Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door qyan
#176348
Qyan zijn ontlasting is de laatste week echt veel te hard.
Hij moet het er echt uit persen met moeite.
Of ik nu CB light geef, natuurmix of actief, maakt vreemd genoeg geen verschil.
Het is nog steeds dezelfde lading CB als daarvoor, hij heeft geen botten of iets gekregen, geen andere dingen te eten gehad, of wat dan ook.
Heb nu maar een beetje olie erdoor gedaan zodat hij wat makkelijker kan poepen.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen?
Kan ik als het te hard blijft gewoon een beetje olie erdoor blijven doen, want zoals het nu is is gewoon zielig.

Gr Wendy
Gebruikersavatar
Door chooky
#176350
[quote="qyan"]
Qyan zijn ontlasting is de laatste week echt veel te hard.
Hij moet het er echt uit persen met moeite.
Of ik nu CB light geef, natuurmix of actief, maakt vreemd genoeg geen verschil.
Het is nog steeds dezelfde lading CB als daarvoor, hij heeft geen botten of iets gekregen, geen andere dingen te eten gehad, of wat dan ook.
Heb nu maar een beetje olie erdoor gedaan zodat hij wat makkelijker kan poepen.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen?
Kan ik als het te hard blijft gewoon een beetje olie erdoor blijven doen, want zoals het nu is is gewoon zielig.

Gr Wendy

[/quote]
Volgens mij kunnen die scheutjes olie niet zoveel kwaad. Probeer dan wel af te wisselen, visolie, tarwekiemolie, olijfolie, etc
Drinkt Qyan genoeg?
Wat je ook zou kunnen proberen, is wat groentemix van vooral bladgroenten door de CB heen doen.
Door qyan
#176351
Hoi Lizzy,
Eigenlijk gewoon dezelfde kleur als normaal.
Op actief iets lichter, maar dat is zoals altijd.
En op de light en de natuurmix iets donkerder, eigenlijk ook zoals altijd.
Eigenlijk wel vaag, heb je eerst maanden problemen met te zachte ontlasting, is het nu zonder reden knoerthard :-\ ;D
Door qyan
#176354
[quote="chooky"]
[quote="qyan"]
Qyan zijn ontlasting is de laatste week echt veel te hard.
Hij moet het er echt uit persen met moeite.
Of ik nu CB light geef, natuurmix of actief, maakt vreemd genoeg geen verschil.
Het is nog steeds dezelfde lading CB als daarvoor, hij heeft geen botten of iets gekregen, geen andere dingen te eten gehad, of wat dan ook.
Heb nu maar een beetje olie erdoor gedaan zodat hij wat makkelijker kan poepen.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen?
Kan ik als het te hard blijft gewoon een beetje olie erdoor blijven doen, want zoals het nu is is gewoon zielig.

Gr Wendy

[/quote]
Volgens mij kunnen die scheutjes olie niet zoveel kwaad. Probeer dan wel af te wisselen, visolie, tarwekiemolie, olijfolie, etc
Drinkt Qyan genoeg?
Wat je ook zou kunnen proberen, is wat groentemix van vooral bladgroenten door de CB heen doen.
[/quote]

Ja dat is ook nog zoiets! Hij krijgt zowiezo al 2 capsules visolie per dag en daar komt nu dan nog olijfolie bij :-X
Met alleen die visolie was het dus ook zo hard.
Met de olijfolie erbij is het weer wat soepeler allemaal, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt.
of ie genoeg drinkt? Ik vindt hem vrij veel drinken eigenlijk, naar wat ik gewend ben, maar dat is misschien omdat de kachel soms weer iets aan staat.
Door Lizzy
#176361
Poeh, vreemd! Misschien is het de hoeveelheid bot waar hij moeite mee heeft. Ik vind het toevoegen van bladgroente ook niet zo'n slecht idee. Olijfolie laxeert hier het beste (qua olieen). Visolie maakt hier ook weinig indruk op de darmen hoor. Laat je hem overigens nog wel net zo frequent uit als vroeger?
Door Lupa
#176362
mijn honden hebben dat (en dan vooral Mientje de oudste) als ik ze te veel bot heb gegeven.
2 dagen olijfolie bij het voer doet bij hun wonderen
Door diana
#176368
waarom geef je eigenlijk light en actief?
klinkt zo tegenstrijdig .
maar om ff op je vraag terug te komen
ze eten hier allebij hetzelfde
lady moet er soms olie bij en boy heeft het altijd smeuig.
ze drinken hier zeer weinig vindt ik .
Gebruikersavatar
Door chooky
#176378
Hoe reageert Qyan op vezels, als (haver of tarwe)zemelen?
Volgens mij moet dat het ook wat soepeler maken.
Of zeer vezelrijke bladgroente met een scheut water door het voer heen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#176381
De zemelen omdat volgens mij meer vocht in de ontlasting de ontlasting soepeler zou maken, maar Qyan onttrekt op dit moment heel veel vocht uit zijn eten. Missschien heeft hij op dit moment gewoon veel vocht nodig (verwarming, interne schoonmaak).
Zemelen worden niet door het lichaaam opgenomen en blijven dus in de ontlasting achter. Ze houden vocht vast dus automatisch zou er dan ook meer vocht in de ontlasting achter moeten blijven.
Door qyan
#176409
[quote="diana"]
waarom geef je eigenlijk light en actief?
klinkt zo tegenstrijdig .
maar om ff op je vraag terug te komen
ze eten hier allebij hetzelfde
lady moet er soms olie bij en boy heeft het altijd smeuig.
ze drinken hier zeer weinig vindt ik .

[/quote]

Haha, ja he, klinkt ook heel tegenstrijdig.
Light vind ie gewoon errug lekker, dus dat krijgt ie zegmaar voor de afwisseling, naast lam en rijst, maar dat hebben we nu niet in huis.
Op alleen natuurmix houden we hem niet op gewicht en op alleen Actief groeit ie dicht.
Dus hoofdvoer is half om half Natuurmix en Actief en sinds we het zo doen blijft ie mooi op gewicht eigenlijk.
En dan 1x per week Light voor de lekker met kruidenmix en als ik in huis heb Lam en rijst.
Door qyan
#176411
[quote="Lizzy"]
Poeh, vreemd! Misschien is het de hoeveelheid bot waar hij moeite mee heeft. Ik vind het toevoegen van bladgroente ook niet zo'n slecht idee. Olijfolie laxeert hier het beste (qua olieen). Visolie maakt hier ook weinig indruk op de darmen hoor. Laat je hem overigens nog wel net zo frequent uit als vroeger?
[/quote]

Ja zou kunnen natuurlijk.
Maar had ie dan niet altijd al moeite gehad moeten hebben met de hoeveelheid bot in CB, of kan dat ook opeens veranderen?
Misschien vond Qyan het weer eens tijd voor iets anders en ging het naar zijn idee al te lang op dezelfde voet verder ofzo ;D
Deze lading CB heb ik half of eind augustus gehaald volgens mij (als ik me goed herinner hoor, misschien wel eerder), maar dit is van de laatste week.
Uitlaten gebeurd net zoveel als normaal alleen nu zelfs langer per keer, omdat dat gewoon weer kan met zijn poten.
Bladgroente zou ik inderdaad wel kunnen proberen.
Laatst gewijzigd door qyan op wo 29 sep 2004, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#176412
[quote="chooky"]
Hoe reageert Qyan op vezels, als (haver of tarwe)zemelen?
Volgens mij moet dat het ook wat soepeler maken.
Of zeer vezelrijke bladgroente met een scheut water door het voer heen.
[/quote]

Geen idee hoe hij daarop reageerd, dat heb ik hem nog nooit gegeven eigenlijk.
Kan dat ook in de vorm van een tarwe boterham?
Gebruikersavatar
Door chooky
#176415
[quote="qyan"]
[quote="chooky"]
Hoe reageert Qyan op vezels, als (haver of tarwe)zemelen?
Volgens mij moet dat het ook wat soepeler maken.
Of zeer vezelrijke bladgroente met een scheut water door het voer heen.
[/quote]

Geen idee hoe hij daarop reageerd, dat heb ik hem nog nooit gegeven eigenlijk.
Kan dat ook in de vorm van een tarwe boterham?
[/quote]
Ik denk dat alleen de vezels beter is, daar zitten namelijk bijna geen verteerbare koolhydraten bij. Boterham zou wel een beetje kunnen werken.
Door Audrina
#176419
[quote="qyan"]Deze lading CB heb ik half of eind augustus gehaald volgens mij (als ik me goed herinner hoor, misschien wel eerder), maar dit is van de laatste week.[/quote]

7 augustus ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door