelpijn variant gezien...
Laatst gewijzigd door Limpy op za 09 okt 2010, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1784871
Ik heb me nog steeds niet verdiept in coloidaal zilver,
echinacea [in leverworst] als kuurtje gaat hier als een speer [ook als 1 van de 2 loopt te snotteren.. ze staan dan beiden te stuiteren voor een worstje met pil]
Door Limpy
#1784877
Hier zijn ze sinds de laatste verkoudheid ook ook dol op echinea in leverworst...
(die leverworst had ik volgens mij al eens van jou gehoord dus dank namens 4 leverworst-monsters  :-* )
Door lightning
#1784881
ok dus een half pilletje mag dus al per keer? en dat 2 keer per dag? ja ik las ergens dat colloidaal zilver ook helpt om bacterien schimmels en andere troep te doden en zo? mag inwendig uitwendig gebruiken? maar ik durf niet zo goed te geven zonder bevestiging dat ik het kan geven in de waterbak (geen metale waterbak)
Door flin
#1784888
colloidaal zilver kun je wel gebruiken, 'k zou alleen even langzaam opbouwen

volgens mij mag je 't in de bek 'poetsen'..'k moet even opzoeken hoe en wat precies



# concentraat van zo'n 10 ppm, en dan 'n paar druppels per dag,
  door 't water of wat op z'n tandvlees smeren oid
Laatst gewijzigd door flin op za 09 okt 2010, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1784897
Echinacea in drupvorm vinden ze ,ws vanwege alcohol
om  te griezen

Voor info en dosering van coloidaal zilver zou je  bv plaza33 kunnen mailen
Door lightning
#1785000
ok dank je wel. weetiemand een tip om neusje van mijn katert weer open te krijgen? de da had het over otrivin voor baby's maar lijktme niet prettig voor een kat spuiten in zijn neus
Door Esthertjuh
#1785020
lightning schreef: ok dank je wel. weetiemand een tip om neusje van mijn katert weer open te krijgen? de da had het over otrivin voor baby's maar lijktme niet prettig voor een kat spuiten in zijn neus
Heeft de DA daar geen neusdruppels voor gegeven.
Er zijn namelijk gewoon neusdruppels speciaal voor dieren (weet zo alleen de naam niet meer).

Edit: het zijn Rhinigenta druppels.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door