Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1774823
Ik ga straks nieuwe groentenmix maken. Ik heb het de volgende groenten.
Moet hier nog iets bij of moeten er sommige dingen uit?

wortel
rode biet
spruitjes
andijvie
courgette
komkommer
bloemkool
koolrabi..mogen ze die hebben?
venkel..mogen ze die hebben?
tauge
paksoi
#1774825
TMG1961 schreef: Ik ga straks nieuwe groentenmix maken. Ik heb het de volgende groenten.
Moet hier nog iets bij of moeten er sommige dingen uit?

wortel
rode biet
spruitjes
andijvie
courgette
komkommer
bloemkool
koolrabi..mogen ze die hebben?
venkel..mogen ze die hebben?
tauge
paksoi



Koolrabi en venkel mogen ze beide hebben. Je hebt alleen wat veel koolsoorten (bloemkool, koolrabi, spruiten is alle 3 kool). Ik zou er 1 laten varen.
#1774844
Venkel heb ik zelf nog nooit geprobeerd, omdat die best wel een specifieke smaak heeft. Ik wil niet dat die dan overheerst en dat Jayden dan heel die groentemix niet wil eten. Ben nog steeds van plan om het een keer te proberen, maar ben zelf ook niet gek op venkel, dus als hij het niet wil, zit ik met die venkel.  :P

Ben benieuwd wat Pixie er van vindt.  ;)
#1774874
Lizzy schreef: Koolrabi en venkel mogen ze beide hebben. Je hebt alleen wat veel koolsoorten (bloemkool, koolrabi, spruiten is alle 3 kool). Ik zou er 1 laten varen.
Dan gaan de spruitjes naar mij toe  :biggrin2:
Daphne&Jayden schreef: Venkel heb ik zelf nog nooit geprobeerd, omdat die best wel een specifieke smaak heeft. Ik wil niet dat die dan overheerst en dat Jayden dan heel die groentemix niet wil eten. Ben nog steeds van plan om het een keer te proberen, maar ben zelf ook niet gek op venkel, dus als hij het niet wil, zit ik met die venkel.  :P

Ben benieuwd wat Pixie er van vindt.  ;)
Ben ik ook benieuwd naar. Ik doe zelf de venkel grillen.
Zal voor Pixie een klein beetje groentenmix apart houden en daar wat venkel doorheen doen en geven.
Mocht ze het niet eten dan kijk ik of ze het zonder eet en indien wel dan gaat er geen venkel doorheen.
#1774912
Nynke F schreef: pompoen is er ook lekker in !!  En niet zo duur momenteel  ;)
Das waar! Hier verkopen ze gewoon aan de weg, van die suuuupergrote (zo groot als je armen een rondje kunnen maken, hmm...als begrijpt wat ik bedoel) voor 2,50, ik denk dat die dingen echt een kilo of 8/10 wegen.
Heb echt veel pompoenrecepten als iemand ze wil, ze hebben hier ieder jaar Pompoen Decoratief Dag, dus vandaar.
Heb het sowieso standaard gekookt in de vriezer liggen, voor wanneer Jayden diarree heeft. Vraag me wel af of het bij mensen dan ook zou helpen?  :-\

Ik ga die venkel ook 's proberen, bedankt voor de tip Theo!  ;)
Laatst gewijzigd door Daphne&Jayden op vr 01 okt 2010, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#1775171
Groentenmix is klaar. Pixie laten proeven en bakje kwam stralend schoon terug, kon zo de kast in  :biggrin2:

Heb in totaal 2,5kg mix gemaakt. Genoeg voor de komende 8 weken.

Volgende zit erin:

wortel
rode biet
andijvie
courgette
komkommer
bloemkool
koolrabi
venkel
tauge
paksoi

Op moment van serveren doe ik er dan nog half teentje vers geraspte knoflook door. Ze krijgt 2 maal per week 150 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door