Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dancingdaydream
#1763957
Ik heb nu (half platgeslagen, wat een rotwerk) Kippennekjes in de droogmasjien gedaan..
Ik wil ze gaan geven als "knaagsnack" voor yuna.. Maar nu vroeg ik me af, moet ik dit nog steeds rekenen als (vlees)bot of kan ik dit (ze zou er max 1 per dag/dagen krijgen) gewoon als extra rekenen "buiten" haar menu om?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1763962
1 per dag voor jou formaat hond is denk ik naar verhouding wat meer dan voor een grotere maat.
Ik zou er dus wel wat rekening mee houden of een beetje extra spiervlees voeren die dag/dagen.
Door dancingdaydream
#1763974
neuh, die dingen wegen ongedroogd maar iets van pakweg 35 gram, dus laat staan gedroogd, zal wel niks voorstellen.  tis meer dat ze nu iets snackerigs te knagen heeft dat ze ook echt "kan" eten want bullepees en pensstaafjes eet ze niet echt op
Door dancingdaydream
#1765493
hihi, ze zijn ook blijkbaar ideaal tegen kippennek-opslurpers!
normaal bij verse nekken werkt yuun ze in 1 keer naar binnen, nu zit ze rustig te knagen!

De botten in de droger kan geen kwaad toch?
Door Nynke
#1766031
dancingdaydream schreef: Op welke temperatuur veranderd bot eigenlijk van structuur? Ik heb op BP gezocht en op internet, maar ik kan het nergens vinden  ???
ik dacht ooit ergens hier gelezen te hebben op 70-75.C, maar ik weet het niet geheel zeker  :-\ :-\
Door dancingdaydream
#1766045
hmm, misschien ga ik gewoon een oventherm. kopen, en die eens in de bomann erbij leggen. Aangezien die op 50 zou horen te doen en iemand hier laatst ook 70 heeft gemeten..
Door Nynke
#1766235
dancingdaydream schreef: hmm, misschien ga ik gewoon een oventherm. kopen, en die eens in de bomann erbij leggen. Aangezien die op 50 zou horen te doen en iemand hier laatst ook 70 heeft gemeten..
Strak plan !!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door