Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door BubbaBling
#1763663
Ik heb me suf gezocht op naturis maar toch niet echt gevonden wat ik nu nodig heb.
Dus dan toch maar een nieuw topic.

Aangezien het het enige kvv is wat zonder graan en rund en rijst etc is wat in de buurt te krijgen is wil ik mijn honden hier op zetten.
Heb een herplaatser erbij en die wil absoluut niks van barf weten en eet gerust drie dagen dan niet  :-X
Nu wil ik ze op de 100% zetten alleen hadden ze die niet op voorraad.
En heb ik de compleet besteld.
Maar wat is nu de precieze samenstelling van de compleet en dan bedoel ik niet bot / spiervlees maar de extra ingredienten.
Dit vraag ik vanwege allergieen hier, dus als iemand me kan helpen, graag  :biggrin2:
Door BubbaBling
#1763716
Ik zie t nu ineens op de site staan  :D
Sorry  :-X

(heb alleen geeeen idee wat t allemaal is  :o )


Lecithine:

Zorgt voor een optimale vertering.

Zalmolie: 

De omega 3 en 6 vetzuren zorgen onder andere voor een gezonde huid en glanzende vacht.

Taurine: 

Zorgt  voor een goede werking van de hartspier.

L-Carnithine:

Zorgt voor een goede vetverbranding. (energie opname )Vitamine C + E: Zijn natuurlijke oxidanten.



Calcium/fosfor:


Word verkregen door de botten/kraakbeen mee te malen er word GEEN ander 
calcium toegevoegd.


Glucosamine :


Green shell mosselconcentraat wordt via een unieke extractie methode geproduceerd uit de green Shell mossel die alleen voorkomt in de zuivere wateren rond Nieuw Zeeland. Hierdoor is het product vrij van bacteriën, gifstoffen en zware metalen. Het mosselconcentraat wordt al 20 jaar toegepast om problemen met gewrichten te behandel en pijn te verzachten. Het anti-arthritus effect wordt ge-associeerd met de glycogeen fractie in de mossel. De unieke extractie methode werkt zonder giftige chemicaliën en heeft als bijkomend effect dat de actieve componenten, zoals glycogeen, een grotere effectiviteit vertonen en andere waardevolle nutriënten bewaard blijven.
Het mosselconcentraat wordt geproduceerd uit 100% “mosselvlees” en bevat geen schelpdeeltjes of ander stoffen. Deze worden tijdens het productieproces verwijderd.
Het product bevat eiwitten, complexe koolhydraten, vetten, natuurlijke gechelateerde mineralen, enzymen, nucleïde zuren en muco-poly sacchariden welke een nutritionele ondersteuning kunnen geven en met name een bewezen effect hebben op gewrichten.

Chondroitine sulfaat:


Chondroitine sulfaat wordt geproduceerd uit kraakbeen van haaien en kan als nutrioneel voedingssupplement voor dieren ingezet worden. Haaien staan bekend om hun zeer effectief werkend imuunsysteem, wonden helen snel en infecties komen bij haaien nauwelijks voor. Het kraakbeenpoeder afkomstig van haaien heeft een hoge nutritionele waarde en bevat Mucopolysacchariden, Trombospondin en versterkt o.a. de botstructuur bij oudere dieren.
De natuurlijke eigenschappen werken zeer effectief bij gewrichtsproblemen. Het product verbetert de gewrichtfuncties en stimuleert de regeneratie van versleten kraakbeen in gewrichten.het kraakbeenpoeder kan als supplement toegepast worden in diervoeders om o.a. problemen met jicht te voorkomen.
Het kraakbeenpoeder, als voedingssupplement toegepast, werkt herstellend in geval van ziekte, verwonding of bij stress; het werkt pijnverlagend en ontstekingsremmend en gaat stijfheid tegen.

Gistcultuur:

Dit product wordt toegevoegd ter bevordering van de vertering, stimulering  van de micro-flora in maag darm kanaal.

F.O.S.:is een combinatie van verschillende plantenextracten

Ofwel Fructo Oligosachariden, een stof die de goede bacteriën in de
darmflora voedt,de weerstand verhoogd en de gramnegatieve bacteriën zoals E-coli worden onderdrukt. Dit is helaas een dure grondstof, maar heeft dan ook zijn waarde in het product in tegenstelling tot pens  (=een ziekteverwekker  van Giardia en coccidiosis).




Samenstelling Premix 
Toegevoegde vitamines- mineralen- sporenelementen
Omschrijving Premix Eenheid
ruw eiwit  2,13 g
ruw vet 0,03 g
ruwe celstof 0,01 g
suiker 865,92 g
magnesium 10,00 g
kalium 0,13 g
lysine 0,19 g
methionine 0,05 g
methionine + cysteine 0,07 g
theorine 0,15 g
tryptofaan 0,02 g
vitamine A 750000,00 IE
vitamine D3 75000,00 IE
vitmaine E
7500,00 mg
vitamine K3 100,00 mg
vitamine B1 500,00 mg
vitmaine B2 612,50 mg
niacine 2500,00 mg
d-patotheenzuur 1250,00 mg
vitamine B6 600,00 mg
vitamine B12 2750,00 mcg
biotine 10000,00 mcg
choline chloride 15000,00 mg
foliumzuur 100,00 mg
vitamine C 5000,00 mg
Fe ( ijzer(II)sulfaat) 2500,00 mg
Mn (mangaan(II)oxide) 0,00 mg
Mn( mangaansulfaat) 1250,00 mg
Cu (koper(II)sulfaat) 200,00 mg
Zn ( zinkoxide) 0,05 mg
Zn (zinksulfaat) 3000,00 mg
J (kaliumjodide) 75,00 mg
Co ( cobalt(II)sulfaat) 30,00 mg
Se (Na-seleniet) 10,00 mg
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1763806
Tja wat kan hier over zeggen, ik weet ook niet exact waar alles voor gebruikt wordt.
Een aantal dingen wel:
Lecithine: durf ik je niet te zeggen, even zelf zoeken.
Taurine: vindt je ook in rood vlees, voor katten een noodzakelijke vitamine.
Zalmolie: is maar de vraag of dat een kwalitatief goede is.
L-carnitine: heb dat ooit eens aangeraden gekregen tegen myopathie, maar ik denk dat je zelf even moet zoeken wat het exact doet.
Glucosamine/chröntiotine: Een supplement ter smering van het kraakbeen, wordt vaak aangeraden voor honden met atrose of dergelijke. Er wordt over gesproken dat je dit ook preventief kan toevoegen, maar voor een gezonde hond niet nodig.
Gistcultuur: ik vindt gist niet gezond voor een hond, gist is afval van de bierindustrie.
F.O.S.: zegt me niets, maar ik het is onzin dat pens een ziekteverwekker is van giardia.

Ze gebruiken wel een premix, toevoegingen van vitamine's en mineralen, dat kan ook in onnatuurlijke vorm zijn.
Ik durf je dus niet te zeggen of je hond hier goed tegen kan, maar echt 'puur natuur' is het niet  ;)
Door BubbaBling
#1763815
Nou ja voor 2 weken kan het even niet anders, daarna ga ik op de 100% van naturis met aanvulling van orgaan.
Dan moet t vast goed komen.
Bedankt voor je uitleg  :biggrin2:
Door orinake
#1765032
Kleine tip: koop GEEN kipversies als je hond allergisch is aan graan.
Naturis voegt geen granen toe aan zijn voeding, MAAR werkt met verse kippennekken en magen, deze kunnen nog graantjes bevatten die door de kippen werden gegeten. Deze kan je dus wel terugvinden in de voeding!
Door BubbaBling
#1765112
[quote="orinake"]
Kleine tip: koop GEEN kipversies als je hond allergisch is aan graan.
Naturis voegt geen granen toe aan zijn voeding, MAAR werkt met verse kippennekken en magen, deze kunnen nog graantjes bevatten die door de kippen werden gegeten. Deze kan je dus wel terugvinden in de voeding!
[/quote]

Hij krijgt ook kippennekken van de slager die het voor me maalt, kan het daar ook inzitten dus  :-\
Door inni
#1765238
[quote="orinake"]
Kleine tip: koop GEEN kipversies als je hond allergisch is aan graan.
Naturis voegt geen granen toe aan zijn voeding, MAAR werkt met verse kippennekken en magen, deze kunnen nog graantjes bevatten die door de kippen werden gegeten. Deze kan je dus wel terugvinden in de voeding!
[/quote]

ook in de eend vind ik wel 's een graankorrel. ;)
Door orinake
#1765298
[quote="BubbaBling"]
Hij krijgt ook kippennekken van de slager die het voor me maalt, kan het daar ook inzitten dus  :-\
[/quote]

Ja hoor.
Elk dier wat graan eet en jij geeft de nek of de maag kan graan bevatten.
Door BubbaBling
#1765376
Tjonge, wat moet ik geven dan  :-\
Rund issie allergisch voor, hij mag geen groente vanwege een Alternaria alternata allergie, hij heeft een meelmijt allergie  :-[
Kom ik uit op paard, geit, konijn, haas?
Door inni
#1765506
[quote="BubbaBling"]
Tjonge, wat moet ik geven dan  :-\
Rund issie allergisch voor, hij mag geen groente vanwege een Alternaria alternata allergie, hij heeft een meelmijt allergie  :-[
Kom ik uit op paard, geit, konijn, haas?
[/quote]

Hier een maltezertje van +-3kg hij eet 70à100gr per dag, ik controleer zijn eten altijd heel nauwkeurig, 't is 's morgens niet zo fijn boven dat rauwe vlees maar 't went.
Die graankorrels zie je echt wel zitten (goudgele korrels) wanneer je er met een vorkje doorgaat. Ik weet wel niet of 't voldoende is om de korrels te verwijderen als er een meelmijt allergie is.
De onze heeft echter wel problemen om bot te verteren, daarom maal ik zijn eten nog 's extra en haal er dan de toch nog grotere stukjes bot uit. Wel heeft Berre hier nog wat problemen met de groene korrels in de Naturis allergie en compleet. Volgende keer ga ik de enkelvoudige versie 's bestellen

Veel succes
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1765586
Ik lees uit je berichten dat hij nog steeds last heeft allergie ondanks dat je er al wel rekening mee houdt.
Zou dan idd ook even geen kip en rund voeren en geen toevoegingen van een kvv.
Miss dat all animal bij jou in de buurt te krijgen is?
Of anders iets met de mixen van kiezebrink (konijn, haas en volgens mij nog meer soorten)?
Door inni
#1765597
Ik ben net nog aan 't denken : misschien is Carnivoer een oplossing, 'k gaf 't ooit aan Berre maar nu weet ik niet meer of 't dat voer was waar rijst in zat (ik probeerde er al zoveel ;) )
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1765606
Ja, je zou de Lam-mix kunnen proberen. Daar zit geen rund in en van kip alleen de botten. Kiezebrink heeft inderdaad ook wel 100% mixen (dus met één diersoort) die je kunt bestellen, maar die zijn niet compleet en moet je dus, net als de 100% mixen van Naturis, rekening houden met de verhoudingen. Misschien een combi van de hert- en geitmixen van Naturis, de konijn- en hazenmix van Kiezenbrink en de Lam-mix van Carnivoer... Eten konijnen ook geen granen trouwens, dan is een konijnmix misschien ook niet geschikt. Wordt wel heel lastig zo he.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door