Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1781461
Ben even hardop aan het denken omdat ik de ontlasting niet goed krijg (te zacht, blijft in de vacht hangen) op de dagen nadat ik hart/lever/nier heb gegeven.
ik geef hart/lever/nier niet gemixt maar de ene dag hart andere dag lever etc.

ik heb zelf 2 oplossingen bedacht, welke is beter?

1)
Is het een idee om het orgaan te mixen, zou dat het probleem met de te zachte ontlasting op kunnen lossen?

2)
Kan ik bijvoorbeeld hetvolgende doen:
ma t/m vrijdag, elke dag bot met spier, en 1 dag bot met pens
za - vis kvv
zo - smuldier glutenvrij

Of ontstaat er dan een tekort aan orgaan wat ik geef omdat ze maar 2 dagen kvv krijgen dan?

Er blijven maar 1001 vragen door mijn hoofd gaan wbt barf, tis net alsof mijn schijfje vol is  :D er is zoveel info.....  :) en ik krijg de neiging weer kvv te gaan geven omdat ik het niet goed krijg die ontlasting.. maar dat wil ik niet alleen kvv geven want ze vinden het zo leuk dat knauwen op de botjes.
#1781470
Zo voer ik alle drie de honden en hebben mooie vaste ontlasting

Maandag: bot, spiervlees       
             
Dinsdag: bot, spiervlees, hart       
                   
Woensdag: bot, pens       
                   
Donderdag: bot spiervlees       
                   
Vrijdag:bot, spiervlees, nier     
                   
Zaterdag: vis       
             
Zondag: bot, spiervlees, lever
#1781476
cindy5409 schreef: Zo voer ik alle drie de honden en hebben mooie vaste ontlasting

Maandag: bot, spiervlees       
               
Dinsdag: bot, spiervlees, hart         
                     
Woensdag: bot, pens       
                     
Donderdag: bot spiervlees         
                     
Vrijdag:bot, spiervlees, nier     
                     
Zaterdag: vis         
               
Zondag: bot, spiervlees, lever
Thanks...

Zoiets krijgen ze hier ook misschien de orgaan dagen omgooien dus??

ma: bot spier hart

di: bot spier lever

woe: bot spier

do: bot pens

vrij: bot spier nier

za: kvv vis (rauw vis gaat niet goed meer.. snif ging eerst heel goed!)

zo: bot spier
#1781494
Pixie krijgt het als volgt: De vis is compleet dus inclusief alles er op en er aan/er in

Maandag: vis + bot, spiervlees, groentenmix       
             
Dinsdag: bot, spiervlees, lever       
                   
Woensdag: bot, pens       
                   
Donderdag: bot, spiervlees, hart/maag       
                   
Vrijdag:vis + bot, spiervlees, groentenmix     
                   
Zaterdag: bot, spiervlees, nier       
             
Zondag: bot, spiervlees, hart/maag
#1781527
bedankt.. enige verschil lijkt me de dagen dat er orgaan bij zit, hoe deze verdeeld zijn.

natuurlijk hangt het ook samen of het tegelijk met een vette vleessoort gegeven wordt maar daar heb ik naar mijn idee goed rekening mee gehouden (icm kipkarkas/nek of parelhoen)

wellicht kan ik het orgaan beter geven op een dag dat de lamsgehakt en bot op het menu staat dan zou het goed moeten gaan ivm botgehalte....

klinkt dit logisch?
#1781532
Bien schreef: bedankt.. enige verschil lijkt me de dagen dat er orgaan bij zit, hoe deze verdeeld zijn.

natuurlijk hangt het ook samen of het tegelijk met een vette vleessoort gegeven wordt maar daar heb ik naar mijn idee goed rekening mee gehouden (icm kipkarkas/nek of parelhoen)

wellicht kan ik het orgaan beter geven op een dag dat de lamsgehakt en bot op het menu staat dan zou het goed moeten gaan ivm botgehalte....

klinkt dit logisch?

zou je kunnen doen..zeker als je hond wat moeilijker poept nadat ie het gehakt heeft gehad
#1781539
TMG1961 schreef: zou je kunnen doen..zeker als je hond wat moeilijker poept nadat ie het gehakt heeft gehad
tis dan wel droger dan normaal... dus zou moeten kunnen.

hoe doen jullie dat met de menu's hangt dat op de vriezer en pas je het steeds aan of heb je een vast menu qua diersoort e.d.?
vind het zo vreemd dat het lijkt of ze steeds anders reageren op hetzelfde bot/spier/orgaan?

de ene week nergens last van andere week probleempjes.. (niet schokkend maar goed is het ook niet)
#1781863
Als je problemen met de ontlasting hebt door orgaanvlees, kun je het orgaan gewoon over 6 of 7 dagen gaan verdelen en je zou zelfs ook wat minder kunnen gaan geven. Ik zou het zonde vinden als je je liet ontmoedigen en weer over ging op KVV! Als op KVV de ontlasting goed was, moet je het zeker met zelf samengesteld eten goed krijgen. Gewoon uitproberen en spelen met de percentages!
#1781991
Nadia schreef: wat voor orgaan voer je?' Van welk dier?

probeerd eens biologisch en dan met name de lever, die laxeert het meest.
Geef kiplever kiphart konijnnier, ik weet t kip is niet best toch?
Heb straks lamsnier via Jol.

Poeh bio orgaan dat wordt ff zoeken... ga ik weer mee een de slag.
#1781995
Lizzy schreef: Als je problemen met de ontlasting hebt door orgaanvlees, kun je het orgaan gewoon over 6 of 7 dagen gaan verdelen en je zou zelfs ook wat minder kunnen gaan geven. Ik zou het zonde vinden als je je liet ontmoedigen en weer over ging op KVV! Als op KVV de ontlasting goed was, moet je het zeker met zelf samengesteld eten goed krijgen. Gewoon uitproberen en spelen met de percentages!
Gaan we proberen mee te spelen. Dank v d tip.
Gaan we ook niet doen terug naar kvv.... bedankt voor de schop onder mijn......  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door