Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1766696
hallo allemaal..

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Zal uitleggen wat het probleem is.
Mijn husky dazey is op 12augustus gesteriliseerd.. Daarn aheeft ze ruim 2weken ernstige napijn gehad.. Aantal keren terug geweest voor extra pijnstilling niets hielp uiteindelijk werd het wel minder de pijn. Maar eten en drinken deed ze ook niet super.. Drinken uiteindelijk wel maar eten niet.. En ze was ook constant aan de diarree. Toen ze op een navond van 11 uur tot de volgende morgen 9uur elk uur kotste en ook elk uur naar buiten moest hebben we daarna een verteringsonderzoek gedaan..
Daaruit kwam dat ze allergies is voor tarwe en voor een bepaald dierlijk eiwit...
Dus heb ik afgelopen dinsdag een bloedtest gedaan om uit te zoeken voor welk eiwit..
Werd ik die middag nog gebelt dat ik snell moest komen.. Ze was zich aan het vergiftigen het ureum was 3x zo hoog.. En ze moest aan het infuus.. De rest van het onderzoek ging naar het lab. Gisteren een deel gekregen. Alvleesklier is goed. Maar waarschijnlijk ligte ontsteking in de darmen. Het eiwitspectrum moet nog terug komen en de rst van t onderzoek..

Ze krijgt sinds vorige week vrijdag trovert hert van de da.. Maar ze bliijft constant diarree houden.. Ook krijgt ze pancreas poeder erover maar dat lijkt ook niet te helpen..
Wat kan ik haar nou gaan voeren.. Ik ga straks naturis hert halen..

Het probleem was niet zoo groot geweest als ze niet zon lastige eter was geweest...

Als jullie meer willen weten om duidelijk beeld te krijgen hoor t graag...
#1766784
Wat verveld dat jouw Dazey zich zo ellendig voelt. Ik wil heel graag met je meedenken, maar zolang je niet weet wat er aan de hand is is dat erg lastig. Als er sprake is van een reactie op het voedsel dan zou ik daar heel anders mee omgaan dan wanneer er sprake is van problemen met de nieren. Hoe vervelend het ook is, ik denk dat je eerst even de uitslag van de onderzoeken en het stellen van een diagnose moet afwachten. Voor nu alvast heel veel sterkte en een knuffel voor Dazey.
#1766839
[quote="Ilsuuuh"]
jaa dat is waar..

Maar de naturis hert 100%kan ik haar wel geven toch zodat ze ff wat extra vocht krijgt?
[/quote]

Dat zou ik gewoon nu even lekker geven. Als het zo'n lastige eter is en het komt er aan alle kanten uit, dan zou ik blij zijn met alles wat ze binnen krijgt en binnen houdt. Dat lijkt mij nu even prioriteit één!
#1766868
dus als ik het goed begrijp heeft ze nog steeds diarree? Waarschijnlijk een (maag)darmontsteking? En nog nooit KVV of rauw gehad?
Klinkt als een heel erg zieke husky :'(
Is ze veel afgevallen en hoe is de ontlasting, spuitpoep of brei, is er een ontlastingsonderzoek geweest?
Heb je iets van bloeduitslagen, was er behalve het ureum iets afwijkends?
En zijn de problemen pas sinds de sterilisatie?
Heeft ze veel ABkuren gehad? Heb je nog ander voer geprobeerd?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 24 sep 2010, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1767042
[quote="Ilsuuuh"]
eiwit spectrum zag er goed uit.. Geen rare afwijkingen.. Maar ik dacht dat ze daarmee konen zien voor welk eiwit ze allergies was..

Niet dus..

Eigenlijk weten we dus nog niets...
[/quote]

Ik neem aan dat het bloed op meer dingen is onderzocht dan alleen het eiwit spectrum. Je had het over een hoog ureumgehalte. Hoe waren de overige bloedwaarden?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door