Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door welovedenzell
#1761692
Nrv-en duurder is dan Barf-en.

Ik ben aan het rekenen geslagen en kwam tot mijn ontdekking dat ik met dezelfde ingredienten minder kwijt ben met Barf-en dan met Nrv-en.

Als ik uitga van een Barf menu als schema, dan spaart mij dat 16 euro per hond per maand. Dus met twee honden bespaar ik 32 euro  . Ik persoonlijk vind dit toch best wel veel  . Helemaal als je rekent wat je op jaarbasis bespaart (384 euro) 

Nu ik dit weet, zet me dat toch aan t twijfelen om te blijven Nrv-en.

Ik zou graag jullie reacties of pluspunten willen weten waarom ik juist wel moet blijven Nrv-en en niet moet gaan Barf-en.

Groetjes Norai
Door orinake
#1761833
barf en nrv maak je zo duur als jezelf wil hoor.
In het begin was barf pokkeduur voor mij, ahja ik moest alles bestellen bij de gewone leveranciers.
Ondertussen betere adresjes en dus ook goedkopere spulletjes gevonden.
Scheelt al enorm.
(moet echt eens uitrekenen wat ik op een maand kwijt ben)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1761838
Denk idd dat je met de juiste adresjes veel kan doen.
Maar NRV bestaat wat meer uit prooidieren en spiervlees, en ja dat is best duur.
BARF bestaat meer uit delen die niet gebruikt worden voor menselijke consumtie, dus dan kan ik me voorstellen dat dat voordeliger is.
Is maar net wat jezelf wil  ;)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1761843
Hier was het in het begin ook goed zoeken naar de juiste adressjes. Nu dat duidelijk is word het steeds makkelijker en goedkoper. En dus ook steeds leuker.
En daarnaast zijn ihele proodieren een tikkeltje duurder dan een deel van een proodier.  ;)
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1761870
Ja, bij nrv geef je meer spiervlees en minder bot en groente dan bij barf. Dat scheelt kosten. Aan de andere kant geven nrv-ers vaak extra pens, dat scheelt ook weer in kosten.

Doe wat goed voelt en ik zou eerder van je hond uitgaan dan van je portemonee, maar ik heb makkelijk praten met m'n goedkope minihondje. Je kunt ook een middenweg kiezen.
Door welovedenzell
#1763392
Els en Max schreef: Hier was het in het begin ook goed zoeken naar de juiste adressjes. Nu dat duidelijk is word het steeds makkelijker en goedkoper. En dus ook steeds leuker.
En daarnaast zijn ihele proodieren een tikkeltje duurder dan een deel van een proodier.  ;)
Ik zit nu een beetje tussen barf en nrv in. Mijn honden doen het er goed op. En als ik eenmaal wat adresjes heb waar ik de dingen wat goedkoper kan inslaan, dan scheelt dat vanzelf wel weer in mijn portemonnee ;)

Bedankt voor jullie reacties :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1763405
What's in a name. Je kunt denk ik beide net zo duur maken als je zelf wilt. Hele prooidieren...ken wel wat nrveejers die net zoveel hele prooidieren voeren als ik (geen dus) en ook die NRVeejers of BARFers die hoofdzakelijk kip en pens voeren, maar omdat ze dan geen groente voeren heet het ineens NRV ipv BARF.  Het kostenplaatje ten aanzien van15/ 20% kaal bot of 40/50% vleesbot is wat mij niet dusdanig dat je daar de conclusie uit kunt trekken dat de een of ander goedkoper is. Voor hier maakt het niets uit. ik betaal voor het vleesbot gemiddeld net zoveel als voor spiervlees.
Door ulla
#1763626
Het kostenplaatje ligt volgens mij niet aan Barf of NRV maar aan je hond.
Verdraagt je hond 50 % vleesbot,of doet hij/zij het beter op minder.
Mijn oudere honden doen het niet goed op 50% vleesbot, en mijn jongste gaat perfect op 40% vleesbot.
Daar pas je de voeding toch op aan, en niet op een kostenplaatje?
Door Lizzy
#1764040
ulla schreef: Het kostenplaatje ligt volgens mij niet aan Barf of NRV maar aan je hond.
Verdraagt je hond 50 % vleesbot,of doet hij/zij het beter op minder.
Mijn oudere honden doen het niet goed op 50% vleesbot, en mijn jongste gaat perfect op 40% vleesbot.
Daar pas je de voeding toch op aan, en niet op een kostenplaatje?
En aan je adresjes. En aan de kwaliteit die je voert.
Door orinake
#1764060
Lizzy schreef: En aan je adresjes. En aan de kwaliteit die je voert.
Dat speelt echt wel een grote rol.
Ik had een adresje voor rundsnijlingen aan 0.8€/kg
Helaas de laatse bestelling was het allemaal raar van kleur, het rook ook meer naar wild dan naar rund.
De honden eten het wel, maar ze vliegen er niet op zoals bij eerdere bestellingen.
Ik heb nu een ander adresje gevonden voor 1.65€/kg dus daar eens kijken wat het zegt.
Betaal dan lieve het dubbele voor mooi vlees dan 0.8 voor vlees waar de honden hun neus voor optrekken.

Verder maak je het ook zo duur als je zelf wil aan de hand van de soorten die je geeft he.
Ik voer struisvogel - antiloop - krokodil, voor sommige mensen te dure producten, voor mij tja een leuk extratje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door