Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1773031
Wie heeft er wel eens eendetongetjes gehad?
Lijkt me wel aardig formaat om te drogen, maar géén idee of het ook wat voor de honden is.
Door pallas
#1773046
ik zou ze best wel eens willen proberen, maar VSE heeft ze alleen per 15 kilo. Geen idee wat ze kosten trouwens.
Door **Jolanda**
#1773049
pallas schreef: ik zou ze best wel eens willen proberen, maar VSE heeft ze alleen per 15 kilo. Geen idee wat ze kosten trouwens.
Tongen kun je toch ook als orgaan voeren ;) Een paar drogen om te proberen, is het niks voer je ze gewoon als orgaan. Is het gedroogd wel wat, weet je wat je te doen staat ;) :)

En anders delen met iemand?
Door pallas
#1773054
Jol schreef: Tongen kun je toch ook als orgaan voeren ;) Een paar drogen om te proberen, is het niks voer je ze gewoon als orgaan. Is het gedroogd wel wat, weet je wat je te doen staat ;) :)

En anders delen met iemand?

Eerst eens vragen hoe duur het is.
Deze periode kenmerkt zich door veel uitgaven en weinig inkomsten...niet zo'n beste combi >:(
Door Nadia
#1773093
Wat leuk! Zou ik best eens willen hebben.. ben benieuwd naar de prijs!
Gok dat het best duur zal zijn..
Gebruikersavatar
Door koekje
#1773112
ik zie ze wel eens in de koeling/vriezer bij de toko liggen. daar zijn ze niet goedkoop, want voor menselijke consumptie. ik vind het nogal kleine friemeltjes, en dan zijn ze niet eens gedroogd. ik zou eerder een grazerstong (kalf, lam, etc) bij de vleesturk halen en die in plakjes en doen en dan in de droger.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1773121
Hier liggen ze bij de chinese supermarkt voor ik dacht 5 euro de kilo ofzo iets in die richting...
Ik weet dat Lizzy weleens tong droogt en dat het vettig blijft bij haar  :)
Door Antonia
#1773272
pallas schreef: Wie heeft er wel eens eendetongetjes gehad?
Lijkt me wel aardig formaat om te drogen, maar géén idee of het ook wat voor de honden is.
Ik heb ze nog nooit gehad, maar wel eens naar gekeken. Ze worden vacuum verpakt in porties van 500 gram en dan verkocht in dozen van 15 kg. De prijs is dacht ik vergelijkbaar met die van eendenlever, zo rond de € 3,50 per kg ex btw.
Ik heb dat bedrag er niet voor over, niet als orgaan en niet als gedroogde snack. Voor zowel orgaan als snacks heb ik voldoende goede alternatieven voor een lagere prijs.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#1773277
koekje schreef: ik zie ze wel eens in de koeling/vriezer bij de toko liggen. daar zijn ze niet goedkoop, want voor menselijke consumptie. ik vind het nogal kleine friemeltjes, en dan zijn ze niet eens gedroogd. ik zou eerder een grazerstong (kalf, lam, etc) bij de vleesturk halen en die in plakjes en doen en dan in de droger.
Grazerstong is helaas vaak te vet voor de droogmachine  ;)
Door pallas
#1773369
Antonia schreef: Ik heb ze nog nooit gehad, maar wel eens naar gekeken. Ze worden vacuum verpakt in porties van 500 gram en dan verkocht in dozen van 15 kg. De prijs is dacht ik vergelijkbaar met die van eendenlever, zo rond de € 3,50 per kg ex btw.
Ik heb dat bedrag er niet voor over, niet als orgaan en niet als gedroogde snack. Voor zowel orgaan als snacks heb ik voldoende goede alternatieven voor een lagere prijs.

Afbeelding

Nou, voor die prijs hou ik het ook wel bij eendevoetjes en vleugeltipjes.
Voor een snackje wordt het me dan ook wat te duur.
Door Alba
#1773602
pike schreef: Grazerstong is helaas vaak te vet voor de droogmachine  ;)
Ik droog regelmatig lamstong en heb ook paardentong gedroogd. Sommige stukjes (dat binnenste van de tong) blijven idd iets vettig, maar het is prima te doen hoor! Ik vries het zelf in in kleine porties omdat ik het voor de training gebruik (Alba werd ineens wakker gisteren met volgen :o :)) maar ik heb heb wel eens een zakje in mijn jas laten zitten en dat was na een week nog prima.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door