Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1774281
Yep, 2% oftewel 20gr per kilo lichaamsgewicht is ongeveer normaal.
Nu is vaak wel zo dat echt grote honden soms wat minder nodig hebben naar verhouding.
Maar dat is even aankijken, zou gewoon beginnen met 1600gr per dag.
Word de hond te dik of te mager pas je de hoeveelheid gewoon aan.
#1774336
[quote="ulla"]
Hier krijgen de volwassen oudere honden minder dan 20 gram per kilo.
Nu is 80 kilo voor een reu, niet aan de lichte kant denk ik Yvonne?
[/quote]

Hej :)
Nee klopt. Hij was 73 kilo toen ik hem terug kreeg en ik verwacht dat hij nu rond de 80 kilo zit. Opzich zou ik hem graag wat zwaarder zien omdat hij nog steeds er slank in de lendenen is maar gezien zijn lichamelijke conditie en uithoudingsvermogen zou hij niet te zwaar moeten worden want ik heb hem nu al op sleeptouw als ik met hem wandel.

Hij ligt bijna de hele dag te slapen, dus zoveel verbruikt hij nu ook weer niet dus ik ga eerst wel beginnen met 1600 gram en van daaruit verder. Eerst maar even kijken hoe hij het op vlees gaat doen.
#1774362
Björn is 7 1/2 en krijgt 1200 gram,hij heeft vrije beweging,en gaat zijn gangetje.
Nu weet ik niet wat hij momenteel weegt, zal hem het weekend eens wegen,hij is niet klein, zal hem ook eens meten. :biggrin2:
Ik vind hem aan de flinke kant,niet echt dik,maar een kilo of 2 a 3 eraf zou voor hem beter zijn.
Nu leeft Björn wel binnen, en zal daardoor ook minder energie verbruiken.
Ik zou Ridley, op 1300 gram gaan zetten, meer kan altijd nog, en het is ook afhankelijk denk ik wat voor kvv je geeft, maar ik denk dat je Carnibest geeft. :)
#1774393
[quote="ulla"]
Björn is 7 1/2 en krijgt 1200 gram,hij heeft vrije beweging,en gaat zijn gangetje.
Nu weet ik niet wat hij momenteel weegt, zal hem het weekend eens wegen,hij is niet klein, zal hem ook eens meten. :biggrin2:
Ik vind hem aan de flinke kant,niet echt dik,maar een kilo of 2 a 3 eraf zou voor hem beter zijn.
Nu leeft Björn wel binnen, en zal daardoor ook minder energie verbruiken.
Ik zou Ridley, op 1300 gram gaan zetten, meer kan altijd nog, en het is ook afhankelijk denk ik wat voor kvv je geeft, maar ik denk dat je Carnibest geeft. :)
[/quote]

Ik had inderdaad Carnibest maar ben nu voor Rose de Kivo aan het uitproberen, omdat dit toch iets gunstiger in prijs is en met 11 honden kost het allemaal al genoeg qua voer. Zit wel iets minder vet in de KIVO zag ik t.o.v. de Carnibest.
Rose (9 jaar) kreeg 1 kilo van de Carnibest en nu ook van de KIVO. Uitgaande van 20 gram per kilo zou dit voor een gewicht zijn van 50 kilo, maar Rose is al aan de dikke kant en loopt veel minder dan Ridley.
Ridley zit wel in de kennel maar als je hem niet uitlaat aan de riem komt hij in principe alleen maar buiten om water te drinken. je zal hem nooit buiten zien liggen o.i.d. Hij doet ook niets in de buitenkennel. Hij wil wel iedere keer mee naar buiten om te wandelen maar het zijn maar korte stukken die ik met hem wandel omdat hij gewoon geen uithoudingsvermogen heeft.

groetjes
Yvonne
#1774442
Kivo, ken ik niet.
Ik ben jaren geleden begonnen met kvv, maar voer dat al 4 jaar niet meer.
Eerst dacht ik dat het veel werk zou zijn, om toen met 7 SB zelf samen te stellen, maar hoewel het wat meer werk is, valt het reuze mee.
Ik heb er lol in. :)

Maar als kivo minder vet heeft, kan je er misschien wat meer van geven.
Gewoon proberen, maar mijn ervaring is dat de oudere honden gewoon wat minder nodig hebben, zeker als ze weinig bewegen.
En een teveel aan gewicht krijg je er moeilijk af. ;)
#1774458
[quote="ulla"]
Kivo, ken ik niet.
Ik ben jaren geleden begonnen met kvv, maar voer dat al 4 jaar niet meer.
Eerst dacht ik dat het veel werk zou zijn, om toen met 7 SB zelf samen te stellen, maar hoewel het wat meer werk is, valt het reuze mee.
Ik heb er lol in. :)

Maar als kivo minder vet heeft, kan je er misschien wat meer van geven.
Gewoon proberen, maar mijn ervaring is dat de oudere honden gewoon wat minder nodig hebben, zeker als ze weinig bewegen.
En een teveel aan gewicht krijg je er moeilijk af. ;)
[/quote]

Ik heb net even gekeken. In carnibest zit 13% Eiwit en 14% vet. In KIVO 15,5 % Eiwit en 9,7% vet.
Voor Rose zou de Kivo dus zowieso beter zijn. Die ligt echt de hele dag te snurken en de ene dag loopt ze wat meer dan de andere dag maar bij haar zijn het helemaal kleine stukjes
#1774599
Tan krijgt ook niet super veel beweging. Ik heb haar op 2% en een beetje staan ::) 2% is voor haar 1200gr, maar ik geef nu tussen de 1300 en 1500gr per dag.
Ze is geen 8, maar 6,5jaar. Ze ligt ook buiten en straks van de winter zal ze weer wat meer krijgen.

Voorheen kreeg ze wel 2%, dat was voldoende (behalve in de winter kreeg ze wat meer) maar na de torsie is ze flink afgevallen en krijg ik haar niet meer op gewicht, vandaar dat ik haar nu wat meer blijf voeren ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door