Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chocolate
#1767890
Kan ik Choco een extra dag zalm geven?
Mijn man heeft 4 ipv 3 zalmkarkassen meegenomen ::)
Het is de kop de graat en staart en redelijk bevleesd.
Aangezien Choco momenteel volledig uit vacht is en een nogal droge huid/vacht heeft vind ik het eigenlijk jammer om de vis weg te gooien.
Ik dacht om morgen spiervlees te geven en dan nog een dag zalm.
Of is dit te veel van 't goeie 8)
Door chocolate
#1767960
Oh Ok , sorry helemaal niet gezien :-[
ik dacht dat als ik het invries de echte versheid en vitamine minder worden, en omdat d'r vacht zo droog is de omega zuren en zalmvet goed voor haar zouden zijn.
Door Lizzy
#1767977
Ik vermoed dat ze diarree zal krijgen. Ik zou het invriezen en 1 a 2 keer per week zalm geven maar daarnaast wat extra visolie (of algenolie!) geven voor haar vacht. Wat eet ze verder?
Door chocolate
#1767987
Nee, diaree zit ik niet op te wachten.
Choco heeft al wat gevoelige darmen.
Ze eet verder kip, eend, geit, lamspens, paard, rund, konijn.
ik probeer altijd een beetje 50/50 te doen met bot en spiervlees.
Ben in afwachting van mijn bestelling bij Herbie om wat hertensnippers ed te kunnen geven.
Bij mij eten ze absoluut geen wild verder dus de afwisseling blijft wat dat betreft beperkt.
Ze is nu volledig uit vacht. Dit heeft ze altijd als ze loops moet worden, het duurt soms wel 2 maanden voor ze weer normaal is. Maar dit keer is ze ook enorm afgevallen, en dan met die droge uitgevallen vacht is ze echt heel zielig om te zien.
Wat is algenolie? Is dat hetzelfde als kelp? Ik wilde haar al teunisbloemolie en gedroogd zeewier geven.
Door Lizzy
#1767990
Algenolie is een 'voorloper' van visolie. Het bevat veel omega 3 vetzuren. Het is niet hetzelfde als kelp/zeewier. Choco krijgt ook wel orgaanvlees? Ben je nog maar sinds kort overgeschakeld? (kan best zijn dat de vacht dan lelijker is dan ooit! Om mooier terug te komen).
Door chocolate
#1768006
Ja, natuurlijk krijgen ze orgaan. ;)
Ik volg trouw alle topics en houd me aan de voorschriften :biggrin2:

Ik heb tot voor ongeveer juni dit jaar een jaar lang gebarft met de meiden.
ik ben gestopt omdat ik onzeker werd.
Choco was erg dik, en ging steeds moeilijker doen met het eten van bepaalde produkten zoals orgaan, bepaalde vleessoorten, en ze ging steeds vaker overgeven na het eten van pens en vis ed.
Chanel krabde zich een ongeluk en was van onderen helemaal rood, en ze weigerde nog bot te eten liet alles met bot erin liggen...
Nu weet ik dat Chanel atopie heeft, dus het lag iig niet aan mijn voedingsschema.
Ze waren gewoon verwend, dek ik.
Alleen Lilly deed het wel goed.

Nadat ik bij de dierenarts had gezeten met Choco wiens darmen vol hazenkoppen zaten die ze niet had gekauwd, en de man mij voor gek verklaarde ben ik gestopt, "dan maar brokken en even rust"
Maar bloed kruipt...
Ik heb Choco op de brokken veel af laten vallen.
Ze vinden de brokken best OK, maar ik kan het tegenover mijzelf niet verantwoorden.
Dus krijgen ze weer vers. En ze genieten met volle teugen, en ik ook.
Door Lizzy
#1768014
chocolate schreef: Ja, natuurlijk krijgen ze orgaan. ;)
Ik volg trouw alle topics en houd me aan de voorschriften :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2:
Dan is het goed :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ik heb tot voor ongeveer juni dit jaar een jaar lang gebarft met de meiden.
ik ben gestopt omdat ik onzeker werd.
Choco was erg dik, en ging steeds moeilijker doen met het eten van bepaalde produkten zoals orgaan, bepaalde vleessoorten, en ze ging steeds vaker overgeven na het eten van pens en vis ed.
Chanel krabde zich een ongeluk en was van onderen helemaal rood, en ze weigerde nog bot te eten liet alles met bot erin liggen...
Nu weet ik dat Chanel atopie heeft, dus het lag iig niet aan mijn voedingsschema.
Ze waren gewoon verwend, dek ik.
Alleen Lilly deed het wel goed.

Nadat ik bij de dierenarts had gezeten met Choco wiens darmen vol hazenkoppen zaten die ze niet had gekauwd, en de man mij voor gek verklaarde ben ik gestopt, "dan maar brokken en even rust"
Maar bloed kruipt...
Ik heb Choco op de brokken veel af laten vallen.
Ze vinden de brokken best OK, maar ik kan het tegenover mijzelf niet verantwoorden.
Dus krijgen ze weer vers. En ze genieten met volle teugen, en ik ook.
OK, ik snap de pauze :) (goed hoor, dat je tegen advies van je DA in toch weer opnieuw begonnen bent!). Ik denk dat Choco even fors aan het ontgiften is. Extra visolie/algenolie, probiotica en misschien zelfs een kuurtje Drainage Compositum of groene leem gaat vast wonderen doen en dan komt ze er beter uit dan ooit!
Door chocolate
#1768023
Wat me opvalt mbt de probiotica is dat ik altijd veel topics over kefir zag.
Ook veel vraag en aanbod, maar ik zie het helemaal niet meer ook niet in de menu's.
Heb ik wat gemist?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1768212
Ik zet mijn menu niet neer maar ik geef iedere dag een scheutje kefir aan de honden en ik drink het zelf ook. ;)
Door Antheman
#1768413
chocolate schreef: Kan ik Choco een extra dag zalm geven?
Mijn man heeft 4 ipv 3 zalmkarkassen meegenomen ::)
Het is de kop de graat en staart en redelijk bevleesd.
Aangezien Choco momenteel volledig uit vacht is en een nogal droge huid/vacht heeft vind ik het eigenlijk jammer om de vis weg te gooien.
Ik dacht om morgen spiervlees te geven en dan nog een dag zalm.
Of is dit te veel van 't goeie 8)
Zalm moet je toch 3 weken invriezen om alle schadelijke beessies te doden??
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1768418
Antheman schreef: Zalm moet je toch 3 weken invriezen om alle schadelijke beessies te doden??
Gaat alleen over zalm uit pacific. Ik houdt wel altijd voor de zekerheid 10 dagen aan  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door