Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1771917
Had gisteren bij de islamitische slager vlees (lam) gekregen dat op de datum was (of hij kon het iig. niet meer verkopen na het weekend). Door omstandigheden kwam ik er vandaag pas toe om het te proportioneren (het lag onder in de groentenbak en goed ingepakt). Het zag er nog best goed uit maar rook wel wat sterker, maar mijn man vond het dus echt stinken en denkt dat ik het beter weg kan gooien. Wat denken jullie kan dit nog voor de hond of toch maar geen risico nemen?
Door Nynke
#1771922
kan zeker nog wel !!  Honden houden van rijp vlees  :P :P  en lam ruikt sowieso sterker dan rund of kip  ;)
Door **Jolanda**
#1771927
Lam ruikt indd sterker dan rund en kip (en varken, maar dat voeren we niet ;))

Vlees wat 'om' is, noemen we hier gewoon 'rijp' en gerijpt vlees kun je best geven als je hond al wat vers gewend is.
Hier worden wel eens groenige runderlippen gevoerd hoor...en ze leven alle 3 nog ;)
Door BbvDoerak
#1771965
Oke, thamks voor jullie snelle reacties.
Ik dacht zelf ook dat het niet veel kwaad zou kunnen want tenslotte eten ze ook pens en andere minder frisse dingen...
Maar ja manlief bracht me aan het twijfelen, lag leve barfplaats! :notworthy:
Door orinake
#1771988
Zolang je het weet dat het over datum is en het altijd gekoeld geweest is...
Tja dan zie ik er weinig graten in.
Ik heb nu ook krokostaarten in de vriezer die vervallen zijn (heb ze zo gekregen ipv de normale 14€/kg).
En ik maak er ook verschil van in hoeverre het vervallen is....
Als het gaat om een paar maand ok... Maar heb hier een tijd terug ook een topic geopend ivm vervallen spul. daar heb ik voor betaald en uiteindelijk mogen weggooien, zelfs de kippen die anders hondenstront eten wilden het niet...
Door 202Spots
#1772262
orinake schreef: Ik heb nu ook krokostaarten in de vriezer die vervallen zijn (heb ze zo gekregen ipv de normale 14€/kg).
Ja...daar gaat ik weer hoor...wat zijn nou toch krokos TAARTEN ?????  ::) ::) ::)
Ik ben eruit gekomen hoor,maar duurde even voordat ik 't anders las... ;)
Door dancingdaydream
#1772294
Ik had laatst kip, maar die rook verschrikkelijk zuur, ging half over mijn nek toen ik het opende.. was vers gekocht, toen 2 dagen in de koelkast, ingevroren, een maand later uitgevroren om te snijden, maar die was gewoon heel zuur en dr zat een wittige laag op. Die heb ik maar weggegooid.. :-\
Door Lizzy
#1772366
Topic opgeschoond. Willen jullie zo vriendelijk zijn om je prive aangelegenheden niet op dit forum uit te vechten?
Door orinake
#1772375
202Spots schreef: Ja...daar gaat ik weer hoor...wat zijn nou toch krokos TAARTEN ?????  ::) ::) ::)
Ik ben eruit gekomen hoor,maar duurde even voordat ik 't anders las... ;)
lol zal er volgende keer  kroko - staarten van maken :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door