Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1781540
een vriend van mij heeft een beagletje..
leuke hond.. lekker eigenwijs..  :D
maar hij heeft hem al vanaf jongs laten nakijken omdat hij vindt dat hij zo nu en dan niet lekker loopt..
voor zijn 1ste jaar geloof ik, werd er door een arts na foto's artrose geconstateerd in minimale mate..
dat was wel wat slikken.. maar goed.. het zij zo..
toen hij 3 was heeft hij nog eens laten checken dmv foto's.. en díe arts zei weer dat hij totaal niks van artrose kon ontdekken.. maar lag het volgens hem in de heupen..
kop en kom paste niet optimaal.. maar niet ernstig genoeg om er iets mee te hoeven..
inmiddels is t beagletje 5.. en het gevoel van het baasje blijft.. ergens klopte er iets niet..
ik persoonlijk zie niks.. ok.. de hond is érg relaxed.. oogt wat lui enzo.. maar verder geen problemen..
als hij "haas" ruikt.. ben je hem 4 uur kwijt.. :P (schijnt t, nog niet meegemaakt, gelukkig)
maar in zijn bewegingen zie ik niks raars..
nu is hij vanavond weer naar de d.a. geweest.. en die heeft weer flink zitten trekken en duwen.. maar de hond gaf geen reactie.. tot er tussen de tenen gekeken werd.. daar was t rood.. en leek t ook wel pijnlijk te zijn..
advies.. 3 weken hydrocortisone zalfje smeren 3x daags (na 1 week 2x daags) en dan verder kijken..
nu weten we allemaal wat een bocht dat is.. en niemand weet precies of dat ook het daadwerkelijke probleem is..  want de hond is vaker nagekeken en nooit is iemand met rode tenen aangekomen..
maar goed..
ik las al dat er berkenteer gebruikt werd bij eczeem..
maar de hond likt er niet aan ofzo.. het lijkt niet of het echt jeukt..
zal t dan werkelijk eczeem zijn?
en is er niks anders dan berkenteer?
om dat op je bank en vloer te krijgen is niet echt prettig lijkt me..
de beagle gaat overigens binnenkort over op barf..  :D  ik heb het baasje "bewerkt"  ::) en morgen gaan we een menuutje samenstellen en bij herby bestellen..  :biggrin2:
beagle heeft ook vaak last van de oren.. dus daar valt iig al wat te winnen..  8)
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op wo 06 okt 2010, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Veerle-scrappyToo
#1781549
Als hij ook vaak last heeft van z'n oren en nu rood tussen de tenen...zou hij niet allergisch kunnen zijn aan iets?  Ik zou zelf propoliszalf ook durven aanraden.  Bij Nena hier helpt dat heel goed voor wondjes en blaasjes en uitslag en...tussen de tenen of op de buik.  Dringt snel in en dus minder kans op vlekken.  Was er ergens een ritme te vinden in de momenten waarop hij minder goed/vlot stapte?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1781555
ik zie niks aan zijn manier van lopen, maar ik ken de heren nog niet zo lang..
gevoelsmatig is er voor mij  niks mis met zijn bewegingsapparaat.. meestal pik ik dat toch wel snel op.
hij gaat dus binnenkort over op barf.. hij heeft al een paar prakkies van kiek gehad..
maar de kans is natuurlijk groot dat het eerst erger gaat worden ivm ontgifting enzo..
en dan lijkt me een goede (niet vieze) zalf toch wel handig..
Door sandrra
#1783343
Mazoe had door haar allergie ook rode pootjes en last van de oren. Dus wie weet moet ze t daar zoeken.
Mazoe likte heel veel tussen haar poten en tenen en op een gegeven moment liep ze op eieren zeg maar.
Zal werd er hier direct afgelikt
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1783466
als t voedingsallergie is, zouden we met barf toch verschil moeten gaan zien na verloop van tijd..
of anders een eliminatiedieet gaan toepassen..
kayne.. de beagle.. heeft niet echt vieze oren of echt rood.. maar hij is wel vaak kriebelig..
nu hoort dat ook een beetje bij die hangende flappers natuurlijk.. :)

maar tussen de tenen.. dat kan natuurlijk ook door nat gras kunnen komen..
of door gras waar hij niet tegen kan..

kan me voorstellen dat t gelijk afgelikt wordt.. maar welke zalf gebruiken jullie dan?
Door sandrra
#1783499
ik heb een tijdje iets samengesteld met tea tree erin gekregen. hielp (redelijk) goed.
Als t open is smeer ik honingzalf en tape t ff in
Door vagebond
#1783559
Tea tree druppels verdund met water helpt ook. Laatst bij mijn teckel gebruikt, die kennelijk ergens had gegraven of gelopen waardoor ie gek van de jeuk werd, alle 4 de voeten en liezen. Alles eerst afgespoeld met warm water, daarna de verdunde tea tree erop, het was direkt over. 10ml tea trea op 90ml water had ik hier ergens gelezen op barfplaats. Gr. Ingrid
Door Veerle-scrappyToo
#1783570
Ik gebruik de propoliszalf en dan even met haar wat spelen zodat ze de tijd niet heeft om aan haar poten te gaan likken.
Intapen of afsluiten hebben we hier mogen ondervinden dat dat eigenlijk meer kwaad kan doen dan goed  :-[  Nena likte enorm aan haar pootjes dus deden we er zalf aan en dan gans de dag hondenschoentjes aan zodat ze niet kon likken...gevolg: nog erger geworden dus dat doen we niet meer  :-\
Dierenarts vergeleek het met het duiveltje gewoon insluiten in een doosje...
Door Do
#1783573
ik heb dat probleem met Zelda gehad

niet lachen maar het heeft geholpen

we zijn naar de DA geweest en een schimmel infectie onderzoek laten doen
geen schimmel
met de DA zitten denken hoe en wat
met de normale "medicijnen"zalfje, talkpoeder, zorgen dat de voetjes droog blijven hilp niks

we zijn denk ik 3 kwart jaar bezig geweest
toen kwam de DA met een probeersel.....otiderm erop smeren(oorzalf)
en wat denkje????
binnen no-time was het over, ze knabbelde niet meer en de haren zijn alweer gegroeid
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1784855
ow.. jeetje..
maar otiderm zitten daar ook geen cortisonen in?

t gekke is dat t m niet jeukt ofzo.. hij loopt alleen af en toe een beetje moeilijk..
Door Do
#1784872
dit zit er in

Farmacodynamische gegevens Dit product is een combinatie van drie werkzame bestanddelen:
•Enrofloxacine, een synthetisch bactericide antimicrobieel middel, behorend tot de familie der fluoroquinolonen, dat werkt door remming van DNA-gyrase. Het heeft een zeer breed werkingsspectrum tegen Gram-positieve bacteriën (in het bijzonder Staphyloccus intermedius) en Gramnegatieve bacteriën (Pseudomonas aeruginosa, Escherichia coli en Proteus mirabilis)
•Ketoconazole, een antimycoticum, behorend tot de familie der imidazolen, dat werkt door verandering van de membraanpermeabiliteit waardoor intracellulaire stoffen uit de cel lekken met als gevolg remming van de cellulaire moleculaire synthese. Het heeft een breed werkingsspectrum en is in het bijzonder bedoeld voor Malassezia pachydermatis
•Triamcinolonacetonide, een synthetisch glucocorticoïd, met een anti-inflammatoire en jeukstillende werking.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1784896
dank je do.. :)
kan alleen niet zeggen dat ik nu écht weet wat erin zit..    ;D
ik heb daar niet genoeg kennis voor.. t spijt me.. :)

ik zie een antibacterieel onderdeel..
een anti jeuk iets..
maar dat middenste??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door