Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1770871
Er zijn een paar dingen licht verhoogt in het bloed. Maar niet schokkend volgens mij. Hoe hoog was het UREA want dat zie ik hier niet staan. Ja, ik kan hier verder niet zoveel mee, eerlijk gezegd. Wat is het idee van de DA? Wat is het plan?
Door Ilsuuuh
#1770874
was 27.2 de ureum!!

Ze eet de laatste 2 dagen weer minder, en wil nog stteeds niet veel extra drinken wat ze wel moet...
ook is ze weer afgevallen!

Da weet het ook ff niet
Door Lizzy
#1770883
Ilsuuuh schreef: was 27.2 de ureum!!

Ze eet de laatste 2 dagen weer minder, en wil nog stteeds niet veel extra drinken wat ze wel moet...
ook is ze weer afgevallen!

Da weet het ook ff niet
Drinkt en plast ze niet toevallig meer dan normaal?

Is ze getest op de ziekte van Addison?

Syptomen van deze ziekte:

Symptomen
Zoals gezegd zijn de symptomen nogal verschillend en niet echt specifiek voor de ziekte. Ze kunnen variëren van zeer ernstige levensbedreigende symptomen tot milde symptomen die komen en gaan.Bij een acute crisis zien we een patiënt die plotseling collabeert: het dier is slap, koud, uitgedroogd en heeft een trage en zwakke pols. Een soort shock toestand dus. Frappant is, dat als je zo'n patiënt behandeld zoals je logischerwijs zou moeten doen als dierenarts (ook al heb je op dat moment geen diagnose), namelijk met infusen en eventueel corticosteroïden, het dier in zeer korte tijd enorm opknapt! Wordt de behandeling gestaakt, dan kan het dier weer helemaal terugvallen. Dit feit moet de oplettende dierenarts al aan het denken zetten.
Minder duidelijk is het als het dier komt met klachten als chronisch braken, af en toe diarree, bloed in de ontlasting, recidiverende buikpijn, sloomheid, vermageren en een slechte eetlust. Deze symptomen doen in eerste instantie denken aan een probleem in het maagdarmkanaal, of aan een nierprobleem. Dat laatste zal zeker het geval zijn als de eigenaar ook nog vertelt dat het dier de laatste tijd wat meer drinkt en plast. En vaak vinden we ook wat verhoogde nierwaarden in het bloed! Dit is echter een secundair effect van het tekort aan vocht en de te lage bloeddruk, hetgeen een slechte doorbloeding van de nieren veroorzaakt. Soms hebben de dieren een soort flauwtes, die foutief geïnterpreteerd kunnen worden als epilepsie aanvallen. En soms zien we aanvallen van rillen en geringe slapte. Kortom de verschillen zitten hem soms in hele kleine dingen in het verhaal van de eigenaar of het klinisch onderzoek, waardoor we op het spoor van `Addison' komen.
Door Ilsuuuh
#1770894
Daar is ze niet op getest!

Ze heeft wel een voedingsintolerante voor bepaalde eiwitten en gluten (daarom krijgt ze nu aleen hert!
Ze drinkt juist minder dan eerst! Doe door haar eten dan ook extra water!
Door Lizzy
#1770902
Bij Addison zou ik verwachten dat ze meer drinkt (ik was net het andere topic al gaan lezen en daar zag ik al staan dat ze niet meer drinkt. Vergeef me mijn vraag). Tja. Ik weet het niet, eerlijk gezegd. Ik geloof niet dat ik hier zelf mee naar een holist zou gaan. Is het een idee om je door te laten sturen naar een Internist? Ik bedoel, als jouw DA het niet meer weet, dan is het beter dat er een ander naar gaat kijken lijkt me...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door