Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1767718
loeka loopt al 2 dagen zo te mopperen  :-[
ligt veel in dr benche op de slaapkamer , en als ze dr niet ligt loopt ze de hele dag geplakt achter me aan .
ga ik zitten moet ze er ook bij , het liefst duwt ze zich half op en in me :biggrin2:
vanmorgen had ze zich stiekum met 2 piepballetjes in mn bed genesteld onder t deken (overigens niet tegen haar aan)

4 juli loops geweest (3weken )  een tijdje erna een vulva gehad met troebele gele uitvloeing ( daar heeft ze een AB kuur van 2 weken voor gehad ) waarna alles weer goed was.
geen verhoging
goede ontlasting ( ondanks dat ik met moeite haar aan t eten krijg)
ze heeft nu ook last  van een  een droge hoest en probeert daarna te braken waar dan weer niets uitkomt (kennelhoest?)

ik heb bij de zoekfunktie gekeken maar heb verschillende dingen zien staan dat ik door de bomen t bos niet meer zie  :-[
ok mn vraag: wat kan ik voor de schijnzwangerschap geven , graag iets homeopatisch
(loeka is een hondje wat behoorlijke hormoonschommelingen heeft bij loopsheden , en zijn dan ook geen pretje voor dr en ben hierdoor stilletjes over sterrilisatie aan t nadenken  :-[ )

verder : wat kan ik doen met de droge hoest , heb gisteren avond noa ook ineens horen kuchen....
o ja ze krijgen  ook weer sinds 2 dagen  probiotica vitotaal 1 cap/dag
Door Alba
#1767738
Puur Schijnzwanger helpt hier goed, het meest ideale is al beginnen met de druppels op de laatste dag van de loopsheid maar nu kan ook. En veel afleiden!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1767740
ja maar die moet ik bestellen , wil t graag vandaag of morgen bij de drogist halen  :-[
ze loopt zo te miepen :-\
heb dr net een gevulde kong gegeven maar die laat ze links liggen , had gehoopt dat ze wat zou eten en bezig zijn :'(
Door Rianne145
#1767792
Klinkt inderdaad als schijnzwangerschap. Randa had er ook altijd veel last van, wat wij doen is haar veel beweging geven, piepspeeltjes en knuffeltjes weghalen, we minderen ietsje in voer zodat ze iets afvalt. Dit werkt bij haar erg goed, ze is dan nog wel wat hangerig maar niet meer zo extreem.
Door **Jolanda**
#1767884
He wat vervelend voor haar zeg.
Helaas geen tips, gelukkig nog nooit een schijnzwangere teef gehad.

Wil je wel sterkte wensen :-*
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1767932
[quote="Jol"]
He wat vervelend voor haar zeg.
Helaas geen tips, gelukkig nog nooit een schijnzwangere teef gehad.

Wil je wel sterkte wensen :-*
[/quote]

thanks  :)
Door DJ_Doerak_Tucker
#1767936
Bij hormoonschommelingen kun je ook pulsatilla inzetten, ik weet alleen niet welke potentie verstandig is. Misschien dat iemand anders je daar antwoord op kan geven. Een knuffel voor je meisje! :bigarmhug:
Door Do
#1767949
piepertjes weg, zodra ze begint meteen wat anders gaan doen
en het is zo voorbij
ik heb hier ook een schijnzwangere in huis, ze geeft ook melk :-X
maar het word al minder
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1767968
nee ze geeft geen melk .....
wat betreft evt sterriliseren , wat raden jullie aan?
alleen de eierstokken of ook de baarmoeder eruit?
heeft iemand er ervaring mee , wat betreft verandering karakter , gewicht enz. .?
ik twijfel er heel erg aan omdat ik altijd gezegd heb dat ik in een gezonde hond niet wil  laten snijden  :-[
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1768467
nee , ik al 2 x gehad  alleen dat was na een dag of 2 over .....
het is een heel gevoelig hondje is alles eigelijk , maar als ze loops is ....pfffff
het  voordeel is natuurlijk wel dat je heel snel merkt als er iets met dr is :biggrin2:
Door Alba
#1768741
Als je bij Dursydog besteld, heb je het de dag erop meestal in huis, die zijn heel snel! Ik zou zowiezo iets homeopatisch voor de volgende keer in huis halen, als je Puur haalt beginnen op de laatste dag van de loopsheid en echt heel consequent geven. Misschien kun je, omdat het nu zo heftig is, naar een homeopaat gaan en iets laten maken helemaal op Loeka afgestemd.

Is Loeka regelmatig loops (als in, zit er meestal dezelfde tijd tussen de loopsheden) en is de tussentijd lang of kort? Is ze ook prikkelbaar rond de loopsheid? Voelt ze zich goed in haar velletje verder of heb je het idee dat ook buiten de loopsheden om de hormonen soms dwarszitten?

Als homeopathie niet helpt, of haar baarmoeder speelt weer op, zou ik wel heel serieus gaan nadenken over castratie.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1769654
[quote="Sweet Dutchess"]
Duidelijke schijndracht.
Speeltjes weg ,niet teveel knuffelen, afleiden en eventueel ablavetsem geven.
Beterschap  :-*

[/quote]

ga morgen meteen kijken , thanks.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door