Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1779404
Jahoor het kan nog erger  :-\
Vanavond behendigheid getraind met mijn jongste border collie.
Was het 1e rondje, een snelle lijn naar de slurf, ik hoor een knal en daarna gegil. En zie I-My op 3 poten de slurf uitkruipen.
Even gekeken, maar er was iets goed mis, dus gelijk naar de dierenarts.
Daar was het heel duidelijk, de kruisband geheel afgescheurd  :'(
Wat alleen te verhelpen is met een operatie.

Nu zijn er 2 soorten vertelde die da me, 1 waar de kruisband vervangen door een kunstof kruisband.
De revalidatietijd is dan relatief kort, maar het is de vraag hoelang hij meegaat en hoe de bewegelijk daarna is.
Dan de 2e waarbij ze het onderste bot iets kantelen waardoor de meniscus op zijn plek blijft.
De revalidatie is dan relatief lang, zo'n 5 maanden zei hij, maar de kans dat ze weer iets van sport kan doen is wel groot.
Wil dus graag gaan voor die laatste optie.
Maar wil het dus wel goed uitzoeken hoe of wat.

Met welke orthopeten hebben jullie goede ervaringen?
Of heb je een ervaring met een gescheurde kruisband?
Dan ben ik wel benieuwd erna. Ook wat de kosten ongeveer kunnen zijn.
Uiteraard ga ikzelf nog meer zoeken, maar vooral goede ervaringen met orthopeten of fysio zijn erg welkom.

Zo heb je begin dit jaar 3 honden die behendigheid lopen en zo geen 1 meer  :'( :'(
Laatst gewijzigd door May Linn op ma 20 dec 2010, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#1779429
Shit zeg!!! Daar zit je niet op te wachten :'( :'( :'(Enig idee wat ze gedaan heeft in de slurf?

Ik ken 2 mensen die hun hond bij Maarten Kappen hebben laten opereren dmv de TTA methode. Beide honden zijn snel en volledig hersteld. Echter is niet goedkoop. Ik meen rondom de € 1.500. Een van die 2 mensen heeft de andere knie, die ruim een jaar later scheurde, bij een dierenarts in Zoetermeer (weet niet welke) laten doen, die is gaan shoppen en die deed het voor € 500,00. Operatie volledig mislukt en die kan nu alleen nog maar kreupelen. Ik weet dat Maarten ook de TPLO methode beheerst want dat deed hij voor de TTA. Eindresultaten zijn praktisch hetzelfde alleen de TPLO is pijnlijker en duurt langer maar is wel een stuk goedkoper, rondom de € 800,00 als het goed is. Je kan hem altijd bellen, hij heeft ma, di en do zelf telefonisch spreekuur van 08.00 tot 08.30.
http://www.dierenkliniekeersel.nl/opera ... nu-64.html

Sterkte :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
#1779509
Hier een TTA-operatie gehad bij onze Golden, helaas niet zo'n goede ervaring. Ruim een jaar hiermee bezig geweest en in totaal bijna 4000 euro gekost. Dit zal pech zijn geweest, ik denk wel dat mocht onze jongste haar kruisbanden scheuren ik wel weer voor een zelfde operatie zou kiezen.
#1779512
Cindy de Wolf schreef: Shit zeg!!! Daar zit je niet op te wachten :'( :'( :'(Enig idee wat ze gedaan heeft in de slurf?

Ik ken 2 mensen die hun hond bij Maarten Kappen hebben laten opereren dmv de TTA methode. Beide honden zijn snel en volledig hersteld. Echter is niet goedkoop. Ik meen rondom de € 1.500. Een van die 2 mensen heeft de andere knie, die ruim een jaar later scheurde, bij een dierenarts in Zoetermeer (weet niet welke) laten doen, die is gaan shoppen en die deed het voor € 500,00. Operatie volledig mislukt en die kan nu alleen nog maar kreupelen. Ik weet dat Maarten ook de TPLO methode beheerst want dat deed hij voor de TTA. Eindresultaten zijn praktisch hetzelfde alleen de TPLO is pijnlijker en duurt langer maar is wel een stuk goedkoper, rondom de € 800,00 als het goed is. Je kan hem altijd bellen, hij heeft ma, di en do zelf telefonisch spreekuur van 08.00 tot 08.30.
http://www.dierenkliniekeersel.nl/opera ... nu-64.html

Sterkte :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ja na een aantal mensen gesproken te hebben, denk ik dat ik weet wat er gebeurt is in de slurf.
Ze kwam op zeer snel aan in een bocht met de klok mee, gleed uit of verloor haar evenwicht en de knie is aan de onderkant blijven hangen....daar waar hij geen kant op kon  :-\
Snapte het eerst niet omdat je verwacht met de klok mee dat ze met de linkerkant tegen het huis van de slurf zou klappen.
Later vielen de puzzelstukjes op elkaar en heeft ze gewoon enorm pech gehad. Ze was ook even helemaal in shock toen ze eruit kwam  :'(

Maarten Kappen ken ik qua naam idd ook wel, ken hem van de röntgenfoto's voor HD.
En volgens mij is hij ook wel bekend met sporthonden.
Thnx voor de tip!

Heb nu een paar namen, waarmee ik wil overleggen hoe of wat.
Maar eerst moet het geld bij elkaar, na alle honden afgelopen maanden in de ziekenmand gehad te hebben, is dat er niet  :'(
Nu heb ik wel hele lieve vrienden op de hondenclub en die gaan zondag een piekenrace voor I-My organiseren, zodat er iig een begin is.

1 ding weet ik zeker, ik laat het niet afhangen van geld, vindt mijn hond vele malen belangrijker!
Maargoed ergens in een grijs gebied speelt dit ook wel mee natuurlijk  :-\
Ga vandaag maar eens contact opnemen en info inwinnen en dan een plan maken.
#1779537
wat vervelend zeg :'(

ik weet hoe groot geld problemen kunnen zijn , heb ze zelf elke maand met 1 teefje :-X

ik heb geen ervaring met zulke dingen, vind zelf krooshof erg goed.
maarten is niet mijn favo da, ivm grote fout die hij heeft gemaakt. :-X
maar goed hij levert soms ook briljant werk met honden en heeft veel ervaring.
#1779643
Thnx allemaal.

A.s. donderdag heb ik een consult bij Jolanda Krooshof om te bespreken wat te doen.
Heb al wat mensen gesproken erover en haar kansen zijn door haar leeftijd, conditie en gewicht goed.
Maarja het blijft een flinke operatie met lange revalidatie  :-\
De operatie moet niet te lang laten wachten want dan is er ook kans dat er nog meer stuk gaat.
Dus moeten we donderdag snel beslissen hoe of wat.
#1779703
Jeetje zeg...ik zie het nu pas.
Jolanda staat heel goed aangeschreven.
En veel honden lukt ht ook weer om goed te herstellen.
Als je nog een goede herstel ondersteuning wilt zou ik zeker naar een d.a. of fysio gaan die een hydroloopband heeft.

Helma Bakker is heel erg goed en ik het hier in het noorden goede ervaringen met Paul Groenestein in Sneek.

Je kan ook één van twee bellen om te vragen of er een goeie bij jou in de buurt zit, want er zit wel verschil in hoor.

Via Ronald Mouwen heb ik een heel goed opbouwschema speciaal voor de behendigheid gekregen, misschien ook nog een optie om met hem contact op te nemen.


Succes met beslissen en veel sterkte!
#1779900
pallas schreef: Jeetje zeg...ik zie het nu pas.
Jolanda staat heel goed aangeschreven.
En veel honden lukt ht ook weer om goed te herstellen.
Als je nog een goede herstel ondersteuning wilt zou ik zeker naar een d.a. of fysio gaan die een hydroloopband heeft.

Helma Bakker is heel erg goed en ik het hier in het noorden goede ervaringen met Paul Groenestein in Sneek.

Je kan ook één van twee bellen om te vragen of er een goeie bij jou in de buurt zit, want er zit wel verschil in hoor.

Via Ronald Mouwen heb ik een heel goed opbouwschema speciaal voor de behendigheid gekregen, misschien ook nog een optie om met hem contact op te nemen.


Succes met beslissen en veel sterkte!
Thanx voor de tips. De naam Jolanda Krooshof komt veel voorbij in goede ervaringen, dus daar zit ik wel goed denk ik.
Inmiddels heb ik ook contact gehad met Ronald Mouwen en hij is bereidt me te helpen met een opbouwschema.
Hij zegt wel dat er geen enkele hond bekend is die met dit probleem weer terug gekomen is in de sport  :'(
Herstellen voor gewoon normaal thuis funtioneren moet wel haalbaar zijn, al is het een lange weg, maargoed daar zou ik al heel blij mee zijn!
Het is de vraag of er van binnen nog meer stuk is, zoniet dan stijgen haar kansen om ooit weer wat van sport te doen wel.
Donderdag hoop ik meer info te hebben.
#1779934
Oh Peggy wat ontzettend vervelend dit!  :'(
Ik heb helaas geen ervaring met een totaal afgescheurde kruisband, wel een beschadigde (bij Kaatje)
Dat is toen met 6-8 weken bench/lijnrust icm met Rust compositum/valeriaan en Spier support van Groene Os en meerdere chiropractie behandelingen weer redelijk goed gekomen. Nou ben ik haar door middel van TTouches proberen te leren dat ze meer moet ontspannen en haar motoriek niet met 200% moet doen. Vaak zijn honden veel fanatieker dan wat goed voor ze is..
Maar ervaring met operaties heb ik dus niet :( (gelukkig)
Heel, heeeel erg veel sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door