Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1777609
..dus ik hoop dat jullie me willen helpen. Vandaag had ik voor het eerst runderstrot op het menu voor Raiko staan.
Misschien dat sommige van jullie het hebben mee gekregen dat Raiko de laatste tijd nogal slecht eet. Maar de laatste dagen ging het toch weer iets beter. Ook had ik begrepen dat de meeste honden runderstrot heerlijk vinden. Dus de gok gewaagd. En...ja, hij heeft toch wel de helft er van opgegeten. Maar liep er toen helaas weer bij weg.
Omdat ik wel wil dat ie genoeg bot binnen krijgt, heb ik er voor morgen toch maar iets anders uitgelegd. En de helft van de runderstrot weer in de vriezer gelegd. Met de bedoeling om deze dan dinsdag te geven, of misschien later in de week.
Dit kan toch wel? Of is dit te vaak invriezen en ontdooien?
Toen ik het binnenkreeg was het al best ontdooit, en nu heb ik het vandaag natuurlijk ook ontdooit (in de koelkast) en misschien is het eerder (in het proces) ook al wel eens ontdooit (wat ik niet weet).
Iemand een idee hierover?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1777625
Kan prima hoor 2 of 3x invriezen. Je ziet/ruikt met ontdooien wel als het echt te ver heen is, maar dat gaat niet zo snel.
Ik zou persoonlijk er gewoon voor gekozen hebben de runderstrot morgen weer te geven met evt wat bot erbij.
Het komt niet zo nauw allemaal en volgens mij krijg verder een prima variatie in zijn menu, dus zou ik me niet druk maken dat hij miss te weinig bot een keer binnenkrijt  ;)
Door Nynke
#1777628
ja, dat doe ik ook regelmatig, ontdooien en weer invriezen, 2 of 3 keren, dat geeft niets  :) :) :)

Sommige honden gaan aan de dunne van strot :-X :-X, 't is maar dat je het weet  :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1777632
Nynke F schreef: Sommige honden gaan aan de dunne van strot :-X :-X, 't is maar dat je het weet  :-X :-X
Ja, dat had ik al gelezen..Dank voor de waarschuwing. ;)
May Linn schreef: Kan prima hoor 2 of 3x invriezen. Je ziet/ruikt met ontdooien wel als het echt te ver heen is, maar dat gaat niet zo snel.
Ik zou persoonlijk er gewoon voor gekozen hebben de runderstrot morgen weer te geven met evt wat bot erbij.
Het komt niet zo nauw allemaal en volgens mij krijg verder een prima variatie in zijn menu, dus zou ik me niet druk maken dat hij miss te weinig bot een keer binnenkrijt  ;)
Zat ik idd eerst ook aan te denken. Maar Raiko is zo'n mietje wat dat betreft, het botwerk gaat altijd al zo moeilijk naar binnen en voor bot én strot moet ie allebei moeite doen. Dan weet ik zeker dat één van de twee weer blijft liggen.
Daarom wou ik de runderstrot later in de week in combinatie met misschien wat kvv geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#1778002
Senna99 schreef: ..dus ik hoop dat jullie me willen helpen. Vandaag had ik voor het eerst runderstrot op het menu voor Raiko staan.
Misschien dat sommige van jullie het hebben mee gekregen dat Raiko de laatste tijd nogal slecht eet. Maar de laatste dagen ging het toch weer iets beter. Ook had ik begrepen dat de meeste honden runderstrot heerlijk vinden. Dus de gok gewaagd. En...ja, hij heeft toch wel de helft er van opgegeten. Maar liep er toen helaas weer bij weg.
Omdat ik wel wil dat ie genoeg bot binnen krijgt, heb ik er voor morgen toch maar iets anders uitgelegd. En de helft van de runderstrot weer in de vriezer gelegd. Met de bedoeling om deze dan dinsdag te geven, of misschien later in de week.
Dit kan toch wel? Of is dit te vaak invriezen en ontdooien?
Toen ik het binnenkreeg was het al best ontdooit, en nu heb ik het vandaag natuurlijk ook ontdooit (in de koelkast) en misschien is het eerder (in het proces) ook al wel eens ontdooit (wat ik niet weet).
Iemand een idee hierover?
Het opnieuw invriezen vind ik geen probleem, maar strot bevat nauwelijk bot (calcium). Het is voornamelijk kraakbeen. Dus voor de calcium hoef je het niet te geven.  ;)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1780369
pike schreef: Het opnieuw invriezen vind ik geen probleem, maar strot bevat nauwelijk bot (calcium). Het is voornamelijk kraakbeen. Dus voor de calcium hoef je het niet te geven.  ;)
Dat weet ik,  ;)daarom had ik er voor gisteren ook parelhoenkarkas uit gelegd en de strot weer opnieuw ingevroren. Omdat ie anders al twee dagen achter elkaar geen bot binnen zou krijgen. En op het moment laat ie al vaak zijn botwerk voor de helft liggen. Daarom was ik bang dat ie anders niet genoeg calcium binnen zou krijgen. En vandaar dat ik de strot later in de week wou voeren.
:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door