Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1774181
Zijn er mensen die het lamsgehakt al aan hun honden gevoerd hebben? En hoe is dan de ontlasting de dag daarna?

Kjell heeft het gisteren op (hij vond het erg lekker) en heeft vandaag snoeiharde ontlasting.
Hij kan het wel goed kwijt (lang leve de groentenmix die erbij zat?) maar het is heel licht van kleur en harder dan ooit tevoren.
Het lamsgehakt heb ik gegeven in combinatie met een eendenrug (van VSE, super bevleesd) en ik geloof niet dat het aan de eend ligt,
daar heeft hij eerder nooit last van gehad.

Nou hebben wij het zelf ook gegeten en ik proefde kleine harde korreltjes/stukjes.
Volgens mij had Nyncke dat ook?

Naar mijn idee zit er dus bot doorheen gemalen. Iemand met dezelfde ervaring?
Door saskia37
#1774200
Onze boxer had inderdaad ook hele harde licht gekleurde ontlasting, ik vond het nogal vreemd omdat ze die dag juist veel spiervlees had gehad.
De GZ liet enorme stink scheten ik denk dat bij hem de combinatie geitribben, lamsgehakt niet echt lekker lag.
Door orinake
#1774220
Hier de groten het zelfde probleem...
De pup daarentegen ging aan de race, maar denk dat dat eerder was omdat die orgaan gepikt had dat ze niet mocht hebben...
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1774237
Mmm dan denk ik dat ik het maar ga combineren met orgaan of spiervlees i.p.v. met vleesbot.
Wel vreemd als er bot door zou zitten, want het is toch ook geschikt voor menselijke consumptie  :-\
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1774241
Das wel vreemd. Ik heb het alleen maar verpakt en het zag er gewoon normaal uit.
Maar ik heb bv ook lamsmix van slagerij west met 30% bot en dat zie je ook niet van de buitenkant.
Hoop wel dat het gewoon vlees is, want het is bedoelt voor een hond die geen bot mag hebben in gemalen vorm  ;)
Ik ga het gewoon even uittesten met 1 van de honden hier.
Door Antheman
#1774252
De hond heeft het nog niet gehad, hij is even uit logeren nu.
Ikzelf heb er wel al heerlijk van gesmuld hoor!
Door Liz
#1774255
Hier hebben ze het 2x gehad nu, maar ik zag niet meteen iets raars aan de ontlasting. Ik geef het ze vandaag weer en hou het morgen extra goed in de gaten.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1774256
May Linn schreef: Das wel vreemd. Ik heb het alleen maar verpakt en het zag er gewoon normaal uit.
Maar ik heb bv ook lamsmix van slagerij west met 30% bot en dat zie je ook niet van de buitenkant.
Hoop wel dat het gewoon vlees is, want het is bedoelt voor een hond die geen bot mag hebben in gemalen vorm  ;)
Ik ga het gewoon even uittesten met 1 van de honden hier.
Dan zou ik het inderdaad wel even testen. Ik weet het ook niet maar vind het wel vreemd  :-\
Ik weet ook zeker dat het niet is van te veel botwerk de dagen daarvoor.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1774257
Antheman schreef: De hond heeft het nog niet gehad, hij is even uit logeren nu.
Ikzelf heb er wel al heerlijk van gesmuld hoor!
En had jij geen harde kritseltjes er in? Heel fijn hoor, net zo groot als zand of zo.
Door Antheman
#1774326
HannekeKjell schreef: En had jij geen harde kritseltjes er in? Heel fijn hoor, net zo groot als zand of zo.
He get, nee zeg.
Door millyckk
#1774340
Ik heb niets gemerkt  aan zijn ontlasting, ook geen bot opgemerkt bij het portioneren.Wel vreemd dat het bij sommigen stoppend werkt aangezien lamsvlees  een vettige vleessoort is en juist wat dunnere ontlasting zou moeten veroorzaken?
Door Suzanne
#1774347
Ik heb het gevoerd aan alle honden en zowaar: ook Merlijn eet het!! ;-)

Ontlasting is misschien wat harder dan anders bij Tristan en Merlijn, maar niet zodanig dat me dat eigenlijk opviel.. 't is dat er nu naar gevraagd wordt....
Guinnie heeft wel wat moeite: de ontlasting laat niet goed los, blijft in de vacht hangen; maar dat heeft ze vaker, dus kan ik niet direct linken aan het gehakt.

Het is echter niet zodanig dat ik denk "dat krijgen ze niet meer" ;-)  al zal ik nu ik het van meer kanten hoor, het eerder combineren met wat anders die dag; bijv. net een keer wat orgaan of gewoon 'smorgens kvv en savonds dit...

Ik ben er nog steeds heel blij mee... !!!

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door