Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spinky
#1762970
Mijn hond Sam 13jaar heeft artrose in de rug. Drie weken terug liep hij heel slecht, wankel op de poten en viel regelmatig om. Ik ben toen met hem naar de dierenarts geweest en is behandeld geworden. Hij heeft verschillende spuiten gekregen, waaronder ook een cortisone spuit. Momenteel krijgt hij nog ontstekingsremmers en synoquin tasty waar hij gedurende 6 weken de volledige dosis van krijgt (voor honden 25-40kg : 3 pillen/dag.).
Hij krijgt nu sinds 14 dagen Kvv Blackdog booster gold (op aanraden van een paar vriendinnen die al 20jaar hondeninstructeur en later ook hondengedragstherapeuten zijn, haar hond zelf heeft ook artrose en is door de Black Dog booster gold er enorm op vooruitgegaan), daarvoor kreeg hij Carnibest. Ik ben intussen ook met hem bij Frank Dirckx (osteopaat voor honden en paarden) geweest die hem zijn rug heeft los gemaakt en ik moet volgende week nog een keertje terug. Sam loopt ondertussen al een stuk beter wel op zijn eigen tempo, ik ga nu 3x/dag een 15à20min. met hem wandelen omdat Frank me dit heeft aangeraden, hij moest in beweging blijven want rust roest. Sinds Sam behandeld is geworden drinkt hij beduidend meer en ruikt zijn urine heel sterk, hij heeft een al een paar keer binnen geplast.
Nu is mijn vraag of dit komt door de medicatie of door de Black Dog. Zijn urine is aan de paars-rode kant maar dat komt door de Black Dog booster gold, hierin zitten rode bessen verwerkt waardoor de voeding ook een paarse-rode kleur heeft.
Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee?

Wat ik nog wilde vragen, ik ben aan het overwegen om met Sam hydrotherapie te doen, heeft iemand van jullie daar ervaringen mee?

Groetjes  ;) ;) ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1762978
Ik weet het niet, maar weten je vriendinnen dit niet dan? Als die hun honden dit voeren, zouden ze wellicht tegen hetzelfde "probleem" aan kunnen lopen.
Door *Natasja*
#1762980
Naar mijn idee kan het zowel door de medicijnen, als door de osteopatische behandeling (na zo'n behandeling gaan honden vaak ontgiften) als door het andere KVV komen  :-\
Door diergedrag
#1762985
Meer drinken en in huis plassen komt vaak voor bij corticosteroide. De meeste honden krijgen ook veel meer honger.
Het is geen prettig spul maar soms ontkom je er niet aan en knapt een hond er echt van op.

Hydrotherapie zijn de meningen verdeeld over. Het beste is natuurlijk om zelf te kjken of je hond er baat bij heeft.
Door Lizzy
#1763018
diergedrag schreef: Meer drinken en in huis plassen komt vaak voor bij corticosteroide. De meeste honden krijgen ook veel meer honger.
Het is geen prettig spul maar soms ontkom je er niet aan en knapt een hond er echt van op.

Hydrotherapie zijn de meningen verdeeld over. Het beste is natuurlijk om zelf te kjken of je hond er baat bij heeft.

Bij prednison is de urine in de regel sterk verdund en stinkt het niet. Ik zou het in de KVV hoek zoeken.
Door Spinky
#1763096
Angelique schreef: Ik weet het niet, maar weten je vriendinnen dit niet dan? Als die hun honden dit voeren, zouden ze wellicht tegen hetzelfde "probleem" aan kunnen lopen.
Hun honden hadden wel paars-rode urine maar die stonk niet. Ze hebben hun honden ook maar 4weken op Booster gold van Black-Dog gezet omdat ze eerst terug moesten opknappen en daarna zijn ze andere merken van Black-dog, Haaksbarf, Carnibest en Bandit gaan geven.( 1 vriendin gewoon de normale versies van black-dog omdat haar honden de Carnibest en Haaksbarf niet lustte.)
Black-Dog booster gold wordt  schijnbaar tijdelijk gegeven en daarna wordt er gewoonlijk overgeschakelt naar een  andere soort van Black-dog, dat is ook wat het verkooppunt van Black-Dog vermelde.

Dus zou het misschien toch van de medicatie komen?

Groetjes,  ??? ??? ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door