Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ifa
#1770799
Wij hebben 2 honden, Chevy een Grote Zwitserse sennenhond van 3, en Roxy, een pomeranian van 10 maand.

Mijn schoonmoeder is een half jaar geleden overgegaan op vers voer, en de hondjes vinden het geweldig.

Mijn pom vind het dus ook heerlijk, dus zat ik te dubben om voor de honden over te gaan op kvv.
Alleen stuitte ik op een probleem.
Mijn reu weigert het pertinent.

Ik heb van een kennis een rol carnibest lam meegekregen, lekkere smaak zei hij, dat lust elke hond.

waarop ik zei: roep t niet te hard, die van mij kon t nog wel eens niet lusten.

En ik had gelijk.

Chevy ziet het alleen al en hij trekt al een vieze snoet.
Zet ik het hem voor dan, kijkt hij zover mogelijk van de bak weg.
Zelfs als ik er koekjes of brokken doorheen doe, wil hij t niet, en t ff opwarmen ook niet...

Ik heb t een aantal dagen geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

De kleine hond is geen probleem.

Iemand tips hoe ik de grote toch kan gaan verleiden om vers te gaan eten, zonder dat ik hem een week of maand hoef uit te hongeren  ;D ;)
Door Ifa
#1770822
Pens heb ik ook al eens geprobeerd, hij haalt zelfs zn neus op voor de penskauwstaven :(
Toen de poms bij mn schoonouders penskvv kregen heb ik voor hem en onze eigen pom ook pens opzij gezet, toen we daar oppasten, maar ook dat vind hij niets.

Ik kan kipfilet ook wel eens proberen, maar ben er bang voor.
Als ik de kipfilet kook, dan eet hij t bv weer wel, maar dat is ook weer niet de bedoeling lijkt me.
Door charmed
#1770827
Even met kokend water overgieten en af laten koelen dan geven. Als hij dat lekker vind 14 dagen even volhouden en daarna zal hij ook wel trek hebben in echt rauwe Carnibest. Ik had er eentje bij die het liefst overgoten had met kokend water :) Dat hebben we bij haar dan ook iets langer gedaan als bij de rest, die was snel over.
Door Ifa
#1770865
Ik ga het proberen.
Ik zal als ik voor de katten ga halen ook ff 2 rollen halen voor de honden, gewoon puur om te proberen.

Wat is eigenlijk het aanbevolen aantal gram voor een hond van 55 kg ongeveer?

De pom weegt 2 kg, en heeft aan 200 gram zat, maar die grote zou, als hij besluit t uiteindelijk wel te gaan eten, wel ff wat meer moeten hebben.
Door TMG1961
#1770936
[quote="Ifa"]
Ik ga het proberen.
Ik zal als ik voor de katten ga halen ook ff 2 rollen halen voor de honden, gewoon puur om te proberen.

Wat is eigenlijk het aanbevolen aantal gram voor een hond van 55 kg ongeveer?

De pom weegt 2 kg, en heeft aan 200 gram zat, maar die grote zou, als hij besluit t uiteindelijk wel te gaan eten, wel ff wat meer moeten hebben.
[/quote]

Voor een volwassen hond van 55 kg kun je 2% van z'n lichaams gewicht nemen, dat is 1100 gram per dag.
Vindt 200 gram voor een hond van 2kg wel beetje erg veel,dat is 10%
Door roos79
#1771255
[quote="Ifa"]
Ik ga het proberen.
Ik zal als ik voor de katten ga halen ook ff 2 rollen halen voor de honden, gewoon puur om te proberen.

Wat is eigenlijk het aanbevolen aantal gram voor een hond van 55 kg ongeveer?

De pom weegt 2 kg, en heeft aan 200 gram zat, maar die grote zou, als hij besluit t uiteindelijk wel te gaan eten, wel ff wat meer moeten hebben.
[/quote]

En als je nou eens een extra rol CB kat koopt en die voor zijn neus zet? lust hij het dan wel?
Het is fijner gemalen, zit geen pens in (já heel zelden komt het voor dat een hond juist geen pens lust) en is wat tartaarachtig. Laatst is het op die manier gelukt een hondje aan het eten te krijgen die alle rauwe merken absoluut weigerde.  ;D
#1772459
Mijn honden lusten de lam/rijst ook niet van CB  :biggrin2:. Probeer eens een bakje pens van Smuldier  ;)

[quote="dancingdaydream"]
Proberen te mengen met stinkend honden blikvoer, en dan steeds iets meer KVV en minder blik al eens geprobeerd?
[/quote]

Dit kan ook  :)
#1772570
Die blikvoer-truc werkt hier goed bij de katten en katten kunnen ook lastige eters zijn  ;)
Zou dan wel werken met hele kleine stapjes, dus in het begin helemaal blikvoer en dan in kleine stappen uitspreiden over een maand zodat hij kan wennen.

Andere optie is de carnibest helemaal te garen en steeds rauwer te geven. Omdat hij gare kip wel eet.
En vooral volhouden, niks anders tussendoor geven enzo.
Succes!
Door Ifa
#1773295
We zullen het hopelijk binnenkort kunnen proberen.

Ik voer zoiezo eerst zn voerton leeg, en die is vorige week net opnieuw gevuld, maar in ieder geval bedankt voor de tips alvast!
Door Nynke
#1773394
[quote="Ifa"]
We zullen het hopelijk binnenkort kunnen proberen.

Ik voer zoiezo eerst zn voerton leeg, en die is vorige week net opnieuw gevuld, maar in ieder geval bedankt voor de tips alvast!
[/quote]

Daar is het asiel ook wel blij mee  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door