Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door leon65
#1763090
Ik voed mijn honden al jaren op een Barf methode en alles daar goed.

Nu merk ik al jaren dat mijn hond wat autistische trekjes heeft voornamelijk als zij onder druk komt te staan. Via via kom ik steeds meer te weten over vaccinatie schade bij baby’s en kinderen en de onderzoeken die daar over lopen.  Mijn honden krijgen alleen de verplichte vaccinaties om de twee jaar. De ene hond krijgt meteen een enorme bult ter grote van een tennisbal daar waar het ‘spul’ in de nek wordt gespoten en bij de andere merk ik er niets van. Heeft iemand ervaring of ook een verhaal hierover?

NB is er op linkedin ook een groep of discussie over Barf?

bedankt Leon
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1763114
Hoi Leon, welkom hier!

Typ maar eens in de zoekfunctie in vaccineren en je vindt veel meer over het onderwerp.
Ook in het sub-forum hier onder vaccinatie, wormmiddelen/vlooienmiddelen enzo vindt je meer info.
Vaccineren is niet zo gezond als dat de meeste dierenartsen over laten komen. Eens per 2 jaar is voor de meeste entingen ook niet nodig, alleen Weill en kennelhoest zijn geen jaar geldig. Waarvan ik kennelhoest zelfs overbodig vindt omdat ze daar niet dood aan gaan en er vele soorten kennelhoest zijn, terwijl er maar voor enkele gevaccineert worden.
Of je wel Weill wil enten is aan jezelf, weeg de voors en tegen af en vorm zo een besluit.
De andere enting van Novibac is 3 jaar geldig bij volwassen honden.
Het is dus zeker onnodig je hond hiervoor jaarlijk of 2-jaarlijks te enten. Om de 3 jaar kan, maar daar zul je zelf een oordeel over moeten vellen.
Door leon65
#1763134
Hi, even ter verduidelijking het gaat mij alleen om de verplichte vaccinatie omdat ze nogal eens meegaan naar het buitenland en dat hun pasport in orde moet zijn. Het liefst zou ik ze helemaal niet laten enten omdat ik er niet in geloof en de honden echt gezond zijn. Ik merk alleen dat ze is veranderd en vraag me af of dit vaker voorkomt?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1763147
Je bedoelt de Rabiës-enting?
Ook daar is meer over te vinden.
Ik ent deze wel omdat het idd verplicht is in het buitenland en mijn honden er geen hinder van ondervinden.
Ook de rabiës-enting is 3 jaar geldig, volgens mij alle soorten die tegenwoordig ge-ent worden, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Als je honden er niet tegen kunnen zou wel goed onderzoeken of je ze dan de volgende keer wel wil laten enten.
Door Sylvi@
#1763150
Yep, Savanne ontwikkelde op 5 jarige leeftijd, na een rabiës enting, een heftige allergie (ze is allergisch voor vis en gedurende periode april t/m november vergaat ze van de jeuk en krabt zich helemaal open).
De eerste 5 jaar van haar leven nergens last van!
Door leon65
#1763472
Hi Wat een verhalen allemaal. Ik heb het gelezen en ga niet meer enten. Ik ga opzoek naar een dierenarts die hier mee om kan gaan. Het is zonde om te zien hoe Bella vaak licht te rillen en soms er helemaal niet bij lijkt te zijn.

Wordt dus een uitdaging omdat ze we vaak mee blijft gaan naar het buitenland en haar paspoort wel goed moet zijn. Wie heeft een tip!

Bedankt Leon.
Door Suzanne
#1763566
Als de hond meegaat naar het buitenland... heb ik eigenlijk maar 1 tip en dat is, vervelend genoeg WEL enten: je moet ten eerste niet het risico lopen dat het papier-technisch niet in orde is maar ook het feitelijke risico niet uitsluiten.
De DA die wel het stempel zet en niet ent... die pleegt fraude en daar zou ik niet willen zijn eigenlijk, ook niet als dat in het belang van de hond lijkt.

Ofwel niet met deze hond naar het buitenland, maar goed.. ik kijk nogal zwart/wit hiertegenaan.

Wil je perse niet enten (wat ik kan begrijpen) dan zou ik dus voor Nederlandse vakantiebestemmingen kiezen.

Suzanne
Door anne-rené
#1764027
Je kan vacinaties ontstoren met Homeopathie.
Dit wordt gedaan met nosodes. Dit kan al voor het geven van de enting of bij entschade.

Ik doe dit tegenwoordig altijd en helemaal voor de Rabies. Mirre reageerde ook maar met de nosode gaat het goed.
Helaas heeft ze de entingen nodig voor het buitenland.

Als je zou willen ontstoren dan kan je een homeopaat bij jou in de buurt zoeken.
Door Bieke
#1766911
Hoi Leon,
Ik heb zeker ervaring met vaccinatieschade. Twee honden van mij waren autistisch en een derde heeft van de eerste en enige vaccinatie ook neurologische schade opgelopen. Haar moeder is nooit gevaccineerd en is nu 6½. Ik heb nog nooit zo'n gezonde hond gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door