Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1774351
Wij krijgen zeer binnenkort als het goed is een puppy!!! Yay.

Nu was ik van plan in ieder geval de gewone entingen (3x als pup geloof ik) helemaal te doen, en dan vanaf 1 jarige leeftijd te titeren. Wat denken jullie daarover?
Ik wil puppy ook gaan rabiëssen, want ik wil dat hij altijd mee kan op vakantie. Alleen wil ik weten vanaf welke leeftijd dit verstandig is?
#1774459
Cizsel schreef: Wij krijgen zeer binnenkort als het goed is een puppy!!! Yay.

Nu was ik van plan in ieder geval de gewone entingen (3x als pup geloof ik) helemaal te doen, en dan vanaf 1 jarige leeftijd te titeren. Wat denken jullie daarover?
Ik wil puppy ook gaan rabiëssen, want ik wil dat hij altijd mee kan op vakantie. Alleen wil ik weten vanaf welke leeftijd dit verstandig is?

Ik zou persoonlijk kiezen voor .. oh, wacht:

Gefeliciteerd met pup...! vertel??!!! ;-)


Persoonlijk zou ik gaan voor het 3-jaars-entschema van Nobivac/Intervet. Zou je shows gaan lopen oid is dat handiger, want titers worden (bij mijn weten) nog niet geaccepteerd. Ook sommig hondenscholen verlangen nog de entingen.

Rabies: De eerste enting zo laat mogelijk doen, niet bij een jong dier; het is een megabelasting voor zo'n lijfje ;-( In geen geval samen met de andere enting laten zetten, dus apart, een week of 3, 4 ertussen. Pas als je weet wanneer je voor het eerst naar het buitenland gaat, een week of 3 daarvoor (21 dagen .. dacht ik) de enting laten zetten; dat moet die tijd tevoren.
Rabies is (behalve voor bijv. Engeland en Zweden) 3 jaar geldig... althans, er zijn nog wel entstoffen met een 1 jaars geldigheid,je moet er dus bij je DA wel even specifiek om vragen.

Suzanne
#1774566
Nou, nou, het is  nog even wachten op de echo, madame was vorig jaar schijnzwanger. We wachten dus al een jaar op dit puppenkind! Maarre, mocht nog niet teveel loslaten van de fokker!

Maar ik weet zeker dat het deze keer helemaal goedkomt!
#1776339
dancingdaydream schreef: wat leuk! mogen we wel weten welk ras(of een indicatie van? rasgroep/groot/klein of iets?)
Het wordt een Border Collie :D
15 oktober is de echo... ben benieuwd!

Heeft iemand een linkje of een overzichtje voor dat 3-jaars-entschema van Nobivac/Intervet? Ben wel nieuwsgierig.
#1777356
Cizsel schreef: Wij krijgen zeer binnenkort als het goed is een puppy!!! Yay.

Nu was ik van plan in ieder geval de gewone entingen (3x als pup geloof ik) helemaal te doen, en dan vanaf 1 jarige leeftijd te titeren. Wat denken jullie daarover?
Ik wil puppy ook gaan rabiëssen, want ik wil dat hij altijd mee kan op vakantie. Alleen wil ik weten vanaf welke leeftijd dit verstandig is?

Rabies heeft geen zin voor 3 maanden. Voor de 3 maanden telt het zelfs niet voor 1 jaar...
Kennelhoest: laatste jaar da ik het laten doen heb nu :(
Elk jaar heb ik een zieke hond :(
#1832582
Zoë heeft haar rabies met 14 weken gekregen, hij mocht niet bij de andere entingen, maar aangezien ik in de grensstreek woon wilde ik haar wel zo vlug mogelijk voor rabies geënt hebben.
De enige enting waar ze reactie op heeft gehad dat was de kennelhoestenting. Daar had ze een stijve nek van en ze was wat stilletjes.
De laatste enting was ze ruim een jaar en toen heeft ze nergens last van gehad.
#1839450
Cizsel schreef: Nou, nou, het is nog even wachten op de echo, madame was vorig jaar schijnzwanger. We wachten dus al een jaar op dit puppenkind! Maarre, mocht nog niet teveel loslaten van de fokker!

Maar ik weet zeker dat het deze keer helemaal goedkomt!
Hmmm jammer dat je nog niet te veel mocht loslaten van de fokker.. Ben als mede enthausiate border collie fan wel benieuwd of de pup uit werklijnen of showlijnen komt..? Mag je dat wel vertellen?
#1840223
Zou bij een jonge hond iig wel nadenken of je de kennelhoestenting wil geven.
Veel dierenartsen raden dat wel aan, maar para-influenza/kennelhoest is niet dodelijk en vaak is het niet meer dan een griepje bij honden als ze het krijgen.

Dit is wat ik toen ge-ent hebt:
Tja beste advies blijft lastig.
Pas geleden heb ik hier over nagedacht wat ik nu wilde met Sqylls.
En heb gekozen voor het volgende schema:
6 weken puppy DP (al bij de fokker gehad)
9 weken Parvo-C + Lepto
12 weken DHP + Lepto

Ik heb voornamelijk getwijfeld of ik zo vroeg lepto zou laten vaccineren en daar wel voor gekozen.
Ook omdat het juist nu zo'n warme periode is en Sqylls dagelijks in het water te vinden, was het idee erachter dat het risico op Weill miss wat minder is door de vaccinatie.
Maar zeker weten doe je toch nooit.
Uit dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,73192.15.html

Rabiës heb ik met 12 weken erbij ge-ent omdat wij regelmatig in Duitsland komen en ik dat dus wel belangrijk vindt.
Zou deze enting zo laat als mogelijk geven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door