Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1767335
Via de zoekfunctie al gekeken maar raak de weg een beetje kwijt....

Gister met Limp naar de reguliere DA geweest omdat hij niet lekker was, maar omdat pekke en obi-wan al ±5 dgn verkouwen waren weet ik het daaraan (die gaan overigens al beter). Bij lichamelijk onderzoek door de DA kwam zij erachter dat hij pïjnlijk reageerde op aanraking bij nieren, hij voldoet ook aan enkele symptonen: extra drinken en soms misselijk zijn. Plassen valt mee, lijkt niet meer dan anders (ze staan hier sinds dec. 09 op kvv en sinds mei jl op barf) dit ook aan DA gemeld en ze vond ´t heel verstandig dat te blijven voeren(nieuwe DA in praktijk ;D)
Maandag afspraak met alt. DA voor bloedafname om preciese waardes crea/eureum te meten en medicatie te bespreken (naast fortekor wil ik graag nog wat homeopatische middelen toevoegen waar mogelijk in combi met zn arthrose)

Ik heb nu Bandit-nierdiet in huis huis en Limpy lijkt het vooralsnog lekker te vinden...voor hoe lang het duurt...
Hoe doen jullie dat met nierkatten?
Kwam bij de hondenafdeling interessant stuk van Lizzy tegen over barf bij nierhonden maar weet niet of ik limpy warm krijg voor groenten (zou voor hem ± 40-45 gr/week zijn)Anders gewoon de groentes vervangen door spiervlees?
Qua bevleesde botten voldoe ik al een poos aan de "nier-eis" qua hoeveelheid omdat ze alle 4 meer niet lekker vinden qua krijtpoep, nu zal ik de hoeveelheid orgaan voor hem alleen wat moeten terugschroeven...

Wat geven jullie je nierkatten? Ik begreep van Borkes´dr postings dat haar nier-coons het ook goed doen/deden op vers met fortekor dus ik ben benieuwd naar meerdere ervaringen en wat jullie precies geven aan de katsels...

Ach, mn ouwe manneke krijgt het wel voor zn kiezen het afgelopen jaar, ik heb er spontaan een potje van zitten janken want ik wil zo graag dat het goed gaat met mn opaatje op zn welverdiende oude dag...
Door sella
#1767357
Ik heb geen ervaring, maar wil je mooie limp even sterkte wensen.
Jou ook natuurlijk he ;)
Als je idd naar Caspar gaat, die is gewoon steengoed met katsels en bloedprikken.
Hij zal zeker nog wat dingen achter de hand hebben om die mooie lieve ouwe taaie nog wat langer comfortabel te houden.
Door Limpy
#1767370
Huh, hoe weet jij nou dat ik met limp wel eens naar Caspar ga? Maar hij is idd grandioos leuk met katten, limp vind hem echt geweldig!
Limp is onder behandeling bij Caspar voor zn arthrose en gaat er steeds met plezier heen  ;D wat voor de doctor natuurlijk ook fijn is zo´n blije patiënt.

EDIT omdat die doktor graag een lang weekend met zn kind heeft (geef ik hem gelijk in) kon ik hem vandaag niet berijken en heb ik maar natuurlijk gezonde dieren gebeld, voor maandag heb ik dus een afspraak met Stefan Veenstra maar daar heb ik ook wel vertrouwen in daar ik daar regelmatig in de winkel kom en hij ook het type doctor is dat limp aardig vind...
Laatst gewijzigd door Limpy op vr 24 sep 2010, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Evelien01
#1767379
Mijn Joepie had ook nierfalen, hoewel het in theorie niet zou kunnen genezen, zijn de waarden na een maand of twee op solidago helemaal goed. De dierenarts stond zelf ook verbaasd te kijken! Dus ik zou snel mt solidago beginnen en wie weet werkt dat dan ook wel net zo goed als bij Joep!
Verder moet ik bekennen dat ik zowel Joep als Binky (hondje met nierfalen), geen speciaal dieet heb gegeven. Mij is verteld dat een "gewoon" dieet en een nierdieet het leven van een dier met een beetje geluk slecht een paar maandjes kunnen redden. Ik zag het niet zitten om ze dan straks alleen maar voer te moeten geven wat goed is voor de nieren terwijl ze dat zelf smerig vinden. Bandit krijgt Binky hier een paar keer per week, maar dan krijgt hij bij de tweede maaltijd iets anders van kvv of barf. Ik geef Joep wel iedere dag vlees of blik omdat er lekker veel vocht in zit en dat is super goed voor ze! Dus als je al vers geeft, dan is dat sowieso al een veel beter dieet dan wat de meeste nierpatienten krijgen!
Door Limpy
#1767394
sella schreef: Omdat ik Caspar al 8 jaar ken :biggrin2:
Ken jij Caspar als behandelaar van Diego dan?

Limpy is heeeeeeeeeeeeeeeelemaaaaaaaaaaaaaaaaal idolaat van Casper!  ;D
Door sella
#1767395
Nee van Amber en nu titert hij soms Diego en ik ken hem ook van een seminar.
Amber is niet meer, die is 10 dagen voor Diego kwam ingeslapen omdat ze echt af was.
Door Mevroi Kruim
#1767610
Er staan idd nierdieten bij de honden, de groente kun je weglaten als de kat het niet lust en sowieso geef ik katten niet zoveel groente en meer spiervlees omdat ze meer eiwitten nodig hebben.
Geen rood vlees maar wel gevogelte en vis en niet te veel bot, zorgen dat ze voldoende drinken, als nodig het drinkwater opleuken en/of extra vocht aan het eten toevoegen. Solidago is een goed idee. Fortekor kan maar heeft ook nadelen, daar weet Tannetje (Hitam) meer van. Karel heeft vanwege de schrompelnier jarenlang Fortekor geslikt, hij heeft na het constateren van de slechte nierfunctie nog een jaar of 8 geleefd op een barf-dieet.
Door Anne-Claire
#1794910
Hi,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op barfplaats geweest ben, maar nu kwam ik je bericht tegen. Ook ik heb een kat met nierproblemen die het inmiddels geweldig doet op Fortekor en vers. In eerste instantie was ik ook begonnen met Bandit, maar later ben ik over gegaan naar een zelf samengesteld nierdieet. Inmiddels eet Joep (de nierpatient) 'gewoon' vers volgens de normale verhoudingen. Mocht je nog behoefte hebben aan een nierdieet vers voor je poes dan kun ook even zoeken naar 'PKD'. Daar staat volgens mij het nierdieet van Joep wel ergens.

Heel veel succes en hopelijk kan je poes nog lang mee met het juiste dieet en de juiste aanpassingen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door