Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullmastiff gek
#1772613
Ik heb al een topic geopend over de hotspot/oorproblemen mack.
Maar tot op hede nog geen reakties,,
Zoals het er nu uitziet, slaat zowel de lotion, als de spuitbus van de da niet aan., heb hem al een sok aangedaan, maar het blijft vochtig.
Heeft iemand nog een andere tip, is groene leem pasta iets? ik brul maar wat, of zijn er andere homeopatisch middeltjes die ik zou kunnen proberen.
Met alle keren dat er weer hotspot was hielp dit allemaal erg snel.
De wond is nog vochtig, en groter geworden.
Zelfs de da is bijna ten einde raad, want niets lijkt te helpen deze keer.
De bedoeling is dat de wond gaat opdrogen,, het is ook al kaal gemaakt,, maar de paar haartjes die ernog zitten blijven vochtig, pussig. Ik baal echt want we zijn bijna acht maanden hotspot vrij geweest.
En nu helpen ook de zalven van de da niet meer,, heb er nu net hotspotfoam opgedaan, daar zit ook teatree in. Ik ben bijna ten einde raad, Mack gedraagd zich overigens prima, geen koorts, en het is ook niet dik.
Dat was het de vorige keer wel, toen heb ik ook antibiotica gehad, maar nu niet.
Mack heeft al zoveel kuren antibiotica, en prednison gehad, dat we daar nu heel voorzichtig mee zijn geworden, want zijn weerstand heeft er enorme klappen van gekregen,, en het begon net weer goed met hem te gaan. Dus elke tip  is het overwegen waard.
 
Door dosta
#1773414
misschien heb je er overheen gelezen, maar iemand raadde je colloidaal zilver oftewel zilverwater aan en dit zou ik echt eens proberen.
het is een natuurlijk antibioticum . Ik heb het zelf ook gebruikt bij mijn hond met oorontsteking, ik moet zeggen het helpt  erg goed.
succes.
groetjes Henriette
Door Benjy en Misty
#1773436
Eddy heeft heel veel last gehad van hotspots vlak voor zijn dood. Ik deed er echt alles aan om hem er van af te laten blijven. Schoentjes, T-shirts enz. Ook div. zalfjes, poeders en shampoo mocht niet baten. Op het laatste heb ik hem zijn rust gegund. Dit bleek te helpen. De wonden werden droog en heelden maar behaard is Eddy nooit meer geworden.

Heel veel sterkte en succes ermee.
Door tervueren milo
#1773555
Als je het kookwater van aardappels bewaard en af laat koelen moet je dat 2x per dag er op deppen.
Daar door droogt de plek heel  mooi op.
Dutimon poeder (gele wondpoeder) te koop bij de apotheek daar droogt het ook mooi van in.


Zo zag het voor de behandeling er uit
Afbeelding


Dit was na een week behandelen met aardappelwater,als het mooi geneest moet je niet meer nat maken maar zo laten drogen.
Afbeelding

Hier lag zijn hele hals open.
Afbeelding

Dit was ook na een week.
Afbeelding

Casper had ook vaak van die plekken,op een gegeven moment werd je er moedeloos van ook voor hem was het geen leven meer.
Nu staat hij op een hele lage dosereing Dexoral 0.5 mg en hij heeft er gelukkig geen last meer gehad.
Succes er mee.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op do 30 sep 2010, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#1773589
Ik ken niks van hondenhuid, maar bij mezelf gebruik ik als bv een brandwonde of blaar vochtig blijft 't ouderwetse vloeibare rode ontsmettingsspul (en dan zoveel mogelijk onbedekt laten) en om een wonde proper te maken durf ik nog naar 't zuurstofwater te grijpen.

Die tip van dat aardappelkookvocht vind ik wel iets om te onthouden.
Door Bullmastiff gek
#1773695
Bedankt, de tip van het aardappel kookwater ga ik zeker benutten, zilverwater, waar haal ik dat.
ben gister begonnen met de groene leem.. was al wat droger gisteravond, maar vannacht heeft meneer zijn sok uitgekregen,, hij stond vrolijk kwispelend vanochtend om zes uur toen ik naar beneden kwam met de sok in zijn bek,,, zo van dat heb ik mooi gedaan.,, de boef. Maar gevolg weer vochtig en open,, want hij heeft er natuurlijk lekker aan lopen krabben. heb er weer groene leem opgedaan.
Net thuis van mijn werk , en de sok is nog aan. ;) ;)

Vorige keren ging het ook steeds weer open, toen heb ik hem een kraag omgedaan,,Geen succes. Hij liep overal tegenaan, kon niet meer door de deur, dus die is de kliko ingegaan.
Dus daarom duurt het gewoon langer.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1773829
één van mijn boeven heeft er ook last van. Ik kan er bijna de klok op gelijk zetten....in het voorjaar en in het najaar. Ik maak het altijd twee maal per dag schoon met betadineoplossing in lauw water. daarna spuit ik er wat calendulan wondspray op. Na een week is het meestal droog en dicht. In het begin is het zaak zo veel mogelijk de opgedroogde pusrotzooi weg te wassen, zodat er lucht bij kan komen.
Succes er mee
Door lianneke
#1775153
Hier ook hotspots gehad. Ik behandelde het met Teatree olie. Ben meteen begonnen met Drainage Composition van Groene Os en visoliecapsules.
Daarna verdwenen de hotspots. Toen ik stopte met de DC kwamen ze weer. Drie stuks in 1 week. Weer begonnen met de DC en ze gingen weer. Na een half jaar een stopweek, en ja hoor, weer raak.
Vrees dat ie de rest van zn leven aan de DC zit. Hij heeft wel genoeg aan de halve dosering per dag.
Weet nog niet wat de oorzaak is en waarom ie ze niet krijgt zolang hij maar de druppels krijgt.
Door Bullmastiff gek
#1776160
tervueren milo schreef:

Casper had ook vaak van die plekken,op een gegeven moment werd je er moedeloos van ook voor hem was het geen leven meer.
Nu staat hij op een hele lage dosereing Dexoral 0.5 mg en hij heeft er gelukkig geen last meer gehad.
Succes er mee.
Die dexoral is toch een lage dosering prednison? Als dat zo is,  dat hebben we vorige keer met Mack gekregen, als onderhoudsdosering dit was om hem de zomer door te krijgen,  en omdat ie toen al drie zware antibiotica kuren had ondergaan,  en het steeds weer terugkwam. Maar de da vond dat ik dit niet altijd moest blijven geven. Ik moet wel zeggen toen ie dit kreeg, heeft ie ze in die periode niet  meer gehad.
Misschien moet ik het toch weer  overwegen,,  zo erg als ie het nu heeft , heeft ie nog niet gehad, al moet ik wel zeggen dat ik het vermoeden heb dat de groene leem zijn werk doet,, tenminste zolang ie er afblijft.
Vanochtend was een stuk nog vochtig,, maar nu niet meer.
Durf het er alleen niet af te weken, want ik weet niet wat er dan gebeurt.
Heb nog even gedacht dat het toch aan zijn voer ligt, maar hij heeft de kivo al  eerder gehad, en toen was er niks an het handje, denk toch dat het van de bacterieen rommel komt die tijdens het uitspuiten van zijn oren vrij is gekomen.
Want hij heeft het alleen onder dat oor..... laat ik het wel afkloppen.
Denk ook dat als het echt door het voer komt, ds echt een allergische reaktie is op de kivo, dat ie het dan op meerder plaatsen zou moeten hebben. Dan lijkt het me niet dat het zich concentreert op een plek.
tenminste dat denk ik als leek dan maar.
Ik ben zelf bijvoorbeeld vroeger allergisch geweest voor Iglo vissticks, als ik ze toch at zat ik helemaal onder de vlekken en plekken,, en niet op een plek. Maar echt van mijn armen tot mijn benen.
Ik wou alleen dat ik wist hoe ie er steeds weer aankomt.,, tis en blijft gewoon een zorgenkind.
Door tervueren milo
#1776662
Dexoral is een prednison achtig middel,maar dan een hele lage dosering.
Ik heb het geprobeerd om het om de dag te geven maar dan begint hij meteen weer met kluiven aan zijn poten.
Ik heb nu zo iets van dan maar een jaartje korter zonder jeuk,hij voelt zich nu teminste weer lekker.
Er onststonden door de allergie gewoon gaatjes tussen zijn tenen,en hij kreeg ontstekingen in zijn gewrichten (pols) zodat hij bijna niet kon lopen.
HIj is nog aan zijn poot geopereerd omdat we dachten dat er een aartje naar binnen was gegaan wat dus achteraf gewoon spontaan ontstond.
Ik weet er helaas alles van af en het is geen (honden)leven als je zo veel jeuk hebt.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op za 02 okt 2010, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1776749
antoniadeleeuw schreef: Ik heb met mijn hond geweldige resultaat gekregen door Purena sens. rijst en zalm te voeren.
Beste Antonia, je bedoeld toch niet Purina brokkies? :o :o
Door Antonia
#1777421
Lizzy schreef: Beste Antonia, je bedoeld toch niet Purina brokkies? :o :o
Ik ben bang dat ze dat wel bedoelt  :(. En ik hoop dat het duidelijk is dat ik niet die Antonia ben  :-\.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door