Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1780586
Hoi,
Ik had het er in de Bar al over, maar ik zet 'm ook hier even neer:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,77110.0.html

Misschien is er iemand die een tip heeft waar ik op kan letten of wat mogelijk een oorzaak kan zijn?

Het is ook wat mij betreft denkbaar dat dit hoort bij het ouder worden hoor ;-)  maar ook dan weet ik het graag. Ik wil er zo graag wat aan doen, maar zolang ik geen "lijn" in de dingen zie... wordt dat lastig.
Ze drinkt normaal / normale hoeveelheden; ik heb geen verschil gezien in verschillende weers-omstandigheden.

Bullepezen en vleesbot (waaronder karkasjes / kipnekken) zijn al taboe; dat veroorzaakt problemen; dat komt er onverteerd weer uit en dat kan dan zowel met te harde ALS met te dunne poep zijn.

"Gewolft" vlees (zeg maar shoarmavlees-achtig klein) kan wel, ook al is dat dan met bot, maar ik moet er dan wel iets van spiervlees of pens bijgeven.
"Het" gehakt gaat ook goed heb ik de indruk.

Ontlasting kan op 1 dag zowel dik als dun zijn, ook binnen 1 poepsessie kan het dik EN dun zijn.

Waar zou ik het kunnen zoeken? Waar moet ik op letten? Wat kan dit veroorzaken?

Ik heb niet de indruk dat ze ziek is; er is geen bloed bij en verder wijst niets erop dat ze ziek zou kunnen zijn.

Op zich vind ik het niet erg om haar desnoods dagelijks te wassen, maar het kan voor haar natuurlijk zo nooit prettig zijn (niet het wassen ;-) maar de ontlasting...) Dus, als het even kan wil ik dat voor haar normaliseren.

Ik kreeg Iso-kel aangeraden door iemand op een ander forum. Ik ken het niet. Iemand hier wel?

Tips welkom...

Suzanne
#1780626
zimba heeft ook een serieus verteringsprobleem, zijn eten zit gewoon onverteerd in zijn ontlasting :-\
geef ik hem iets van bot,al is het maar een kippenlooppootje of van eend dat kotst ie dat uit....
ik ben naar tannetje gegaan, hij staat nu enkel op kvv en dat gaat redelijk.....
misschien ook tannetje raadplegen?
Door Suzanne
#1780639
Hm... ik wil best naar Tannetje ;-)
Maar Guinnie heeft dit ook op kvv, als ik er dus niets aan barf bijgeef. En wel zo "onregelmatig" dat ik niet kan zeggen "als ik merk X geef gaat het fout". De ene keer is het te hard, de andere keer te zacht, maar dat kan in 1 poepsessie zijn; dat ze eerst wat ontlasting heeft die (veel) te dun is, om daarna, dus direct daarna, ontlasting te hebben die te dik/hard is.

Er zijn maar 2 dingen waarvan ik weet/merk dat het fout gaat: bot (kipnek, kipkarkas) en bullepees.

Dus, bot krijgt ze alleen in "gemalen" vorm. De ene keer gaat dat vlekkeloos, de andere keer geeft het een probleem.

Als ze alleen kvv krijgt (of Smuldier of carnibest) dan kan het dagen goed gaan om dan ineens toch weer foute boel te zijn. Er is dus geen peil op te trekken.

Ik hou nu bij wat ze eet en hoe de ontlasting is.. kijken of ik toch lijn kan ontdekken.

Bezoek aan Tannetje hou ik in mijn achterhoofd.

Suzanne
Door Lizzy
#1780655
Ze heeft geen wormen?

Ik heb zelf het idee dat, naarmate honden ouder worden (echt oud zijn) het verteren van vet moeizamer gaat, zeker met honden die op brokken zijn opgegroeid. Je zou kunnen kijken of je daar problemen ontdekt, dus na het eten van vettiger eten. Of je zou gewoon voorlopig eens mager KVV kunnen geven. Dus geen eend, geit, lam. En soms kan zelfs kippennek problemen geven als je het in combinatie voert met bijv geit. Terwijl kippennek met pens/rund geen problemen geeft.

Verder kun je inderdaad eens probiotica geven. En wat ik hier merk met mijn oudje (voorheen meervoud) is dat ze erg goed reageren op een "kuurtje" propolis. Ik gooi dan gewoon iedere dag een druppeltje of 2 propolis tinctuur door het eten.
#1780681
het gaat redelijk, dus hij poept regelmatig gewoon kvv uit, heel raar wat ik hem s'avonds te eten geef vindt ik terug in de ontlasting...
is de kvv heel grof dan wilt ie ook nog wel eens daarop spugen..zeker als daar gemalen(maar nog kleine stukjes bot inzit) bot in zit..
zimba is 6 jr
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 06 okt 2010, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door