Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dancingdaydream
#1760562
Yuna ligt nu op mn schoot, gewoon wakker, maar ze is al ruim een half uur continu aan het rillen.. voornamelijk met de spieren bij haar achterpoten maar ook haar koppie wel..
Wat zou dit kunnen zijn? Zou het kunnen zijn omdat ze gisteren een stuk gewandeld heeft?

Ze heeft het al eens eerder gedaan, volgens mij voelde ze zich toen ook niet helemaal lekker..

toevoeging: Ze toont verder niet ziek, ze heeft vanochtend nog lekker gespeeld en ook tijdens het wandelen was dr ontlasting en alles goed. Ze ligt we zo nu en dan te zuchten... :-\
Door anne-rené
#1760566
Kan het een te lage suikerspiegel zijn?? Dit komt heel vaak voor bij het ras van Yuna.
Door dancingdaydream
#1760582
hmm, eigenlijk niet over gedacht. Zou misschein kunnen.. Ze krijgt maar een keer op een dag eten (anders gaat ze miepen..)
nouja, over een uur gaan we naar training, dus dan krijgt ze weer beloningen etc.

Is er nog iets speciaals dat ik haar kan geven op zo'n moment?
Door inni
#1760705
Ik ga gewoon op m'n gevoel af hoor----------Misschien een beetje suikerwater te drinken geven???
Door Tato
#1760716
ik zou liever dan beetje koudgeslagen honing geven eventueel door klein beetje yoghurt ofzo.
Dat lijkt me beter dan suiker, suiker breekt veel bacterien af in de maag/darmen.
Daarom gebruik ik voor mezelf altijd honing of ruwe rietsuiker.
Door anne-rené
#1760795
inni schreef: Ik ga gewoon op m'n gevoel af hoor----------Misschien een beetje suikerwater te drinken geven???
Dat zou ik niet doen, het werkt anders bij mensen.
Door inni
#1760980
anne-rené schreef: Dat zou ik niet doen, het werkt anders bij mensen.

Bedankt voor de raad, altijd fijn om te weten. 'k Heb Berre nog nooit honing durven geven (mijn broer is nogthans imker, dus honing is hier altijd in huis).

Ik kreeg ooit de raad van een DA waar ik op zondag naartoe moest om Berre cola zonder gas te geven en een stukje kinderkoek of 's morgens een boterham met confituur, 'k heb hem bij thuiskomst maar wat kipfilet met wat smeerpaté gegeven (de rest durfde ik niet).
Door ziggyguapa
#1761050
Jij hebt toch een chihuahua hé?
Het geen ik weet dat een chi kan rillen voor aandacht.
En als het kouder word hebben ze ook sneller koud.
Dit weet ik van de hond van een vriendin die ook een chi heeft
Hij kan dat soms lang volhouden dat rillen maar als je er geen aandacht aan geeft gaat het vanzelf over.
Je moet natuurlijk ook zeker weten dat hij of zij gezond is voor de rest hé!
Maar dit wou ik toch even vermelden!!
Door dancingdaydream
#1761232
nee, ze heeft t 1 keer eerder gehad maar das al minstens een maand terug. Ze was wel erg moe, dus misschien is dat het geweest. Als ik me niet lekker voel omdat ik moe ben voel ik me ook wat trillerig.

Trillen om aandacht of vanwege stress is weer een andere vorm van trillen, die herken ik wel ;)

Alles gaat nu weer goed! Misschien maak ik me ook gewoon teveel zorgen om alles ;) Nja, beter te veel dan te weinig toch?
Door Tato
#1761377
[quote

'k Heb Berre nog nooit honing durven geven (mijn broer is nogthans imker, dus honing is hier altijd in huis).


[/quote]
Koudgeslagen honing is niet slecht hoor, er zijn  meer mensen die hun hond het geven, het werkt ook anti septisch.suiker daarin tegen is wel slecht..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door