Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Hetty_
#1774450
Hallo allemaal,

Tot nu toe heeft Norah 's morgens carnibest gekregen en 's avonds stel ik zelf samen.
Norah weegt 21 kg.
Ik wil nu proberen volledig te barfen.

Ik ben uitgegaan van 50% vleesbot inclusief zalm, 20% spiervlees, 20% orgaan en 10% groentenmix.
Daarbij 3 x per week een ei en elke dag een beker karnemelk.

Graag jullie opmerkingen.  :)


                    Vleesbot        Spier                        Orgaan                                                Groenten    Ei          Totaal

maandag      450 zalm                                                                                                        65                        515
dinsdag        300 kip          300 lam of rund                                                                        65          1            665
woensdag    300 eend                                      225 geitenpens + 70 eendenlever            65                        660
donderdag    300 geit        300 hert of paard                                                                      65          1            665
vrijdag          300 fazant                                    225 lamshart + 90 konijnennier                65                        680
zaterdag      300 patrijs    300 geit of schaap                                                                    65                        665
zondag        300 konijn                                      225 geitenpens + 70 eendenlever            65          1            660
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  2250 gram      900 gram                905 gram                                          455 gram      3          4510 gram
Door henneke
#1774462
het ziet er qua diersoorten echt prachtig uit , de dame boft met zoveel soorten !
je moet even kijken of ze niet erg dun gaat poepen door de dagen waarop je zowel pens als lever geeft dat laxeert beide  ;)

aan de procenten waag ik me niet daar hebben we rekenwonder Lizzy voor .
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1774546
Heye Hetty toch helemaal over op Barf  :)
Had trouwens je mailtje gelezen, maar nog niet terug kunnen beantwoorden, sorry  :-[
Hier krijgen ze 1 visdag in de week, soms hele visjes soms zalmstaarten of koppen.
Ik zou ze gewoon onder vleesbot rekenen, je mag tussen de 40-50% vleesbot voeren, dus wat meer vlees is geen enkel probleem.

Je menu ziet er trouwens goed uit!
Mooie afwisseling ook. Ik neem dat de percentages gewoon kloppen, dus zou zeggen niets meer aan doen  :)
Door Lizzy
#1775990
[quote="Hetty 1"]
Hallo allemaal,

Tot nu toe heeft Norah 's morgens carnibest gekregen en 's avonds stel ik zelf samen.
Norah weegt 21 kg.
Ik wil nu proberen volledig te barfen.

Ik ben uitgegaan van 50% vleesbot inclusief zalm, 20% spiervlees, 20% orgaan en 10% groentenmix.
Daarbij 3 x per week een ei en elke dag een beker karnemelk.

Graag jullie opmerkingen.  :)


                    Vleesbot         Spier                        Orgaan                                                Groenten     Ei           Totaal

maandag       450 zalm                                                                                                         65                         515
dinsdag         300 kip          300 lam of rund                                                                         65          1             665
woensdag     300 eend                                       225 geitenpens + 70 eendenlever            65                         660
donderdag    300 geit         300 hert of paard                                                                      65          1             665
vrijdag           300 fazant                                     225 lamshart + 90 konijnennier                65                         680
zaterdag       300 patrijs     300 geit of schaap                                                                     65                         665
zondag         300 konijn                                      225 geitenpens + 70 eendenlever            65          1             660
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                   2250 gram       900 gram                 905 gram                                           455 gram       3           4510 gram

[/quote]

Ik heb de percentages even gauw nagerekend en natuurlijk kloppen ze :biggrin2:. Wat een geweldige luxe, dit menu. Lekker veel afwisseling in diersoorten, prachtig!
Door Hetty_
#1776004
Dank jullie wel.  :biggrin2:
Ben er uren mee bezig geweest om het zo simpel mogelijk te houden voor mij.

Ik wilde eerst proberen iedere dag evenveel gram te geven, maar wilde ook weer niet met grammetjes gaan werken en iedere dag een klein beetje van alles, want dat werkt toch ook niet bij mij.
Gewoon zoveel mogelijk ronde getallen als basis en dan zal het de ene keer wat meer zijn dan de andere, maar dan heb ik wel een goed houvast.

Als pens en eendenlever een probleem oplevert, verschuif ik gewoon de lever naar de vleesbot en spierdag.
Ik denk dat het eigenlijk wel beter is, niet iedere dag precies evenveel.

Ik ben zo'n muts, als het niet precies klopt, dan durf ik het niet.
Maar ik word steeds gemakkelijker.  :biggrin2:
Door henneke
#1776006
[quote="Hetty 1"]
Dank jullie wel.  :biggrin2:
Ben er uren mee bezig geweest om het zo simpel mogelijk te houden voor mij.

Ik wilde eerst proberen iedere dag evenveel gram te geven, maar wilde ook weer niet met grammetjes gaan werken en iedere dag een klein beetje van alles, want dat werkt toch ook niet bij mij.
Gewoon zoveel mogelijk ronde getallen als basis en dan zal het de ene keer wat meer zijn dan de andere, maar dan heb ik wel een goed houvast.

Als pens en eendenlever een probleem oplevert, verschuif ik gewoon de lever naar de vleesbot en spierdag.
Ik denk dat het eigenlijk wel beter is, niet iedere dag precies evenveel.

Ik ben zo'n muts, als het niet precies klopt, dan durf ik het niet.
Maar ik word steeds gemakkelijker.  :biggrin2:


[/quote]

niet twijfelen mutsje het ziet er prachtig uit  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door