Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1781683
Kaatje heeft ze af en toe, wat ik maar misselijkheid noem, aanvallen.
Ze wordt dan uit het niets heel onrustig, gaat overdreven vaak slikken, tongelen, wil overal aan likken en opeten (pica) en er valt compleet niks met haar te bezeilen. Meestal geeft okugest voldoende verlichting.. tot nu..
Ze heeft nou binnen 2 uur ongeveer denk ik 3 van dit soort aanvallen gehad. Mijn vriend is nou even met haar buiten zo dat ze wat gras kan eten (dat lijkt me nog het minst schadelijks met wat ze allemaal uit onmacht op wil eten). Ze heeft einde van de ochtend eten gehad en haar buik is niet dik, dus ik denk zelf niet aan een maagtorsie. Ook omdat ze dit vaker heeft, maar vanavond is het extremer.
..
Het zint me niet.. ik ga zo dadelijk de dierenarts bellen als ze niet kalmeert denk ik..
Waarom ik dit hier plaats weet ik eerlijk gezegd niet, ben normaal gesproken niet zo open...
Laatst gewijzigd door Irish op wo 06 okt 2010, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#1781771
Arme Kaatje, ik heb helaas geen tips.  :-\
Ik kan me herinneren dat er eerder ook topics geweest zijn over honden die hier last van hebben.
Misschien levert de zoekfunctie wat op?
Hopelijk reageert er snel iemand met tips, of misschien heb je ondertussen de DA al wel gebeld?
#1781779
Wat heeft ze precies gegeten?
Klinkt heel erg bekend en gelukkig is het al tijden geleden dat Tinus er last van had...had dus echt met zijn voeding te maken  ;)
Er waren tijden dat we op het punt stonden om hem in te laden naar de Da....zo erg en zo vreselijk misselijk was hij dan.
#1781845
'k Volg hier even mee, hier ook eentje letterlijk hondsmisselijk. Hij heeft vanmorgen borreldarmen wil niks eten en als ik hem buiten laat eet hij hele happen witte zand  (dat hij hij blijkbaar eergisteren ook gedaan want gisteren had hij een zanddrol). aan z'n eten is niks veranderd, enkel had hij de laatste tijd altijd reuzehonger. :-\
#1781855
Na het gras eten werd het steeds minder en is ze op haar mandje geploft en heb ik tegen alle verwachtingen in gewoon heel de nacht door kunnen slapen (Dat is ook wel is anders geweest door haar aanvallen)
Ze had gister parelhoenkarkas gehad met paardenvlees, heb het idee dat ze vaker 'reageert' op paardenvlees. Ben er wel achter dat als ik haar enkel spiervlees geef ze aan de race gaat, ook als het geen paard is. Ik ga er is goed opletten.
Ik was gisteravond denk ik gewoon in paniek...  :-[ nu is ze weer helemaal zichzelf. Taart  ::)
#1781936
Irish schreef: Na het gras eten werd het steeds minder en is ze op haar mandje geploft en heb ik tegen alle verwachtingen in gewoon heel de nacht door kunnen slapen (Dat is ook wel is anders geweest door haar aanvallen)
Ze had gister parelhoenkarkas gehad met paardenvlees, heb het idee dat ze vaker 'reageert' op paardenvlees. Ben er wel achter dat als ik haar enkel spiervlees geef ze aan de race gaat, ook als het geen paard is. Ik ga er is goed opletten.
Ik was gisteravond denk ik gewoon in paniek...  :-[ nu is ze weer helemaal zichzelf. Taart  ::)
Gelukkig is ze weer beter, alhoewel 't erg vervelend is als je niet weet wat die misselijkheid geeft. ;)
#1781957
ik zou eens bijhouden wat ze ervoor gegeten heeft. Baya had steevast de dag erna smorgens zo'n aanval na het eten van kip. Dus hier gaat geen kip meer erin.
klinkt heel raar, want die kip is al lang verteerd dan lijkt me. Maar toch gal spuwen en lekker gras eten
#1782418
Happy Tail schreef: ik zou eens bijhouden wat ze ervoor gegeten heeft. Baya had steevast de dag erna smorgens zo'n aanval na het eten van kip. Dus hier gaat geen kip meer erin.
klinkt heel raar, want die kip is al lang verteerd dan lijkt me. Maar toch gal spuwen en lekker gras eten
Tinus had dus last van de vellen,nu haal ik echt alle vellen=vet eraf.
Nergens meer last van.
#1874956
Ik weet dat dit een ouder topic is, maar ik zou graag wat informatie  willen van wellicht meer ''ervaringsdeskundige'' omdat ik zelf te onzeker ben.
Heb een tijdje opgelet met of er een link was tussen het eten en een aanval, maar ik kan er niet echt een vinger op leggen..
Wel heb ik het idee dat het soms door vleesbot komt, maar zoals vanmorgen heeft ze een runderstrot gehad (wel met vleesbot anders wordt het dunne poepie) en net was het ook weer mis.
Wel heb ik het idee en dat maakt me het meest ongerust, dat het steeds vaker voorkomt. Zo kan lijkt het haast een stressvolle situatie een aanval triggeren.. Was het vroeger eens per x aantal weken of maanden, is het nu denk ik wel eens per paar weken.
Ik snap dat met deze vaagheid als ''ik heb het idee'' ik niet echt duidelijkheid kan geven naar jullie / noch een dierenarts..
Nou heb ik zelf het idee om misschien is een echo te maken van haar maag (al zal dit ook erg stressvol voor haar zijn)
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En zou het het stressen waard zijn ondanks deze vage anamnese?
Voor de rest niet echt klachten, al deed ze vroeger in haar brokkentijd wel eens gallen. Dat gebeurd nu ook als ik haar te veel of te kaal vleesbot geef, bijv. een kalkoennek. Dus die krijgt ze niet meer.
Graag jullie advies, want ik maak me een beetje zorgen om me stressbelg  :-\
Laatst gewijzigd door Irish op di 28 dec 2010, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#1874981
Ik heb het idee van niet, zo kan ze vandaag bijv. paard met kip eten (even als voorbeeld) en dat gaat keer op keer goed en dan opeens een aanval.
Maar ik ga wel om het even zo duidelijk mogelijk in kaart te brengen voor mezelf en wellicht een dierenarts nu een dagboekje bijhouden met wat ze precies gegeten heeft. Tis misschien wat omslachtig, maar zo krijg ik wel duidelijkheid.
#1875024
Hoi Iris,

Mijn krulstaartjes hebben hier geen last van, dus ik heb er zelf geen ervaring mee.
Maar ik heb ik hier al eens meerdere topics over gelezen: honden die van misselijkheid van alles gaan eten.
Met de zoekfunctie moet je die kunnen vinden.
Ik weet helaas niet hoe ik de topics hier kan neerzetten.
Veel sterkte met Kaatje!!

groetjes,
Yvonne
#1875339
je heb een belgje he, zou zeker eens een echo oid laten maken van haar maag....
hier begon het ook eerst met aanvallen van misselijkheid, gevolgt op een gegeven moment met veel en vaak braken en een naar gevoel hebben....
ook bij zimba merk(te) ik dat het erger werd met 'stress'...en op een gegeven moment ook steeds vaker en laatst altijd na het eten van bot....hoe zacht ook...
zimba braakte op een gegeven moment wel tig keer per week.....
hoe oud is ze?
#1875463
Ik maak me inderdaad juist extra zorgen omdat ze een Belgje is en ik door jouw verhalen gelezen te hebben (Waar ik wel heel blij mee ben hoor begrijp me niet verkeerd!  :-* Al is het wel meer een Tervueren ding dan bij Mechelaartjes toch?) veel geleerd heb en zo te weten ben gekomen dat Belgen gevoelig voor maagkanker of in zijn algemeenheid gevoelig op de maag zijn.
Kaatje is in oktober 6 jaar geworden.
Wel realiseer ik me dat het wellicht erger geworden is door de puur nervositeit die ik sinds een aantal weken over het eten druppel. En aangezien dat op lichte alcohol basis is zou het een verklaring kunnen zijn.. maar toch spookt het door me hoofd...
Laatst gewijzigd door Irish op di 28 dec 2010, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#1875622
langharige hebben het meer ja, maar ik zou voor je eigen gevoel toch het na laten kijken....
ze hoeft natuurlijk dat helemaal niet te hebben he!
maar ze kan wel een lichte vorm van gastritus hebben bv en dan is het wel belangrijk te weten zodat je er rekening mee kan houden...
nu blijf je maar denken en doen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door