Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1775103
Als alles meezit krijgen we vanavond een nieuwe kitten erbij. Mijn andere poes van 2 jaar zit al een jaar op barf. Nu wil ik de kitten ook zsm op barf hebben maar eerst starten met KVV. Kan ik hem gewoon cold turkey omzetten naar kvv??
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1775425
Super...bedankt! Dacht het wel al heb dat nl met de honden ook gedaan. Maar poeslief heeft het 1ste jaar alleen maar br*kken gehad en dacht dat het met een kitten misschien anders was.
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1775754
Heb net wat CB met heet water overgoten en dit daarna aan de kitten voorgeschoteld. Nou dat vond meneer wel erg lekker dus dat beloof al veel goeds  ;D
Door nanna
#1775847
hoi diana

ook een nieuwe erbij wil graag  een foto zien.  ik moet nog wachten tot 28 okt dan mag ze pas weg bij mamma :)
Door Nyncke
#1780425
Mijn ervaring is dat je kittens zelfs erg snel naar barf over kunt zetten.
Geweldig om te zien wat die kleintjes allemaal met die tandjes wegwerken :smitten:
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1781694
ongelooflijk wat kan die kleine goed eten. Carnibest gaat erin als zoete koek! En dan lamsgehakt.... binnen een mum van tijd is zijn bakje leeg.
Ik geef hem nu zo'n 4 tot 5 x per dag een beetje en meestal eet hij dit ook helemaal op. Ik weeg eigenlijk niet af maar kijk hoeveel hij eet. De oudste poeskrijgt zo'n 100-110gr/dag maar dit is ook op het oog en niet afgewogen.

Hoeveel mag een kitten van 8 weken hebben op 1dag. Hij weegt nu om en nabij 1kg.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1781730
op die leeftijd mag hij zoveel eten als hij wil.

hoe komt het dat jullie hem al zo jong hebben? zelfs voor gewone huiskatten is met 7/8 weken naar een nieuw huisje wel erg jong.
Door Limpy
#1781741
Asiels doen helaas regelmatig kittens al weg met 8 of 9 weken want zo makkelijjk (blixa was "pas/al" 11 weken maar voor haar ook te vroeg achteraf gezien  :-\)

Wel mooi dat ze CB lekker vindt! :thumbup:
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1781774
koekje schreef: op die leeftijd mag hij zoveel eten als hij wil.

hoe komt het dat jullie hem al zo jong hebben? zelfs voor gewone huiskatten is met 7/8 weken naar een nieuw huisje wel erg jong.
Max was 8 weken toen we hem gingen ophalen. Te jong eigenlijk nog maar de moederpoes was zelf ook nog erg jong en begon de kittens al af te stoten.
Onze andere poes is 2 jaar geleden als zwerfkitten gevonden en moest al heel jong zonder moeder verder. Maar aan haar hebben we gelukkig nooit iets gemerkt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door