Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1771324
Helemaal niet leuk is hij momenteel, hij heeft last van zijn hormonen en de intervals tussen die periodes lijken steeds korter te worden.
Loeien en in zichzelf.
Medicatie ben ik mee bezig, maar mijn voornaamste zorg is het eten en dan vooral het orgaan.
Ik krijg het niet naar binnen bij hem, of maar gedeeltelijk.
Niks lust ie, eigenlijk alleen hart en kippenmaag.
Ik heb het in pens gemarineerd (helft is blijven staan), gebakken, hij taalt er niet naar..
Ei erdoor...bah!!
Ik probeer normaal te doen, maar ik ben echt bloedsjacherijnig nu. Nog meer tips, misschien?
Uitje er bij? Knoflook?  ::) >:(
Ik heb biologisch besteld, kijken of dat beter gaat...

Groetjes,
Gerda
Door orinake
#1771340
Migudu schreef: Helemaal niet leuk is hij momenteel, hij heeft last van zijn hormonen en de intervals tussen die periodes lijken steeds korter te worden.
Loeien en in zichzelf.
Medicatie ben ik mee bezig, maar mijn voornaamste zorg is het eten en dan vooral het orgaan.
Ik krijg het niet naar binnen bij hem, of maar gedeeltelijk.
Niks lust ie, eigenlijk alleen hart en kippenmaag.
Ik heb het in pens gemarineerd (helft is blijven staan), gebakken, hij taalt er niet naar..
Ei erdoor...bah!!
Ik probeer normaal te doen, maar ik ben echt bloedsjacherijnig nu. Nog meer tips, misschien?
Uitje er bij? Knoflook?  ::) >:(
Ik heb biologisch besteld, kijken of dat beter gaat...

Groetjes,
Gerda
malen met wat spiervlees?
Deed ik hier int begin ook voor mijn oudje.
Door Hanny
#1771342
Voor een periode zou ik mehelemaal niet ongerust maken over orgaan.
Hij is een volwassen hond en zal vast niet in elkaar storten bij een tijdelijk ander menu.
Als ik met regelmaat bloedchagrijnig van mijn hond zou zijn, dan liet ik hem castreren, lelijke vacht op niet.
Of ik zou mezelf toespreken en tot de orde roepen i.v.m. mijn humeur.
Als je dat niet kunt, ballen er af en weer blij zijn.

Hanny
Door Migudu
#1771355
Hanny schreef: Voor een periode zou ik mehelemaal niet ongerust maken over orgaan.
Hij is een volwassen hond en zal vast niet in elkaar storten bij een tijdelijk ander menu.
Als ik met regelmaat bloedchagrijnig van mijn hond zou zijn, dan liet ik hem castreren, lelijke vacht op niet.
Of ik zou mezelf toespreken en tot de orde roepen i.v.m. mijn humeur.
Als je dat niet kunt, ballen er af en weer blij zijn.

Hanny
Niet met regelmaat hoor, normaal kan ik er best goed mee omgaan, maar vandaag even niet...ben ook maar een mens... ;)

Groetjes,
Gerda
Door Daphne&Jayden
#1771379
En hij is ook maar een hond...iedereen kan zijn/haar dag wel eens niet hebben  :-*  Heel begrijpelijk hoor! Is hij aan het puberen misschien? Ik weet niet hoe oud hij is?
Het is heel frusterend als je hond zo doet en het vervelende is helemaal dat hij jouw energie overneemt, dus als jij je dag dan niet hebt.... ;)
Misschien het niet eten van het orgaan maar tijdelijk en anders laat je hem toch datgene eten wat hij wel eet? En probeer je, als hij uitgekuurd is, weer andere dingen. Of een dag vasten, misschien dat dat helpt?

Makkelijk gezegd, weet ik, maar probeer je niet te irriteren, dan wordt het voor jullie allebei alleen maar moeilijker. Als je te veel moeite en energie/frustratie in zijn eten stopt, kan het ook juist averechts werken (spreek uit ervaring  ;)). Soms het negeren ervan beter, niet willen eten, is honger lijden. Tekorten loopt hij echt niet zomaar op, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.  ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1771383
Heb je al geprobeerd om het te drogen?
Kjell miept ook enorm met orgaan op het moment en ik heb besloten om zijn weekportie gewoon steeds te drogen en zo te geven,
dat vindt hij namelijk wel heel lekker.
Door Nyncke
#1771387
Wat je nog zou kunnen proberen is even alles malen ( blûh lever malen is niet fijn  ... maar goed voor een hoger doel )
Tegelijkertijd maal je er een paar zoute haringen door, ik kan gratis afval halen bij de visboer.
Eventueel een blikje tonijn ofzo, iig als het maar LEKKER stinkt  ::)

En idd Cadiz eet het ook gedroogd!
Door TMG1961
#1771418
Een vriend van me heeft een terveurense herder, die was echt hardstikke gek met Lady mijn vorige herder. Als zij loops was dan at hij 3 weken amper iets. Hij woont ongeveer 250 meter bij me vandaan en de hond lag de hele dag voor het ram te kijken of ie Lady zag. Na de loopsheid van Lady at ie weer normaal.

Kan begrijpen dat je het op een gegeven moment er even helemaal mee gehad hebt. Is het omdat toevallig een teefje loops is vlakbij of is het continue?
Door Migudu
#1771468
TMG1961 schreef: Een vriend van me heeft een terveurense herder, die was echt hardstikke gek met Lady mijn vorige herder. Als zij loops was dan at hij 3 weken amper iets. Hij woont ongeveer 250 meter bij me vandaan en de hond lag de hele dag voor het ram te kijken of ie Lady zag. Na de loopsheid van Lady at ie weer normaal.

Kan begrijpen dat je het op een gegeven moment er even helemaal mee gehad hebt. Is het omdat toevallig een teefje loops is vlakbij of is het continue?

Ik heb soms het idee dat hier alleen maar teven rondlopen... :biggrin2:
Dan is ie weer een dag of 4 van slag...dan weer een week goed...en dan begint het weer.
Deze wijk heeft ook gewoon heel veel honden per vierkante kilometer...

Groetjes,
Gerda
Door Irish
#1771679
HannekeKjell schreef: Heb je al geprobeerd om het te drogen?
Kjell miept ook enorm met orgaan op het moment en ik heb besloten om zijn weekportie gewoon steeds te drogen en zo te geven,
dat vindt hij namelijk wel heel lekker.
Gerda als je mijn droogmachine wilt lenen, just ask  :-*
Door Migudu
#1771684
Irish schreef: Gerda als je mijn droogmachine wilt lenen, just ask  :-*
Dankje, Iris.
Ga eerst dat biologische proberen, en daar de truucjes evt weer mee uithalen.. ;D
Door Migudu
#1772069
Senna99 schreef: Je hebt er niets aan.
Maar ik leef met je mee!
(Zit in het zelfde schuitje).  ;)
Ik heb daar heel veel aan hoor!
Dankje!!

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1772109
En ik snap je ook heel goed dat het je soms wel eens irriteert en je er tegen moet verzetten om niet heel erg chagerijnig te worden.
Dat heb ik namelijk ook wel eens. Heb je zo je best gedaan, extra pens er door (vind ie lekker), eitje er door (vind ie lekker).
Je zet enthousiast de bak neer. Hij kijkt je aan, kijkt naar zijn bak...kijkt me nog eens aan, en draait zich om.  >:(

Maar de tip van HannekeKjell zou ik zeker proberen. Ik droog het nu ook, als ie iets absoluut niet wil. En dan gaat het na wat gemiep toch wel naar binnen.  :thumbup: :thumbup: En dan prijs ik hen matuurlijk de hemel in!!!!!!  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door