Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1770271
Hallo Allemaal,

Ik zit er aan te denken een apart koelkastje aan te schaffen voor het ontdooien van het beestenvoedsel hier.
Gebruikte hiervoor eerst gewoon de ''groentelades'' van onze eigen koelkast, maar vriendlief is niet zo blij met die bloederige bende, waar ik hem -helaas  :biggrin2: - ook wel een beetje gelijk in kan geven.

Of is een aparte koelkast een beetje overdone? Hoe doen jullie het met ontdooien? Gewoon aparte bakken en dan savonds uithalen ofzo?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1770273
Soms wordt het idd een lekkere bende in de koelkast  :P :P
Hier aparte plastic bakken, laat het gewoon buiten de koelkast ontdooien.
Als er wat over is gaat het wel in de koelkast in een aparte bak voor de volgende dag.
Door orinake
#1770280
Hier ontdooit het in een gesloten bak naast de koelkast.
Wat over is (gebeurt zelden) gaat wel  in de honden koelkast.
Vers barfspul gaat daar trouwens ook in als de vriezers weer eens kleiner waren dan men ogen  ::)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1770286
Mijn honden vriezer staat boven en dan neem ik een schaal mee en daar in laat ik het ontdooien.

Maar nu heb ik het er al uitgehaald voor morgen en dan gaat het in een schaal in de koelkast gewoon in de mensen koelkast.
Nooit troep in de koelkast.

Pens en zalm gaat er niet in omdat ik dat zelf vindt stinken ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1770312
Ik haal 's middags altijd eten uit de vriezer voor de volgende dag (krijgt 's avonds eten).
Dat gaat dan in een afgesloten bak in de koelkast, dat geeft geen kledderboel.
Als wij 's avonds gaan eten verhuisd de bak van de koelkast naar het aanrecht om op kamertemperatuur te komen.
Door **Jolanda**
#1770418
Jaah doen! En dan 1 met nog een vriesvak er onder :D

Ik laat het meestal op de vrieskisten ontdooien. Soms in een plastic bak, de andere keer in de voerbakken en soms gewoon in de doos.
Maar omdat het in de zomer toch wel warm is, dus die extra koelkast gekocht (nou ja gekregen :))
In de winter komt er weer een vaste ontdooibak want dan moet het binnenhuis ontdooien (als het vries buiten ontdooit het ook niet he :D)
Door hannabelgje
#1771071
Ik heb van die emmers met deksels van royal canin. Daar ontdooi ik alles in. Ik doe wat blaadjes keukenrol onderin. Ik voer 2X per dag. Wat er over is van de ochtend laat ik in de emmer. Daar komt dan het bevroren eten bij zodat het koel blijft. De emmer maak ik iedere ochtend schoon. Keukenrol eruit, nat doekje erdoor en schoon is ie weer. 1X per week gaat er een sopje door. Ik vind die emmers echt ideaal.  :)
Door BubbaBling
#1771204
Ik haal de dag van te voren het vlees eruit en dat zit in een bakje en laat het in de koelkast ontdooien.
Als ik ga portioneren dan heb ik een te kleine koelkast en haal ik uit de vriezer en verspreid ik het over de keukentafel en laat het ontdooien.
Tot zover dat het handelbaar is.
Door Liz
#1771271
Ik heb een aparte ijskast voor de honden. Momenteel heb ik er hier 8 zitten die barfen, dus dat past allemaal niet in mijn ijskast. Ik vond het zelf ook vrij bloederig worden. De ijskast van de honden, staat naast de vrieskist van de honden in de hondenkamer :D Lekker makkelijk alles binnen handbereik.
Door Irish
#1771676
Ik ga denk ik toch ook voor een afsluitbare bak.
Scheelt toch weer stroomkosten :)
Wellicht ga ik in de toekomst als ik groot ben wel een aan eigen hondenkoelkast (MET vriesvak uiteraad  8))
Door mysmoothcollies
#1771972
Wij hebben inderdaad een aparte koelkast voor het ontdooien, op het moment dat er weer een kilo opgegeten is haal ik er meteen weer nieuw uit om te ontdooien in plastic afgesloten bakken, stinkt niet en standaard staat er een kilo of 3 in te ontdooien, wat wel handig is met een kleine vriezer. Sowieso duurt het een dag of 2 voor het ontdooit is. :P Onder de betreffende koelkast zit onze eigen vriezer. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door