Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1759612
Hallo

Ik geef mijn Staffordshire bullterrier pup van 13 weken sinds 3 dagen KVV.
Nu moest ik net brokjes halen om te belonen bij de puppycursus.
En vertelde de verkoopster me dat ik bij puppies extra calcium moest bij geven als ik KVV gaf.
Omdat in puppybrokken ook extra calcuim zit.
Ik kan daar niet echt wat over vinden.
Ik geef Runner,Rodi en Smuldier hier in de buurt heb ik nog geen andere merken kunnen vinden helaas.
Dus mijn vraag moet ik mijn pup extra calcium bij geven?

Alvast bedankt voor het antwoord.
groet, Sabrina
#1759621
Welkom op Barfplaats  :)

Nee het klopt niet wat de verkoopster zei.
Te veel calcium zou zelfs groeipijnen kunnen veroorzaken.

Ik zou wel kiezen voor een kvv met een natuurlijke calciumbron (gemalen botten), daar heeft je opgroeiende pup het meest aan.
Smuldier gebruikt sowieso gemalen bot, Runner en Rodi weet ik zo even niet, maar dat moet wel terug te vinden zijn op hun website.

Ik weet niet waar je woont, maar Carnibest is over het algemeen ook goed verkrijgbaar en vaak kan je via BARF leveranciers (zoals bijvoorbeeld Lupa) ook veel verschillende soorten kvv bestellen.
#1759658
Welkom hier Sabrina!

Oei wat een gevaarlijk advies van die verkoper  :-\
Extra calcium kan zeer ongezond zijn en zorgen voor vergroeïngen, lees maar:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,48632.0.html

Zou zelfs kiezen voor een pup wel op zoek naar een kvv met alleen natuurlijke calciumbron.
Daar groeien ze gelijker op. Alle soorten die geeft bevatten volgens mij kunstmatig toegevoegde calcium, alleen runner weet ik niet zeker.
Voor een volwassen hond is dat niet zo'n probleem omdat die al volgroeit is.

Carnibest vindt idd ook een goede. Maar er zijn nog veel meer soorten kvv met natuurlijke calciumbron, o.a. naturis, alaska, haaksbarf.
Hier een lijst met soorten die verkrijgbaar zijn: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,58724.0.html
#1759662
Zeker voor een pup zou ik ook een kvv met gemalen bot als calciumbron geven. Dan wordt het teveel aan calcium gewoon uitgepoept en levert het geen problemen. Lees even dit artikel, dat is heel interessant: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,48632.0.html

Smuldier gebruikt géén bot als calciumbron, alleen in de enkelvoudige kip-versie. De merken die wel bot gebruiken in complete versies zijn naast Carnibest: Lotgering, Naturis, Natudog, Shaweca, Haaksbarf, Tinlo's Barfmenu, Alaska, Bandit, Carnivoer, Darf en All Animal. Carnibest wordt op veel plekken verkocht, op hun website kun je kijken of er een verkooppunt in de buurt zit: http://www.carnibest.nl/

Van Runner en Rodi weet ik niet wat er als calciumbron wordt gebruikt. Ik heb ze een mailtje gestuurd om erachter te komen, als ik reactie heb laat ik het weten.

Extra calcium kun je beter niet geven, maar af en toe een kippennekje voor een natuurlijke calciumbron kan wel.
#1759695
[quote="Meike en Daisy"]
Smuldier gebruikt géén bot als calciumbron, alleen in de enkelvoudige kip-versie.
[/quote]

Excuses! Dan ben ik in de war gebracht door de enkelvoudige kip-versie van Smuldier.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op za 18 sep 2010, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#1760166
iedereen heel erg bedankt voor jullie berichten !

Ik ben idd wel aan het rondkijken voor nog andere merken.
Ik kom uit limburg en hier in de omgeving kijken ze heel vreemd op als ik vertel dat mijn honden alleen vers krijgen vooral dus voor de pup want jah brokken zit toch alles in dat is het gezondste...

Groetjes Sabrina
#1760215
[quote="sabje84"]
iedereen heel erg bedankt voor jullie berichten !

Ik ben idd wel aan het rondkijken voor nog andere merken.
Ik kom uit limburg en hier in de omgeving kijken ze heel vreemd op als ik vertel dat mijn honden alleen vers krijgen vooral dus voor de pup want jah brokken zit toch alles in dat is het gezondste...

Groetjes Sabrina
[/quote]


Belgisch Limburg??
#1760483
[quote="HannekeKjell"]
Excuses! Dan ben ik in de war gebracht door de enkelvoudige kip-versie van Smuldier.
[/quote]

Als ik even een beetje oftopic mag gaan :-[
Als er in de enkelvoudige versie van SD kippenbot/karkas zit, hoe zou ik deze dan moeten rekenen? ik had bedacht hem af en toe als spiervlees te gebruiken, maar als er ook bot in zit, dan kloppen de verhoudingen dus niet meer?
#1760535
[quote="dancingdaydream"]
Als ik even een beetje oftopic mag gaan :-[
Als er in de enkelvoudige versie van SD kippenbot/karkas zit, hoe zou ik deze dan moeten rekenen? ik had bedacht hem af en toe als spiervlees te gebruiken, maar als er ook bot in zit, dan kloppen de verhoudingen dus niet meer?
[/quote]

er zit meer bot dan vlees in, dus ik zou hem echt onder vleesbot scharen.
Ik geloof dat de verhouding zo'n 70% bot is tegen 30% vlees.
Wat spiervlees erbij geven is dan ook niet overbodig  ;)
#1763948
[quote="inni"]

Belgisch Limburg??
[/quote]

nee zuidlimburg en in een paar dorpen hier naast krijg je vanalles maar ik heb niet altijd een auto ter beschikking helaas.
Mijn pup is nu ongeveer 8 kilo en krijgt nu 350 tot 400 gram KVV per dag toch heb ik het idee dat hij bij zijn flanken wat ingevallen is.
Over het algemeen zie je geen ribben als hij gewoon loopt , wel de rand waar de ribben ophouden...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door