Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1767412
De kat niets nu al een paar dagen op rij, hij heeft wel een inenting gekregen tegen niesziekte. Hij is ook niet in zijn normale, hij is heel stilletjes, heeft de hele avond in een schuif gezeten en is niet komen spelen. Die kan toch geen niesziekte hebben? :(
#1767422
Ja, wss toch niesziekte. een vaccinatie betekent niet dat er geen besmetting kan komen, maar maakt het meestal minder erg. niesziekte bestaat uit tig verschillende virussen en er kan maar gevaccineerd worden tegen een aantal.
ik zou je wel willen aanraden om toch even naar de dokter te gaan om een secundaire infectie uit te sluiten. hou het in de gaten dat hij blijft eten, das belangrijk. voor een virus is er geen antibiotica, dat moet gewoon uitgeziekt worden. voor een bacteriele infectie is antibiotica wel nodig.

een zieke kat (of ander huisdier, of mens) mag je overigens nooit vaccineren als deze ziek is. ik neem aan dat de vaccinatie al voor de besmetting is gegeven.
#1767606
Hier gingen mijn katten standaard aan de nies na de vaccinatie. En niet zo'n beetje ook, Kruimel was dan echt goed ziek. Nadat ik gestopt ben met vaccineren hebben ze nog 1 keer nieziekte gehad in ong. 10 jaar.
Het heeft idd zin om de da te laten kijken als de katten echt ziek zijn, groene snottebellen produceren of niet/slecht eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door