Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marjoleine
#1782567
Vrienden van ons in Denemarken hebben een teefje van ons en fokken ook af en toe.
Ze willen graag vers gaan voeren maar zijn op zoek naar meer info over KVV en vers in het Deens, en liefst ook naar merken die goed zijn en daar verkrijgbaar.
Iemand misschien tips?
Ook boeken op dat gebied zijn welkom, zowel Engels als evt Deens (al zal dat laatste lastig zijn vrees ik).
Door Marjoleine
#1782761
Mwah, matig volgens mij. Maar op zich moet het wel lukken denk ik.
Weet je een titel?

En merken kvv misschien? Ik heb ook geen idee van merken KVV in Duitsland.
Dat zou ook welkom zijn aangezien daar een pupje heen gaat volgende maand ;)
Door Anne in Zweden
#1783483
Er zijn in Duitsland heel wat websites waarop je kvv kunt bestellen, of liever gezegd, waarop je gemalen versvoer kunt bestellen. Er zijn ook wel kvv's verkrijgbaar, geloof ik, maar daar heb ik nooit iets mee gedaan. Wel met dingen als "Entenhack", "Gänsehack", waarbij dus karkassen of hele dieren worden "gewolft" oftewel vermalen. In de supermarkt van Real in Leipzig hadden ze ook kvv (vraag mijn niet naar de inhoud), maar daar zag ik laatst ook alleen nog maar rendier- en hertensnippers liggen in kiloverpakking, dus wellicht zijn ze met andere kvv gestopt. Verder is kvv volgens mij niet in Duitse supermarkten verkrijgbaar, althans niet in deze regio.

Je zou eens kunnen (laten) kijken op sites als www.tierhotel.de, www.hundenahrung-versand.de, www.futterfleisch-sachsen.de; alles wat dus "gewolft" is, is gemalen, maar of het al compleet is allemaal, weet ik niet; dus of er orgaan, bot en vlees in zit. Moet je gewoon even per product bekijken.

Succes!
Door Marjoleine
#1784096
Mijn Duitse kopers gaan barfen, dat is wel zo simpel daar geloof ik. ;)
Ze spreken prima Nederlands, dus literatuur is ook geen probleem.

Denemarken hoop ik te kunnen helpen met de links hierboven.
Dank voor de hulp!
Door M@rina
#1784411
In supermarkten en dierenwinkels is het niet te koop is mijn ervaring. Ik ga al jaren op vakantie naar Denemarken, in verschillende  plaatsen er naar gezocht maar nooit iets gevonden. Er zijn wel websites waar rauw voer te koop is.
Door gozer
#1785805
Ik weet dat ik me eigenlijk hoor voor te stellen, dat zal ik ook zo doen.
Maar in Denemarken Barfen en voeren ze ook veel vers.
Weet je ook in welk deel van Denemarken we het over hebben??
Door Marjoleine
#1785825
[quote="gozer"]
Ik weet dat ik me eigenlijk hoor voor te stellen, dat zal ik ook zo doen.
Maar in Denemarken Barfen en voeren ze ook veel vers.
Weet je ook in welk deel van Denemarken we het over hebben??
[/quote] Jezeker, nabij Rodby (met een streepje door de o ;) ).
Maar ook in andere delen denk ik, ze willen graag ook hun pupkopers kunnen adviseren hierover.
Door Anne in Zweden
#1787432
[quote="Marjoleine"]
Jezeker, nabij Rodby (met een streepje door de o ;) ).
Maar ook in andere delen denk ik, ze willen graag ook hun pupkopers kunnen adviseren hierover.
[/quote]

Nou, dan zou ik - als ze in Denemarken geen kvv kunnen krijgen - in hun geval via een Duitse site bestellen en dat naar een adresje in (de buurt van) Puttgarden laten versturen. Kunnen ze het daar ophalen. Als ze een flinke bestelling doen, hoeven ze de oversteek maar eens in de zoveel maanden te maken, dat moet te doen zijn. Met de auto de pont op, naar adresje rijden, kofferbak vol laden en weer terug naar de overkant! :D
Door gozer
#1788022
[quote="Marjoleine"]
Jezeker, nabij Rodby (met een streepje door de o ;) ).
Maar ook in andere delen denk ik, ze willen graag ook hun pupkopers kunnen adviseren hierover.
[/quote]

Oké, ik zal eens informeren. Ik weet dat er zeker barfwinkels zijn in Denemarken.
Maar waar precies zal ik na moeten vragen.
Het kan even duren eer ik antwoord krijg, maar kon er nog op terug.
Door Marjoleine
#1788040
[quote="gozer"]
Oké, ik zal eens informeren. Ik weet dat er zeker barfwinkels zijn in Denemarken.
Maar waar precies zal ik na moeten vragen.
Het kan even duren eer ik antwoord krijg, maar kon er nog op terug.
[/quote] Heel erg graag!
Alvast dank!
Door evenstar
#1788145
In Arhus  NoordJutland zit een barfwinkel .  Deense kennissen van mij wonen bij Odense maar die rijden eens in de zoveel tijd naar Groningen
en laden dan hun auto vol met kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door