Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Liz
#1774260
Sinds een maand heb ik een pinchertje wat ter adoptie is hier. Nu worden alle honden die hier komen voor de herplaatsing overgezet op Barf, dus ook Chicka, de kleine pincher. Ze zal zo'n 4-5 kg wegen en ik vroeg mij af wat voor een vleesbotten ik haar kan geven? Tot nu toe hou ik het bij eendennekken en kipkarkas. Dit krijgt ze makkelijk weg. Mijn teckel eet alles mee, maar die is dan ook 10 kg. Kan ik met Chicka ook gewoon alles proberen of zijn er dingen waar ik echt mee uit moet kijken?
Door dancingdaydream
#1774287
In principe zolang ze het weg kan krijgen kan je het geven. Ik heb hier een chihuahua van 3,7 KG. Zij eet nu Kippennek/vleugels, eendenvleugels en hele kwartel krijgt ze ook met gemak weg.
Ik zou alleen persoonlijk geen Kalkoennek geven, en de grote harde botten zoals geit/lam-ribben. Konijnenkarkas lijkt me wel te kunnen. Parelhoen heb ik laatst gezien, maar dat leek me gewoon veel te groot, maar denk dat ze het wel kunnen eten hoor :) Ik doe er alleen bijna een half jaar mee ;D
Door Too
#1774293
Lekker en goed te knagen volgens de katten eendenrug, -vleugel, parelhoen, patrijs, konijn [poten vinden ze een beetje hard, koppen knip ik in 2-en], kwartel, zalmgraat en natuurlijk kipdingen, hazenschouder is flink werken daar blijft ook wel s wat van over
Keus genoeg dus  ;)
Door Liz
#1774309
Aaah, mooi om te weten. Morgen eens konijn proberen dan. Vis bliefde mevrouw niet >:( Dat krijgt ze deze week dus nog een keer voorgeschoteld ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door