Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#176485
Lotte heeft bijna 3 dagen waterdunne diarree gehad. Stinken :-X. Slechte eetlust, werd lusteloos en ze heeft 1 keer gebraakt maar geen koorts. Ben vanmiddag wel naar de dierenarts geweest, maar een paar uur voor die tijd knapte ze gelukkig in ene behoorlijk op. Ontlasting is nog wel stinken, maar wel wat vaster en ze heeft weer trek in eten. Omdat ze dus Carnibest niet wou hebben, heb ik kip gekookt. Zou licht verteerbaar zijn. Is dit ook zo (de da keek me nogal raar aan)? Vanavond heeft ze ook wat au bain marie verwarmde koolvis gehad en ging er ook prima in gelukkig.
Wat geven jullie bij diarree en/of verder ziek met slechte eetlust?
Door Rosita
#176506
Wel sinds ik vers vlees geef hebben mijn katten nooit lang diaree en ook veel minder vaak. Alleen Dante heeft soms zijn dagen dat hij wat dunnere ontlasting heeft maar dat komt door zijn bacterie overgroei. Van mijn andere twee katten heeft alleen Nero 1/2 jaar terug twee dagen wat dunnere ontlasting gehad. Er van uitgaande dat het een virusje was heb ik Nero toen gewoon Carnibest geven. Hier lusten ze het niet meer opgewarmt ;D dus Nero kreeg het gewoon rauw, maar ik denk inderdaad dat gekookte kip de beste oplossing is wanneer je kat dit wil eten. Volgens mij is het wel zo dat gekookt/verhit vlees minder licht verteerbaar dan rauw vlees (wanneer het langer dan 5 minuten wordt verhit) en kan je het beter niet te lang koken. Als een van mijn katten echt meer dan 3 dagen aan de waterige diaree zou zijn (zonder eetlust enz.) zou ik zeker probiotica geven, elektrolyten oplossing laten drinken en na een 5 dagen toch wel een wormenkuurtje overwegen. Ik hoop dat Lotte zich snel beter gaat voelen (zo te horen is haar eetlust weer terug en zal het een virusje zijn geweest). Geef haar maar een dikke :-*

Groetjes Rosita
Door Lisa
#177767
Hmm ja maar CB moest ze dus niet dus dat ging niet. En ik vind het niet grappig als een kat niet eet. Maar ze eet nu 's avonds weer goed. 's Ochtends niet maar ja, dat moet ze dan maar zelf weten. En ze voelde zich inderdaad die avond weer helemaal de mevrouw, want het was gelijk weer even gezeik tussen haar en Quinty ::)

Wat is een elektrolyten oplossing eigenlijk?
Heb dikke :-* overgebracht ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door