Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1780984
oke! Ik ben om! Ik wil barfen gaan proberen.

Ik ga vanavond een menu verzinnen, deze zal ik plaatsen op BP!

Maarre: wordt het niet 1 grote smeelboel? Rauwe levers, eieren enz enz...brrr ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1780991
je kunt ze leren op een matje/kleedje te eten  , anders buiten op gras of tegels  ;)
Door BbvDoerak
#1781003
De mijne eet netjes boven zijn bak en soms legt hij het op de tegelvloer.
Ik had dezelfde ängst" als jij ;)
Door TMG1961
#1781085
Vlees en orgaan eet Pixie netjes uit haar bak, alleen het botwerk en de vis haalt ze eruit, maar die krijgt ze buiten te eten.
Gebruikersavatar
Door ReneeGJ
#1781122
vergeet bijna te zeggen: Lodewijk heeft lichte artrosevorming bij zijn linkerschouder (gisteren vastgesteld)...neem aan dat dit geen probleem is bij barfen?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1781163
Nee dat is geen probleem.  :)
Het is alleen bij artrose wel verstandig om geen groenten uit de nachtschade familie toe te voegen aan je groentenmix.
D.w.z. geen tomaat, paprika en aubergine.

Ga je hem ook een glucosamine complex geven?
Als je de zoekfunctie gebruikt vind je daar ook de nodige topics over.
Door Mevroi Kruim
#1781386
De enigen die hier troep maken zijn de katten, die dweilen niet  >:( de honden maken alles netjes schoon. Ze eten hier altijd buiten, als het regent onder de tuintafels of bij de achterdeur. Ff de tuinslag erop en schoon.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1781397
Hier ook geen troep met eten, ze eten buiten of in de bench  :biggrin2:
Bij atrose is het zelfs zeker aan te raden op vers over te gaan omdat de conditie en spieropbouw beter wordt.
Daarnaast is het goed een glucosamine-complex te geven.
En evt een goede visolie (vanwege de ontstekingsremmende werking), dit is alleen wel hond afhankelijk of dat wat doet, hier wel.
Door Jasmin
#1783018
Grrrr, hier wordt alles uit de bak gesleept en elders in de keuken opgegeten. Gelukkig wel steeds op dezelfde plaats. Toch maar een dik stuk plastic kopen en dat er onder leggen.
Door Nynke
#1783029
Bij ons eten ze ook op een plastic kleedje buiten. Ik moet er wel bij blijven en elke 2,3 minuten "Op het kleed >:(" zeggen tegen ze  ::) ::)
Door Migudu
#1783072
Of in de gang bij zijn bak, of buiten.
En na de maaltijd een glorix wipe er over, klaar...

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1783088
Hier krijgen ze alles in hun bak, soms wordt er wat naast gelegd, maar een smeerboel in de zin van rondslingerende bloedspatters wordt het dan niet.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1783120
Hier wordt ook alles uit de bak gegeten, alleen vis en vleesbotten haalt ze eruit en eet ze vanaf de grond.

Ach, dweil erover en het is weer schoon  :biggrin2:
Door *Natasja*
#1783139
Hier was het een grotere smeerboel toen ze nog KVV aten. Benthe presteerde het nl. om alle fliedertjes orgaanvlees in een straal van een meter rond haar etensbak te deponeren, die vond ze niet lekker en dus moest dat vakkundig eruit gevist worden...  ::)
Door marye
#1783792
Hier is het regelmatig ook een smeerboel na het eten, maar dan dweil ik gewoon ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door