Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door BubbaBling
#1768632
Drama blijft het hier met Bubba.
Hij is voor zoveel dingen allergisch dat ik door het bomen het bos niet meer zie.
Hij moet eten hebben zonder, graan, rund, kip (laat ik voor het eerst ook achterwege), meelmijt, groente en lam vertrouw ik ook (volgens mij reageerde hij daar ook op,maar neem nu echt het zekere voor het onzekere).
Straks kan ik de hert en geit 100% van naturis bestellen, maar dat is niet compleet  :-\
Probleem is dat hier zo weinig kvv te krijgen is wat zonder toegevoegde dingen is  :(
Wie heeft raad, want ik weet het niet meer  :'(
Door inni
#1768688
[quote="BubbaBling"]
Ja ik maak ook zelf kvv, heb weet niet hoeveel kilo daarvan in de vriezer waar ik dus niks meer mee doe  ::)
[/quote]


Toen 't bij Berre destijds echt dramatisch was heb ik hem licht gebakken paardenbiefstuk (aangevuld met wat gepofte rijst) gegeven, 't was verre van ideaal maar op dat moment beter dan niks of iets waarvan hij ziek werd.
Daarna heel stilletjesaan (met een kleine vijf gr tegelijk) overgegaan op eend van Haaksbarf maar omdat hij de groenten niet verteerde heb ik die er een tijdje uitgepeuterd en nu eet hij dus de eend compleet en 't lam allergie van Naturis (maar ik verwijder wel zoveel mogelijk die groene korreltjes (zeewier is mij verteld).
Door BubbaBling
#1768696
Ja, er mag geen spoortje groentje in zitten dat is het probleem  :-[
Daarom ga ik liever voor de geit en hert 100% van naturis en ik denk dat ik het dan maar zelf aanvul met orgaan (geloof dat dat mist in de 100%).
Dat zal ik dan van konijn toevoegen (blijft als enige over voor orgaan).
Dan krijgt hij zolang maar 3 soorten dier, maar wel zonder groente, graan, gevogelte, rund en de rest.
Dus dat lijkt mij het meest handigste om te doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1768702
[quote="Nadia"]
Maalmachiene kopen.. En zelf malen, probleem opgelost.. Desnoods zelf KVV maken.
[/quote]

Geit en hert malen zal echter niet zo simpel zijn :-\
Door BubbaBling
#1768706
[quote="Angelique"]
Geit en hert malen zal echter niet zo simpel zijn :-\
[/quote]

Ik vind dat ook pas een uiterste optie  :)
Wil het eerst proberen met kvv evt gemengd met barf (zoals in mijn laatste bericht).
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1768727
Kun je aan de kiezebrinkmixen komen?
Dat is gemalen en zonder groente en toevoegingen en ws kun je daar wel wat mee.
Aanvullen met barf tot de juiste percentages en zo zou je het kunnen proberen.

De optie die jij noemt van Naturis 100% en dan aanvullen met orgaan, is ook niet slecht.
Evt kun je dan ook nog kijken naar spiervlees en ander orgaan waar hij wel tegen kan, miss paard, haas, andere soorten wild?
Zo zou je wel tot 4 diersoorten moeten komen.
Eet hij wel vis? dat is natuurlijk ook een mooie aanvulling.
Door BubbaBling
#1768734
Neeh helaas eet hij geen vis, 1 van de dingen wat hij echt niet lust  ;D
Ja ik ga het proberen zo met de naturis en dan aanvullen met barf.
Kiezebrink heb ik bekeken, maar moet je heel veel bestellen en is 20 euro bezorgkosten en aangezien ik eerst een paar kilo wil proberen voor ik alweer mijn vriezer vol heb liggen met spul waar ik niks mee kan.
Dus ik ga voor de combinatie naturis 100% hert en geit incl aanvullende barf.
Door BubbaBling
#1768810
Neeh, alleen voor amfibieen.
In friesland is zoooo ontzettend weinig te krijgen, als ik kijken naar de rest van Nederland is het allemaal een stuk makkelijker.
Sometimes I wish I had a car, dan kar ik zo heel NL af  ::)
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1769078
Heb je geen auto? Dan is het lastig inderdaad. In Leeuwarden is dus Naturis wel te krijgen? Zit in de 100% geit en 100% hert wel bot? Omdat de botten waarschijnlijk lastig te malen zijn, zou het kunnen dat er geen bot inzit.

Nog paar suggesties:

- Bestellen of halen bij Herby. Omdat hij op een mooie plek zit vlakbij de snelweg, kun je ook vragen of iemand er langs wil rijden voor je. Je kunt daar aan de deur kopen, als je eerst even belt. Daar kun je bijvoorbeeld Botmix 2 halen (Eend/konijn/haas, gemalen karkas. Verhouding ca 70% bot 30% vlees)  Of gevogeltemix (Gevogeltemix zonder kip. Verhouding ca. 50-25-25.)  Als je zelf kan malen kun je ook gewoon eendenvleugels, wilde ganskarkas en dergelijke producten halen. Of wil je echt helemaal gevogeltevrij? Dan kun je hertenvlees of paardenvlees halen.

- Paard is ook wel in de buurt te verkrijgen denk ik, heb je nog een extra diersoort erbij. Bij de slager soms te krijgen (zag het laatst in de reclame in het huis-aan-huis-blaadje van Lwd). En bij de AH kun je geloof ik smuldier bestellen, als je maar genoeg besteld. Dan kun je de paardversie bestellen.

Succes ermee!

Waar haal jij konijn trouwens? Ergens in de buurt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door