Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fancy
#1774814
Mijn hondje is over gegaan op kvv.
Maar hoeveel kan ik hem nou geven per keer ?
En hoeveel keer per dag ?
Geen brokken meer !
Door bloemetje
#1774817
Je geeft tussen de 2 en 5% van zijn lichaamsgewicht per dag. Je mag zelf weten of je 2 of 1 keer per dag voert. Net wat jij en de hond prettig vinden. Pups voer je natuurlijk vaker.
Door *sanne*
#1774938
Mijn honden eten 2x per dag kvv.
Ik heb een teckel van ong. 8kg die krijgt ong. 60 a 70gr vlees per maaltijd.
Je moet ook een beetje voeren op t oog, wordt ie te dik ga je wat minder geven en wordt ie wat schraal juist wat meer...
Door anne-rené
#1774982
[quote="*sanne*"]
Mijn honden eten 2x per dag kvv.
Ik heb een teckel van ong. 8kg die krijgt ong. 60 a 70gr vlees per maaltijd.
Je moet ook een beetje voeren op t oog, wordt ie te dik ga je wat minder geven en wordt ie wat schraal juist wat meer...
[/quote]

Mijn Jack weegt bijna 8 kilo en krijgt tussen de 250-300 gram per dag. Wel verdeeld over 2 maaltijden.
Door *sanne*
#1775320
[quote="anne-rené"]
Mijn Jack weegt bijna 8 kilo en krijgt tussen de 250-300 gram per dag. Wel verdeeld over 2 maaltijden.
[/quote]

Zo zie je dus maar hoe het per hond kan verschillen! Toen ik net overstapte naar de KVV kreeg ze ook meer, maar daar groeide ze enorm van (ze is niet eens gesteriliseerd, dat speelt vaak ook nog mee) en het is best een actief hondje... Daarom zei ik ook, voer op het oog en kijk goed hoe je hondje t op de hoeveelheid doet!
Door dancingdaydream
#1775823
Hier een Chihuahua van bijna 4 kilo. (jaa, mooie flinke meid :biggrin2:)
Zij krijgt tussen de 140-180 gram per dag (ik ben niet zo nauwkeurig met de rollen KVV verdelen.) Haar gemiddelde hoeveelheid is 145 gram.. dus soms wat meer en soms wat minder gaat ook prima. T komt niet op de gram aan.
Je kan zowiso makkelijk "op het oog" voeren. Komt je hondje wat meer aan dan de bedoeling is voer je minder, en vice versa.
Ik voer zelf 1 keer per dag, in de avond.

Oh, en welkom hier!
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1776008
Flinke verschillen zie ik. Mijn hondje is ook 5 kg en krijgt 125 gram per dag. Ze is gemiddeld actief denk ik, dus het lijkt me een vrij gemiddelde hoeveelheid. TJa, je moet gewoon met een hoeveelheid beginnen en als je hond teveel of te weinig krijgt zie je dat vanzelf :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door