Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1773012
Heeft iemand enig idee of prodier geslachtsdrift ook voor gecastreerde reuen iets doet?

Boon loopt rond als een hijgend hert; alsof ie een marathon heeft gerend. Hij probeert Liz te dekken en lebbert continue aan d'r. Met een brul stopt ie wel.... maar dat duurt 2 seconden..... Als ze in d'r bench zit, is er niks aan de hand. Als hij in z'n bench zit, joelt ie de hele boel bij elkaar..... Zodra ze beiden los zijn, begint het circus van haar schaduwen, oren likken en hóp er op. Liz vindt 't allemaal wel prima; die denkt nog steeds alleen aan spelen  ::)

Helllp; ik vind 't zo sneu voor beiden.....
Door Fynn
#1773037
Ik denk dat prodier niet gelijk zal helpen duurt namelijk een tijdje voordat het werkt.
Hier bij onze intacte reu deed het niets.
Wat erg dat hij zich nu nog zo voelt terwijl hij gecastreerd is.

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1773059
Ja, een week of 3, dacht ik te lezen. Het is dan ook voor de volgende keer dat Liz loops wordt...... Ik wil er nu alvast meer van weten.

't arme menneke. Ik had dit niet verwacht eigenlijk. Ik dacht; Boon is gecastreerd (al een jaar of 5 overigens), dus die heeft daar geen last van....  :-[ Dat blijkt toch anders te werken  :-\

Bedankt!  :)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1773073
Fynn schreef: Fynn is geen Newfoundlander maar heeft 2x een implantaat gehad met goed resultaat.
Maar omdat niet bekend is wat het voor risico's het heeft bij langdurig gebruik ben ik ermee gestopt na de 2e.
Maar zijn hormonen gierde na een tijdje weer door het lijf met alle minder leuke dingen die daarbij horen.
Ik ben naar aanleiding van een ander topic hier in contact gekomen met Sita v/d Munnik van homeo natura.
Zij heeft korrels voor ons samengesteld en ik ben daar nu 3 weken mee bezig en het werkt heel goed.
Hier ga ik zeker mee door,geen puspiemel meer, bijna niet meer kwijlen op plasjes en niet lastig doen bij teefjes en gecastreerde reuen.
Ik kan het je zeker aanraden eens met haar contact te zoeken.

Groetjes Rian
Nou lees ik dit in ''Migudu's'' topic; ik ga eens contact met hen opnemen, als ze terug zijn, of dit ook werkt voor gecastreerde reuen......
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1773119
Ik vind het ook triest...... Daarom probeer ik hier een oplossing voor te bedenken.
Achterlijk; Boon zeker niet; z'n verstand zat niet in z'n ballen.  ;)
Stom  van mij is het wel; ik heb nooit bedacht dat een reu die gecastreerd was, dit gedrag zo zou vertonen. Liz zit op de 11e dag van haar loopsheid en hij vertoont nu sinds gister dit gedrag. Ik hoop voor hem dat dit met een paar dagen voorbij is. En dat ik iets kan vinden waardoor dit de volgende keer niet voor komt......
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1773150
dan zou je ze gescheiden moeten houden en niet via een bench, maar echt gescheiden...
zodra zij ook weet hoe of wat wordt het alleen maar erger.......reu met een draaiende loopse lola.......
Door sella
#1775987
Ik heb het gevoel dat mac samuel geslachtsdrift beter werkt dan alle flesjes prodier die ik bij Diego erin gegoten heb de afgelopen jaren.
Met het eerste flesje mac samuel heb ik een heel goed resultaat geboekt.
Door _Sandra_
#1776131
Als ik dit zo lees... mij beneuwen hoe het gaat tussen mijn honden.

Dana wordt een jaar deze maand en is nog nooit loops geweest. Eddie is 7 maanden en ruikt/likt geregeld bij Dana aan haar geslachtsdelen. Meestal vind ze het prima, maar soms snauwt ze hem weg.
Door tieneke
#1776312
Hier helpt de Prodier ook niet....ik hou ze op hoogtijdagen) vanaf de 11e of 12e dag een dag of 5 a 6 volledig gescheiden.
Ze zien elkaar niet deze dagen,apart wandelen en eten etc,gelukkig hebben we aparte kamers en verschillende in en uitgangen want anders is dit niet te doen met een Tinus-gevaarte plus ballen  :P
Door sella
#1776313
Ik weet het niet, ik had een gecastreerde reu zonder teef in huis al helemaal over de zeik van de hormonen. Dat gaf met 2 keer geven al verlichting voor hem.
Door antoniadeleeuw
#1776710
Ja heel sneu, waarschuwen is voor 3 partijen niet goed. Prodier kan je proberen, het is van tijdelijke aard. Je kunt ook overwegen om hem een
chemische castratie te geven, om te kijken of dit helpt, dan kan je verder overleggen met de dierenarts. Let op!! Een dierenarts wil graag zijn dure apparatuur afbetalen, dus ga niet al te snel over tot blijvende castratie, overweeg heel goed. Maar het wordt er wel veel rustiger op. Ook voeding heeft er veel invloed op, veel succes avr
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door