Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1782738
Hallo,

Al een aantal dagen eten de honden hier errug slecht, voer ze voornamelijk KVV alle soorten door elkaar heen.

Nu willen ze geen tinlo, geen haaks barf, geen shawece, geen smuldier en geen carnivoer, ook neit door het meerdere keren te proberen.

Gewoon niets te geven heb ik ook al gedaan, maar na twee dagen niet eten overstag gegaan en een kilo rundergehakt geprobeerd, die eten ze dus wel op.

De rund haaks absoluut niet!

Kan het zijn dat ze gewoon niet lekker zijn? en dan alleen maar voor de lekkere trek gaan?
Iemand anders nog ideeen? zou t een virus kunnen zijn van niet goed voelen?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1782750
geholpen reu van bijna 8,. teefje van 5

Normaal zet ik de bakken neer en hoppa leeg! en nu niks.... alleen rundergehakt....

Kip, geit, schaap, gewoon rund, pens? alles blijft staan.....geen leuke reactie op het eten, normaal zet ik de bakken neer, slobber en weg....

Nu niks... hoe lang kunnen ze zonder en wat kan ik nog doen?
Ga nu via via aan okugest komen, misschien last van de maag? zou dat kunnen?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1782979
vanaalst schreef: het is pas een aantal dagen..
kan id even kijken  hoe of ze reageren op de okugest
zijn ze anders dan anders, sloom oid?
yep wel wat slomer dan anders inderdaad maar nog niet zorgwekkend vindt ik.... :-\  Maar wanneer zou ik de DA echt in moeten schakelen denk je?Wil ook niet gelijk weer in paniek raken?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1783125
kijk het nog maar een paar daagjes aan, okugest geven..
zolang ze normale ontlasting hebben goed plassen dus ook goed drinken zou ik me niet zoveel zorgen maken..
en vooral niet te veel aandacht geven met het eten, neerzetten, 5min laten staan en weghalen....
Gebruikersavatar
Door essie74
#1783653
SandRRa schreef: Khami is op t moment ook enorm aan t meuten met eten...Zelf pens wordt met lange tanden gegeten. :o

das apart, hier zijn het ook Ridgebacks, beide :o  wat een gelazer, normaal ben ik niet zo van och gut ze willen niet eten maar dit baart me echt zorgen, ze laten nu wel heel veel staan... :-\

Moet wel zorgen vanmorgen na het eten van een lading gras heeft er in ieder geval eentje onwijs flink veel gal gekotst :biggrin2:  daar kun je maar blij mee zijn ::)
Gebruikersavatar
Door essie74
#1783806
nikèdog2000 schreef: dan hebben ze last van hun maag
heel vervelend is dat als je hond niet wil eten
gras eten doen ze hier dagelijks, dus kon ik me niet voorstellen dat ze last van de maag hadden...

Vanmorgen flinke berg kots gedaan na eten van gras, is normaal nooit het geval, net een 1 kilo gemalen pens naar binnen gewerkt, was klaarblijkelijk niet te versmaden... nu morgen maar weer afwachten...... ::)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1786445
In de herfst heb je altijd weer wat beginnende virusjes. Vooral als ze wel eens uit stilstaande waterplassen drinken is een infectie zo gebeurd.
Door sandrra
#1787451
essie74 schreef: gras eten doen ze hier dagelijks, dus kon ik me niet voorstellen dat ze last van de maag hadden...

Vanmorgen flinke berg kots gedaan na eten van gras, is normaal nooit het geval, net een 1 kilo gemalen pens naar binnen gewerkt, was klaarblijkelijk niet te versmaden... nu morgen maar weer afwachten...... ::)
Hier grazen ze ook dagelijks...

Tja de RR is nou eenmaal ehm wat eigenwijs  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door essie74
#1788035
goed na nog een aantal dagen gemiept te hebben..... ZE eten weer! nog niet alles maar wel wat meer dan alle dagen hiervoor ;D

Kan een mens er blij mee zijn he?

hihihi

gr,

Esther
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door