Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robian
#1783847
Bij Robbie is aantal jaren geleden door verschillende DA's aan zijn rechterkant een ruisje geconstateerd.
Aangezien hij bijna niet hoestte hebben we er tot nu toe niets aan gedaan.

Sinds een week is meneer echter erg gaan hoesten, vooral 's nachts.
Hij hoest nu zoveel dat ik er regelmatig van wakker schiet.
Vandaag maar weer naar de DA gereden en die heeft even geluisterd. Hij hoorde geen gerochel o.i.d. in de longen maar het hoesten was wel heel snel op te wekken door iets druk op de keel.
Ik ben dus naar huis gegaan met een verpakking Vetmedin en 10 tabletten furosoral (plastabletten)
Door de plastabletten zou het eventuele vocht wat achter de longen zit weg moeten gaan en de Vetmedin moet dan voorkomen dat het weer terug komt.
De DA had het er ook over dat ik nadat de plastabletten op waren ik eventueel wat codeïne kon gaan geven om de hoestprikkel
te verminderen.

Nu ben ik met Robbie ook nog steeds naar de juiste oplossing aan het zoeken voor zijn prostaat.
Op dit moment staat hij op een hoge dosis Prostavit.  Indien dit niet binnen afzienbare tijd aanslaat overweeg ik Ypozane te gaan geven voor een maand.

Volgens mijn DA kan ik rustig de Prostavit naast de Vetmedin en de furosoral geven.
Weet iemand of de combi Ypozane / Vetmedin ook gaat?

Zijn er nog mensen met tips of dingen waar ik aan moet denken?
Door charmed
#1783896
Geen idee of die middelen naast elkaar mogen.

Een tip heb ik wel over de furosemide. Als je een klein spuitje hebt (zonder naald) de dosering oplost in een klein beetje water, is veel effectiever als dat je het tabletje zo geeft. Dan ben je er ook minder van nodig!
Door charmed
#1784026
Wij gaven 3 x een kwart tablet . Met 2 x daags kom je soms ook niet toe als ze erg veel vocht hebben achter de longen, dan is het voor hen ook fijner 3x daags te geven.  Zou gewoon een kwart per keer proberen en dan mag je dat 3x daags doen als het nodig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door