Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1767550
Hallo,

Migudu is nu 3 jaar en 7 maanden. Hij is altijd al een beetje een hormonenbom geweest en dan niet zo zeer dat hij iedere hond bespringt, maar
wel dat hij heel onrustig is, minder goed eet, hijgt en veel loeit.
Ik heb nu homeopatische middelen voor hem, maar ik ben toch bang dat ik Suprelorin moet gaan proberen bij hem.
Helemaal castreren willen we niet, nog niet tenminste, eerst dit proberen.
Ik weet dat er een heel groot topic over de Suprelorin is, maar zijn er hier ook die het hun Newf hebben laten aanmeten?
En hoe gaat dat met de vacht? Verandert het karakter veel, of is het te overzien?
We zitten er echt een beetje mee, dit gedoe kost hem natuurlijk ook veel energie...

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door kira
#1768918
Lastig, als de vacht neg. veranderd, komt dat wel weer goed als het middel is uitgewerkt. Mijn ervaring is wel dat reuen die geholpen zijn gemiddeld een minder bewerkelijke vacht krijgen als teven. Maar ik laat tenzij med noodzakelijk niet helpen ivm de onbewerkelijkheid van de vacht. Theemuts is nu 2 jaar terug uit noodzaak geholpen, ze had bijna geen vacht, en nu 2 jaar later is het redelijk onbewerkelijk, had ze al een goede vacht gehad, zou ik nu wanhopig zijn.
Door Fynn
#1769082
[quote="Migudu"]
Hallo,

Migudu is nu 3 jaar en 7 maanden. Hij is altijd al een beetje een hormonenbom geweest en dan niet zo zeer dat hij iedere hond bespringt, maar
wel dat hij heel onrustig is, minder goed eet, hijgt en veel loeit.
Ik heb nu homeopatische middelen voor hem, maar ik ben toch bang dat ik Suprelorin moet gaan proberen bij hem.
Helemaal castreren willen we niet, nog niet tenminste, eerst dit proberen.
Ik weet dat er een heel groot topic over de Suprelorin is, maar zijn er hier ook die het hun Newf hebben laten aanmeten?
En hoe gaat dat met de vacht? Verandert het karakter veel, of is het te overzien?
We zitten er echt een beetje mee, dit gedoe kost hem natuurlijk ook veel energie...

Groetjes,

Fynn is geen Newfoundlander maar heeft 2x een implantaat gehad met goed resultaat.
Maar omdat niet bekend is wat het voor risico's het heeft bij langdurig gebruik ben ik ermee gestopt na de 2e.
Maar zijn hormonen gierde na een tijdje weer door het lijf met alle minder leuke dingen die daarbij horen.
Ik ben naar aanleiding van een ander topic hier in contact gekomen met Sita v/d Munnik van homeo natura.
Zij heeft korrels voor ons samengesteld en ik ben daar nu 3 weken mee bezig en het werkt heel goed.
Hier ga ik zeker mee door,geen puspiemel meer, bijna niet meer kwijlen op plasjes en niet lastig doen bij teefjes en gecastreerde reuen.
Ik kan het je zeker aanraden eens met haar contact te zoeken.

Groetjes Rian
Gerda
[/quote]
Door Migudu
#1769094
[quote="Fynn"]

[/quote]

Dat heb ik gedaan, ik heb korrels voor de "puspiemel" en druppels voor vermindering geslachtsdrift.
Het eerste werkt, het tweede niet.

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1769109
Ik heb nu een half flesje opgebruikt, een week of 4, 5..denk ik...
Misschien ben ik ook te ongeduldig, maar het werkt ook zo op mijn zenuwen, dat geloei, gehijg, getrek, en hij is toch ook down er van.


Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1770160
[quote="Fynn"]
Je geeft prodier geslachtsdrift begrijp ik .
Dat deed voor Fynn ook niets.
En die korrels komen die van www.homeo-natura.nl
Ik heb een speciaal samengesteld 3 tal korrels voor Fynn en die helpen goed hoor.

Groetjes Rian
[/quote]

Nee, ik geef de korrels en druppels beide van homeo-natura... ;)
Prodier dit en prodier dat, dat werkt hier voor geen meter..

Groetjes,
Gerda
Door tervueren milo
#1772349
Hoi Gerda,

Hier hebben Casper en Floris allebei een Suprelorin implantaat gehad en na 3 weken had ik al 2 hele andere honden.
Casper was al 7 en hij is nog nooit zo lief en aanhankelijk geweest als daar voor, 't was altijd een hond op zich zelf.
Floris is er ook veel rustiger en anders door geworden en daarna heb ik ze dus laten castreren.
De vachten vallen tot nu toe nog wel mee moet ik zeggen.
Ik durfde het anders niet aan omdat ik vroeger een hond heb gehad die doorsloeg naar de andere kant en behoorlijk agressief werd.
Milo heb ik gewoon meteen laten castreren zonder het implantaat geprobeerd te hebben.
Laatst gewijzigd door tervueren milo op wo 29 sep 2010, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Migudu
#1772399
Dus..hoe ze op suprelorin reageren is een indicatie van hoe ze op "echte" castratie reageren...Of niet?
We denken er echt hard over na hoor, en vooral voor hem.
Het is voor hem niet leuk om zich zo te voelen...

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1772649
We hebben besloten dat we morgen een implantaat laten zetten bij Migudu.
Ik heb er best moeite mee, moet ik zeggen, maar als hij er beter van in zijn vel gaat zitten is het de moeite.

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1772774
Ik voel me op een of andere suffe manier schuldig, maar ik heb er ook veel positiefs over gehoord.
Dus daar ga ik me op richten.

Groetjes,
Gerda
Door *wendy*
#1772783
Geen newfoundlanders maar wel 2 AB's, waarvan 1 van mezelf en 1 van een kennis.

Bij Yoda werkte hij echt super. Behalve de eerste 6 weken, toen was alles 10x zo erg.
Vond hij eerder andere honden echt niet leuk, nu wilde hij ze letterlijk aanvliegen.
Daarna heb ik er 4 maanden plezier van gehad en Yoda minstens zoveel.
Hij is nu gecastreerd. Geen spijt in zijn geval. Al was hij met het implantaat rustiger in zijn
doen en laten dan nu bij de castratie, maar ja daar is hij niet voor gecastreerd. Hij voelt
zich overduidelijk prettiger.

Yoda is/was een erg angstige hond en ik vond het doodeng dit te proberen.
Maar bij Yoda is gebleken dat zijn testosteron niveau ervoor zorgde dat hij nog meer spoken op de weg zag  :biggrin2:

De eigenaar van de andere AB heeft totaal geen verschil gemerkt in het gedrag bij haar reu.
Echt helemaal niets. Behalve dat het de eerste paar weken erger was.
Door tervueren milo
#1772937
[quote="Migudu"]
We hebben besloten dat we morgen een implantaat laten zetten bij Migudu.
Ik heb er best moeite mee, moet ik zeggen, maar als hij er beter van in zijn vel gaat zitten is het de moeite.

Groetjes,
Gerda
[/quote]

Je hoeft je daar niet schuldig over te voelen als Migudu er net zo van opknapt als Casper en Floris dan denk je misschien wel had ik het maar eerder gedaan  :)
Achteraf gezien had ik het bij Casper jaren eerder moeten doen,hij was al 7
Ik ben benieuwd hoe snel je resultaat merkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door