Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pedro98
#1780481
Hallo Allemaal,

Zal ons even voorstellen. We zijn Inge en Davy en hebben 14jaar een teckel gehad en hebben helaas van onze grote vriend afscheid moeten nemen.
Pedro hebben we altijd brokken gevoerd en is altijd goed gegaan. Nu krijgen we aanstaande vrijdag een nieuwe teckel pup van 8 weken oud en gaan nu proberen te voeren met versvoer (canivoer).
Heb hier al veel gelezen en een hoop vragen opgedaan, vanavond de eerste voeding opgehaald in Aalten. We hebben de kleinste bakjes genomen van 200gram kleiner was er niet.  We hebben 3 bakjes van 200g en een bakje van 500gram gekregen als puppy pakket van de beste man om het te gaan proberen.
Nu had hij het er over max 2 dagen in de koelkast bewaren wat voor ons denk betekend dat een bakje van 200gram al te veel is. Hoe doen jullie het diepgevroren vlees in kleine stukken maken. Heb het nu met een ijzerzaag gedaan maar bij deze kleine verpakking werkt dat niet echt makkelijk misschien als het goed bevalt toch maar de worsten nemen. Of hebben jullie nog andere tips, en begrijp uit het wat stukken die ik gelezen heb dat je meerdere soorten in een periode moet geven. Dit om aan de juiste hoeveel heid voeding voor de hond te komen.

Ik hou jullie op de hoogte hoe de pup zijn nieuwe voeding gaat vinden zaterdag, want zit bij de fokker op brokken.
Door Limpy
#1780507
Welkom op BP!

Je kunt het best gedeeltelijk laten ontdooien hoor om in porties te snijden voor het kleine kind en daarna weer in porties invriesen.
Honden kunnen wat dat best veel hebben hoor (mijn katten klagen ook nooit over deze methode)

Veel plezier met de nieuwe pup en foto´s zijn welkom in de bar!
(zei een kattenmens die helemaal wauzig is van teckels  ;D )
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1780577
Welkom op Barfplaats  :)

Fijn dat je jouw pup vers gaat voeren, Carnivoer is een prima kvv.
Diverse soorten/smaken afwisselen is inderdaad verstandig.
Je zou naast de Carnivoer ook eens een (vet) visje en een eitje kunnen geven.

Om porties te maken mag je het voer inderdaad wat laten ontdooien zodat het makkelijker snijd.
Een mes een beetje warm maken met warm water wil ook wel eens helpen.

Wat weegt een teckelpupje van 8 weken?
Hij heeft tussen de 5-10% van zijn lichaamsgewicht nodig per dag.
Meestal hoe kleiner het ras, hoe meer ze naar verhouding nodig hebben.
Als je 200 gram in 2 dagen opgevoerd krijgt dan is het ook niet erg om steeds 2 dagen hetzelfde te voeren
en dan weer over naar een ander smaakje.

Veel plezier met je pupje!
Door Pedro98
#1781639
@All bedankt voor welkom heten,
HannekeKjell schreef: Welkom op Barfplaats  :)

Fijn dat je jouw pup vers gaat voeren, Carnivoer is een prima kvv.
Diverse soorten/smaken afwisselen is inderdaad verstandig.
Je zou naast de Carnivoer ook eens een (vet) visje en een eitje kunnen geven.

Om porties te maken mag je het voer inderdaad wat laten ontdooien zodat het makkelijker snijd.
Een mes een beetje warm maken met warm water wil ook wel eens helpen.

Wat weegt een teckelpupje van 8 weken?
Hij heeft tussen de 5-10% van zijn lichaamsgewicht nodig per dag.
Meestal hoe kleiner het ras, hoe meer ze naar verhouding nodig hebben.
Als je 200 gram in 2 dagen opgevoerd krijgt dan is het ook niet erg om steeds 2 dagen hetzelfde te voeren
en dan weer over naar een ander smaakje.

Veel plezier met je pupje!
Welke vis moet ik dan aan gaan denken  om te geven hoeveel (vaak) moet je dit geven

En lees ook hier en daar wat over kippennek of eenden nek vanaf wanneer mag dit gegeven gaan worden?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1781732
Je zou 1x per week (vette) vis kunnen geven, denk daarbij aan panharing, sardine, zalm of makreel.
Panharing, sardine en (een kleine) makreel kan je in z'n geheel geven.
Zalm is vaak een kop of staartstuk (graat met buikvlees).

Kop is nogal groot voor een teckel, dus een stuk staart lijkt me praktischer.
Een hele maaltijd vis kan een beetje verkeerd vallen omdat het nogal vet is,
je kan 't een keer proberen of anders de hoeveelheid vis in een maaltijd rustig opbouwen en er bijvoorbeeld een paar kippenekjes bij geven.

Kippen- en eendennekken zijn beginnersbotjes dus daar kan je meteen mee beginnen.
Door Pedro98
#1782736
Bedankt voor de tip zal als het goed gaat met versvlees eten, ook even wat nekjes halen. Scheelt dat B.D.B hier 5 min vandaan zit dus kan er zo langs draaien.
Door Pedro98
#1784980
Even een vraagje, sinds vrijdag avond hebben wij Ukkie pracht beestje en weegt 1,9kg geven hem nu dus 100gram canivoer.Verdeeld over twee keer daags mar kom hier ook tegen dat dit beter naar drie keer daags kan doen. Hij is er helemaal dol op likt de bak tot de laatste kruimel helemaal leeg. Maar hij heeft alleen zaterdag morgen zijn ontlasting gedaan, daarna niks meer neer gelegd. Kan het komen door het versvoer dat de pup wat minder ontlasting aanmaakt als (normaal).

Ook gelijk maar even een foto zodat jullie een idee hebben hoe Ukkie er uit ziet, op de foto lijkt hij een beertje maar hij is een stuk kleiner.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pedro98 op zo 10 okt 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jara
#1785359
Hallo en ook welkom hier als nieuwkomer net als ik  ;)

Dat je hond minder ontlasting heeft op KVV ov van brokken klopt idd.... dit is eerder als normaal te omschrijven als de grote lichtgekleurde hopen die geproduceerd worden van brokken. Minder en stevigere (donkere) ontlasting is een teken dat de opgenomen voeding beter verteerd en opgenomen wordt.

Veel plezier van en met jullie mooie pup
Door Pedro98
#1785426
jara schreef: Hallo en ook welkom hier als nieuwkomer net als ik  ;)

Dat je hond minder ontlasting heeft op KVV ov van brokken klopt idd.... dit is eerder als normaal te omschrijven als de grote lichtgekleurde hopen die geproduceerd worden van brokken. Minder en stevigere (donkere) ontlasting is een teken dat de opgenomen voeding beter verteerd en opgenomen wordt.

Veel plezier van en met jullie mooie pup
Minder maar wel elke dag lijkt mij toch of heb ik dit mis?
Of zal hij dan nou zoveel uit de voeding halen dat er niks neer te leggen valt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door