Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1763682
Hallo allemaal,

Vanwege het voorval van de hangjeugd en glas en de enorme jaap onder Kaatje haar voetzooltje mag ze de komende tijd alleen maar lopen om te poepen/plassen (Waar ze ook naar toe gedragen wordt)
Nou wil ik haar zoveel mogelijk stress besparen en haar wat valeriaan geven.
Ze krijgt 2 tabletjes Plantival van VSM, 1 smorgens, 1 savonds.
Is dit te veel of kan het of mag het evt nog meer zijn?
Laatst gewijzigd door Irish op di 21 sep 2010, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door anne-rené
#1764033
Ik zou haar persoonlijk op rescue zetten dit werkt gelijk. Je kan dit gewoon in het drinkwater doen (als je niet meerdere dieren in huis hebt die van hetzelfde drinkwater drinken).
Door Lizzy
#1764053
Irish schreef: Hallo allemaal,

Vanwege het voorval van de hangjeugd en glas en de enorme jaap onder Kaatje haar voetzooltje mag ze de komende tijd alleen maar lopen om te poepen/plassen (Waar ze ook naar toe gedragen wordt)
Nou wil ik haar zoveel mogelijk stress besparen en haar wat valeriaan geven.
Ze krijgt 2 tabletjes Plantival van VSM, 1 smorgens, 1 savonds.
Is dit te veel of kan het of mag het evt nog meer zijn?
Wat is de mensendosering? Daar kun je de helft van geven. Of ze er rustig van wordt is echter de vraag. Ik heb een hond die niet rustig wordt van valeriaan.... In tegendeel.... Rust Compositum wil nog wel eens het gewenste resultaat geven maar ook dat verschilt weer van hond tot hond. Rescue vind ik persoonlijk niet het aangewezen middel, in dit geval. Dat is bij trauma. Nu is dit wel trauma, maar je wilt je hond rustig houden vanwege de verwondingen en daar zie ik persoonlijk rescue niet bij helpen.
Door Irish
#1764549
De mensendosering is 1-2 tabletten per inname per dag.
Dus dan zou ik haar met 2 tabletten (1 smorgens en 1 savonds dus) te veel geven denk ik :-[
Ik heb wel het idee dat ze er rustiger van wordt trouwens :). Ze slaapt veel in haar bench en mag er alleen uit op opgetild op een plas/poepplek gezet te worden. RC heb ik nog in huis, maar heb zelf het idee dat voor Kaatje de valeriaan beter werkt.
Ik ken Rescue ook alleen voor in geval van trauma in de geestelijke zin door bijv een ongeluk. Al zou ik het wel kunnen proberen natuurlijk.
Nou kachelt hier ook nog Ivan door het huis natuurlijk, maar aangezien Kaatje in de bench zit kan ik haar waterbak apart houden van Ivan.
Dank jullie wel!
Overigens gaat de wondgenezing boven verwachting goed! Het is al de helft minder diep en bijna dicht :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door