Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door velduil
#1781606
Sinds we zijn gaan barfen een maand of 2 geleden was het voeren van Dengar onze witte herder 1 groot feest, ze vond alles lekker en probeerde alles............... tot vandaag voor het eerst kreeg ze wilde eendkarkas met de organen er nog in, ze rook er aan en deed 3 passen terug. Nadat ik het karkas in stuken had geknipt ( goor zeg als die organen vrij komen :)) at ze de botten wel op maar weigerde de organen. het karkas kwam van herby en volgens mij is er niets mis mee, na een kwartiertje proberen heb ik het maar weggehaald.

Wat is nu wijsheid ? gewoon morgen weer aanbieden of weer invriezen wat er over is en over een maandje weer proberen ?

groetjes Wim
Door pallas
#1781627
Honden zat die geen wild willen eten.

Meestal zitten de darmen en galblaas er ook nog in. Die haal ik er altijd uit en dan de binnenkant even geod spoelen.
Door velduil
#1781642
Haha, het was voor mijn ook de 1ste keer en ik heb geen idee wat er allemaal nog in zat ( ik moet zeggen het zag er in het donker nogal goor uit :))  ik zal morgen bij daglicht nog eens kijken en het andere karkas even bij daglicht ontleden ik kijk er nu al naar uit ;(
Door millyckk
#1781671
Hier was wilde eend anderhalf jaar lang een delicatesse......nu dus niet meer :( Ik heb het opgelost door het karkas ( ingewanden haalde ik er altijd al uit) te vullen met gemalen pens en dat flink in te laten trekken.....een mens moet wat met nog 8kg. in de vriezer :biggrin2:
Door Nyncke
#1781892
Hier ook geen wilde eend of gans.
( alleen Barrik at het net zo graag als alles maar goed dat was ook een barfpupseltje )
Door velduil
#1782014
Ok dan , ik zal de organen er uit halen en nog een keertje aanbieden, gelukkig had ik er maar 3  dus dan noemen we dit experiment... mislukt

bedankt allemaal
Door Hetty_
#1782061
*milik* schreef: Hier was wilde eend anderhalf jaar lang een delicatesse......nu dus niet meer :( Ik heb het opgelost door het karkas ( ingewanden haalde ik er altijd al uit) te vullen met gemalen pens en dat flink in te laten trekken.....een mens moet wat met nog 8kg. in de vriezer :biggrin2:
Dat vind ik een goeie, dat ga ik proberen met de patrijskarkasjes die ik nog heb.
Norah vindt karkas met orgaan er nog in ook  :yucky:
Het hartje, levertje en niertje kan ik dan even in de blender mixen met kwark en een eitje en zo geven of door de groentenmix doen.
Dan eet ze het wel.  :)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1782887
Ben ik even blij dat wild met plezier gegeten wordt, anders zou ik wel heel veel af moeten slaan.... ;)
Maar de darmen en de galblaas geven een vervelende smaak af, die zouden er bij het slachten al uit gehaald moeten worden. Hoe langer het erin blijft hoe meer sappen er naar het goede vlees toegaan en dus de smaak aantast.
Door millyckk
#1782922
WillyP schreef: Ben ik even blij dat wild met plezier gegeten wordt, anders zou ik wel heel veel af moeten slaan.... ;)
Maar de darmen en de galblaas geven een vervelende smaak af, die zouden er bij het slachten al uit gehaald moeten worden. Hoe langer het erin blijft hoe meer sappen er naar het goede vlees toegaan en dus de smaak aantast.
Ik denk inderdaad dat dat er mee te maken heeft ;) Heb van een internetleverancier enige tijd "schoon"karkas gehad, dat werd prima gegeten.
Fazant met orgaan incl darmen etc ( dat ik zelf eerst laat ontdooien, spul eruit haal en weer invries) gaat ook niet goed meer, kaal karkas geleverd zonder orgaan weer wel.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1782927
Ik heb toevallig van de week nog eend gehad van een andere jager, die nog karkas had voor de hond. En hij vertelde me dit verhaal ook nog eens. Ik wist het al wel, maar toch weer eens iets om over na te denken.

Bij de meeste leveranciers worden de ingewanden er denk ik niet uitgehaald omdat dit meer werk is. Dus duurder. Maar het zou zoveel beter zijn voor het vlees, ookal is het voor de hond.
Door millyckk
#1782938
WillyP schreef: Ik heb toevallig van de week nog eend gehad van een andere jager, die nog karkas had voor de hond. En hij vertelde me dit verhaal ook nog eens. Ik wist het al wel, maar toch weer eens iets om over na te denken.

Bij de meeste leveranciers worden de ingewanden er denk ik niet uitgehaald omdat dit meer werk is. Dus duurder. Maar het zou zoveel beter zijn voor het vlees, ookal is het voor de hond.
Hmmm....zou graag eens de proef op de som nemen door van iemand een kilootje wilde eendkarkas zonder orgaan over te nemen.......Ik open even een nieuw topic in vraag en aanbod om dit topic niet te veel te vervuilen. Als het de oorzaak van het weigeren zou blijken ben ik blij: vond eend en fazant een leuke afwisseling!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door